Cekin.si
Namesto da bi tehniko proizvajali iz trpežnih materialov, izbirajo čim cenejše.
Naslovnica

Odkrito, zakaj se aparati prehitro kvarijo

L.E.
01. 10. 2014 08.09
64

Da bi potrošniki čimveč zapravili, nekateri proizvajalci namenoma krajšajo življenjsko dobo svojih izdelkov, poroča Deutsche Welle. To pa je obremenitev tako za denarnice kot za okolje.

Namesto da bi tehniko proizvajali iz trpežnih materialov, izbirajo čim cenejše.
Namesto da bi tehniko proizvajali iz trpežnih materialov, izbirajo čim cenejše.FOTO: iStockphoto

Proizvajalci pri razvoju izdelkov sploh več ne razmišljajo o tem, kako bi lahko ti delovali čim dlje, pravi za Deutsche Welle Stefan Schridde, predstavnik nevladne organizacije Murks? Nein Danke, kar bi v slovenščino lahko prevedli kot: Šušmarjenje? Ne, hvala. Ta nemška organizacija se že dlje časa bori proti temu, da mnogi proizvajalci na trg pošiljajo izdelke, ki delujejo ravno toliko časa, kot traja garancija. Za povrh jih namenoma proizvedejo tako, da se jih ne izplača popravljati ali vsaj ne razmišljajo, kako bi izdelek lahko naredili tako, da bi ga bilo mogoče dolgo popravljati. Zaradi česar pa ne trpijo le naše denarnice, temveč tudi okolje.

Namesto trpežnih - poceni materiali

Zakaj se danes električni aparati ter elektronske naprave kvarijo mnogo hitreje kot včasih? Podjetja ne posegajo več po materialih, ki so trpežni, pojasni Dominik Enste z Inštituta za ekonomske študije Cologne. V to so do neke mere prisiljeni, saj si potrošniki želijo izdelke, ki so poceni. Da pri tem še čim več zaslužijo, zato posegajo po surovinah, ki so najcenejše, ne pa po tistih, ki trajajo najdlje. Počnejo pa to tudi zaradi tega, ker želijo, da se potrošnik čimprej vrne v njihovo trgovino in zapravi še več. Če bi naredili proizvod, ki traja dolgo in ga je lahko popravljati, se to pač ne bi dogajalo tako pogosto. Da bi aparate čim hitreje menjali, pa seveda spodbujajo še z marketingom, ki nas prepričuje, da so na tržišču na voljo vedno boljši proizvodi, celo ko niso.

Prenosniki imajo pogosto komponente sestavljene tako, da jih je težko poceni zamenjati.
Prenosniki imajo pogosto komponente sestavljene tako, da jih je težko poceni zamenjati.FOTO: iStockphoto

Ena komponenta, ki se hitro pokvari

Schriddejeva organizacija je leta 2013 opravila študijo, s katero so zaključili, da proizvajalci izdelke celo namenoma proizvedejo tako, da se pokvarijo hitro po tem, ko poteče garancija. V glavi tiskalnika je denimo vgrajen števec, ki naj bi zaustavil tiskanje, ko se glava obrabi. Murks? Nein Danke trdi, da je bil pri tiskalniku priznane znamke nastavljen tako, da se je pokvaril, še preden se je glava dejansko obrabila. To je bilo po približno 50 tisoč tiskanih strani. Zapisali so tudi, da proizvajalci pogosto vstavijo eno komponento, ki je hitro pokvarljiva. Pri pralnih strojih recimo naredijo grelec iz slabega materiala, ki hitro pregori. Za povrh pa nato to komponento vključijo v aparat tako, da je tega težko popraviti. Pri prenosnikih jo recimo tako povežejo s preostalimi deli, da je nemogoče zamenjati le to eno manj kakovostno komponento.

Pomanjkanje družbene odgovornosti?

Nasprotniki šušmarjenja pravijo, da so ugotovili, da se povprečen pralni stroj pokvari po 2500 pranjih, mobilni telefon po dveh letih, televizor po 20 tisoč urah prižganega stanja. In ekonomist Enste pravi, da to zanj pomeni, da se proizvajalci ne obnašajo trajnostno, da torej podjetja nimajo nobene družbene odgovornosti. Večja proizvodnja, kot jo svet dejansko potrebuje, pomeni, da porabimo več surovin, tovarne več onesnažujejo, na smetiščih je več odpadkov. Zato polaga na srce, da aparatov vsaj ne menjamo le, da bi imeli bolj modnega, temveč res počakamo, da se pokvarijo.

