Cekin.si
Sopotniki

Zeleno

To so opcije, če potrebujete avtomobil, a lastnega ne želite imeti

M.M., STA
13. 02. 2025 04.04
1

Osebno vozilo predstavlja velikanski strošek. Če ne verjamete, potem seštejte letne in mesečne obveznosti ter dodajte stroške rednega in nenačrtovanega servisiranja. Nato razmislite, ali si lahko avtomobil resnično privoščite.

Tudi vi zavidate tistim, ki ne potrebujejo osebnega vozila? Niste edini. Strošek lastnega osebnega vozila je namreč na letni ravni izjemno visok. Če seštejete stroške registracije, letnega servisa, nenačrtovanih popravil, vinjete in mesečne stroške goriva, je jasno, da na letni ravni porabite izdaten kos zaslužka za avtomobil. Nekateri so celo zakreditirani in za jeklenega konjička plačujejo visoke mesečne obroke kredita, spet nekateri pa imajo pri hiši kar dve osebni vozili, tako da so stroški izredno visoki. 

Če morda razmišljate, da bi te stroške optimizirali, smo za vas preverili različne opcije, ki vam omogočajo zmanjšanje stroškov. 

Da bi ljudi prepričali v uporabo okolju prijaznejših oblik mobilnosti, so potrebne tudi izboljšave oz. prilagoditve infrastrukturnih pogojev, ki so v preteklosti postavljale na prvo mesto avtomobil. Pri tem se v lokalnih okoljih soočajo s številnimi izzivi, poudarja strokovnjakinja za trajnostno mobilnost iz IPoP Nela Halilović. "Občine v okviru različnih aktivnostih spodbujamo, da se opogumijo in začnejo uvajati restriktivne ukrepe za avtomobile. Le tako lahko resnično pride do sprememb v okolju oz. sprememb potovalnih navad, kar je končni cilj," je izpostavila.
Da bi ljudi prepričali v uporabo okolju prijaznejših oblik mobilnosti, so potrebne tudi izboljšave oz. prilagoditve infrastrukturnih pogojev, ki so v preteklosti postavljale na prvo mesto avtomobil. Pri tem se v lokalnih okoljih soočajo s številnimi izzivi, poudarja strokovnjakinja za trajnostno mobilnost iz IPoP Nela Halilović. "Občine v okviru različnih aktivnostih spodbujamo, da se opogumijo in začnejo uvajati restriktivne ukrepe za avtomobile. Le tako lahko resnično pride do sprememb v okolju oz. sprememb potovalnih navad, kar je končni cilj," je izpostavila.FOTO: Adobe Stock

Spodaj opcije, ki pridejo v poštev za tiste, ki se zaradi različnih razlogov osebnemu vozilu ne morejo odpovedati. 

- Sopotniki: V tujini temu rečejo "carpooling", pri nas pa je to znano kot iskanje sopotnikov za vožnjo na določen cilj, pri tem pa si sopotniki delijo stroške prevoza. Torej voznik ponuja prevoz, potniki pa ga iščejo. Rezultat pa je, da vsi v prevoz vložijo manj finančnih sredstev, kot bi jih sicer. Skupna vožnja je lahko le enkratna, lahko pa se dogovorijo za redne vožnje.

- Deljenje avtomobila: Z angleško besedo je to "carsharing". Če gre za manjše skupnosti, potem se lahko člani odločijo, da si bodo osebno vozilo delili. Pri nas "carsharing" sicer ponujajo podjetja, ki imajo lasten vozni park. V Sloveniji je teh ponudnikov kar nekaj, tako da si lahko izberete vam najprivlačnejšega.

Številni sodelavci ali zaposleni v istem podjetju se na delo vozijo skupaj.
Številni sodelavci ali zaposleni v istem podjetju se na delo vozijo skupaj.FOTO: Adobe Stock

Javni potniški promet kot odlična alternativa lastništvu vozila, a ne pri nas

Zakaj se v Sloveniji pogosteje ne odločamo za opustitev lastniškega osebnega vozila? Glavna težava je v tem, da javni potniški promet ni tako dobro organiziran, kot nam to želijo predstaviti. Večina namreč osebno vozilo na prvem mestu uporablja za vožnjo na delo. To pomeni, da mora poskrbeti za pravočasen prihod v službo, kar pa z marsikaterim javnim prevozom ni mogoče. 

V tujini je na primer javni potniški promet usklajen do sekunde natančno. Na Japonskem bo strojevodja ostal brez dela, če bo njegov vlak zamujal slabo minuto. 

Če bi bil torej javni potniški promet bolje organiziran in če bil bil zanesljivejši, bi se najverjetneje marsikdo odločil za opustitev vsakodnevne vožnje z osebnim vozilom. 

Koliko vas v enem letu v povprečju stane osebno vozilo? 

Pri izračunu, koliko vas vaš jekleni konjiček stane v enem letu, morate upoštevati različne faktorje: Ali osebno vozilo še vedno odplačujete, amortizacijo, prevožene kilometre, redne servise, registracijo in zavarovanja, letno vinjeto, nenačrtovana popravila, porabo goriva ... 

Ko vse skupaj seštejemo, ugotovimo, da je znesek v vsakem primeru v višini nekaj tisočakov. Če prejemate povprečno slovensko plačo, okoli 1300 evrov neto, je vaš letni neto zaslužek 15.600 evrov. Pri tem znesku odšteti nekaj tisočakov le za avtomobil je pravi luksuz. 

In glede na to, da se vse več ljudi seli ven iz večjih mest, saj so ta postala predraga za bivanje, bi bilo treba v kratkem postaviti jasne cilje glede mreže javnega prevoza. V nasprotnem bomo imeli na cestah na kupe pločevine, za volani pa ljudi, ki si tega finančnega izdatka v bistvu ne morejo privoščiti. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856