Ne trpi le denarnica - deponije odpadkov so vse večje, okolje preobremenjeno.
Ne trpi le denarnica - deponije odpadkov so vse večje, okolje preobremenjeno.FOTO: Thinkstock
Komentarji (64)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
anelim505 01. 10. 2014 23.21
+4
Pomivalni stroj Bosh se mi je po 30-letih brezhibnega delovanja končno pokvaril, ali pa še ne moramo še pogledat kaj je z njim. Katerega pa naj zdaj kupim. Tudi Bosh ni več to kar je bil.
Lex11 01. 10. 2014 23.38
+6
kupi tistega z najdaljšo garancijo!
VolilecSlo 01. 10. 2014 23.06
+24
Razvijam izdelke in opažam, da kupci niso pripravljeni za neprimerljivo boljšo kvaliteto plačati niti minimalne razlike v ceni materiala. V 90% primerov raje kupijo veliko slabšo robo za vsega 10% do 20% nižjo ceno kot stane dober in trajen izdelek. Prav zaradi take miselnosti imam kot proizvajalec velike težave in sem nekaj proizvodov že moral opustiti. Svoje pa je seveda naredila tudi slaba kupna moč, kar pa ni nič čudnega, če ima dvo milijonski narod za "rediti" že skoraj 300.000 javnih uslužbencev, ki roko na srce ne ustvarjajo niti enega samega evra BDP.
jesenvoyo 02. 10. 2014 08.16
+5
Kupci preprosto iz izkušenj več ne verjamemo v zgoraj napisano pravljico kot je boljši material, kvaliteta. Celo znanim evropskim znamkam ni za verjet, ker imajo večino delov, tudi vse označene z "Made in Kitajska, itd. Zaupanja ni več, tu pomaga samo še jasna in nedvoumna garancija. Garancija za pralni stroj v trajanju 10 let, ja v tem primeru bo se proizvajalec moral potruditi pri izdelavi, cena pa ne bo smela biti petkrat večja, ker potem bom kupil vsaki dve leti novega (mogoče bo celo kateri zdržal tri leta). Če zaključim, večina stvari spada med slabšo robo, samo cene so različne, včasih tudi zelo različne.
bob87 01. 10. 2014 19.17
+13
Sej lep primer je Renault. Nekateri isti deli (prednja vzmet- feder), dražji kot pri 5x dražjih novih avtomobilih, po vrhu vsega pa še zdrži 3x ali celo večkrat manjšo dobo, kljub dejstvu, da je avto višji in na višje profilnih gimah, kot ti drugi avtomobili. Da bomo rekli konkretno. Prednji feder za CLIA 130€, 5x kvalitetnejši feder za Mercedesa znamke E 100€. Oba originalni tovarniški rezervni del. Pri Cliotu počil po 65.000 kilometrih, pri mercedesu pri 340.000 še vedno prvi in ki bo vsaj glede na prakso še vsaj 100.000 na vozilu. Ampak po drugi strani še vedno 70% slovencev prisega na JAJCA ala Renault, Kia, Daewoo, slednji pa še celo trdi da je št. 1 v kvaliteti. IN KDAJ SE BO TAKE TRGOVCE KONKRETNO KAZNOVALO??? NAPRIMER PREPOVED PRODAJE? Očitno so krive države in njihove institucije, ki ne ščitijo potrošnikov. Danes že vsak brez kakršnekoli podlage trdi, da je najboljši. Koneckoncev se to lahko mirno kaznuje, saj gre za poslovno goljufijo. Pa tudi ljudje naj nebodo tako naivni. Pri vozilih se lahko pozanimajo za cene delov in stroške servisa. Ne da kupijo KIO z lepo 7 letno garancijo, potem je pa redni servis 300€, pri VW pa recimo 170€, za 2x boljši avto. To pomen da si ekstremno zabit da nasedaš takim foram, samo folku se sliši fajn- avto za 10.000€ pa 7 let garancije. (a poleg zgoraj naštetega, se ves čas tudi voziš v polizdelku).
grozjak 01. 10. 2014 19.55
+13
meni ni uspelo kupiti avta za 10,000 eur. ne pri peugeotu, ne pri renaultu, ne pri citroenu, ne pri oplu, ne pri fordu itn. vsemu oglaševanju navkljub. če imaš pri roki digitronček, kaj kmalu spoznaš, da te akcijska cena financiranja hitro stane 2 in pol tisočaka več (25% obresti!!!!!), kar pa te čaka tudi, če bi škatlo ki jo ponujajo hotel kupiti z gotovino (okoli 12 500 € redna cena za peugeot 208, ki je med "cenejšimi"). se pa ob plačilu z gotovino ogneš butaste garancije in nerazumljivo dragemu servisu na uradnem servisu, kateri te kači, če podpišeš akcijsko financiranje. da o navidezno ugodnem obveznem kasku sploh ne govorim. TO JE PRAVI NATEG!!
Kolani 01. 10. 2014 20.42
-3
Kia je a
bob87 01. 10. 2014 20.56
+2
Berglander- se povsem strinjam, kar pa 3/4 slovencev predstavlja previsoko matematiko. In podobno je pri veči drugih izdelkov- mal denarja, mal muzke (z izjemo cunj, kjer je marsikdaj velik denarja pa glih tko mal muzke). *KOLAIN, švedi že vedo: NOKIA - NO KIA
bob87 01. 10. 2014 21.29
+9
deltas prime- si pismen??? Govorim ti o cenah. Kako pri 6x dražjem in enkrat težjem avtomobilu- v tem primeru Mercedes, ki sicer velja za prestiž, ima za 30€ cenejšo vzmet kot nek CLIO, pri 5x boljši kvaliteti??? Tudi materiala je več! Kot drugo pa- če je zate 70.000 prevoženih odraz kvalitete, se ti vidi da nimaš pojma. En recimo Mercedes mora v svoji dobi provoziti vsaj 700.000km, ne pa 70.000- HAHAHA. No clio je pri tej dobi že 3x recikliran- toliko o ekologiji. Mimogrede najboljši (taxi, itd) jih naredijo preko milijon in pol. Ampak glavno je, da so pri premium znamki deli po 20 odstotkov cenejši. Kar je SRAMOTA oz. NAIVNOST KUPCEV. Včasih si kupil Jugota in si za dele dal pol manj kot pri Mercedesu. Danes pa imaš Renault jajca, ki so očitno zlata oz. diamantna- vsaj po cenah delov sodeč :)))
Sara Rebek 01. 10. 2014 23.17
+6
bob. če si že pri mercedesu naj povem, da poznam enega , ki je imel njihov kombi. No, kombi je non stop bil na popravilu. Tudi mercedes ni to kar je včasih bil
zriki 02. 10. 2014 02.34
+1
bob87, tud pod razno ni Mercedes tako poceni kot navajaš, sploh pa ne original
McClain 02. 10. 2014 08.00
jojojoj, cisto tako ni.Na E Mercedesih je potrebno fokuse na loceh po pravilu menjati po 5ih letih. Z dvema sem se peljal in pri obeh v dezju nic videl, pa sta mi povedala kako je s tem. Strosek 2.000 evrov. Sam imam (enega od treh) italijanski avto s 390.000 km ki se prav lepo gre,skupni strosek za vzdrzevanje 200 evrov/leto , fokusi pa prvi... Tezko je danes rect kaj je v redu. Res pa, da mercedesi ze v startu ponujajo toliko, da ce nekega brezveznega KOrejca nabulas s to opremo prides le se na minimalno razliko v ceni. recimo pri GLK-ju je tako... In tako dalje, v glavnem pa je tako narejeno da proizvajalci fajn sluzijo, mi pa pusimo. Le to je zanesljivo.
RedRooster 01. 10. 2014 18.13
+36
Če slučajno kupujete avto, dvignite pokrov motorja in recite prodajalcu, da vam v 10 minutah zamenja bilo katero žarnico! Če to ni mogoče naj avto vtakne tisti firmi, ki ima čez polovico maske hišno značko, direktno "inžinerjem" v anus! Za nekatere modele je potrebno peljati avto na servis, kjer razkopljejo pol maske, vzamejo ven akumulator in še kaj, medtem poči še kakšna plastika, samo za to, da zamenjajo žarnico in vam zaračunajo, da o živcih ne govorim! Zgodilo se je da odpovesta obe kratki luči, pač stik in dež itd.., a bom sedaj ogrožal promet z dolgimi lučmi sredi noči; avto zapelješ na varno mesto in kličeš servis, KI NALOŽI AVTO NA KAMION IN ODPELJE V DELAVNICO! Res sem&smo ovce- osel gre samo enkrat na led, takoj sem zamenjal znamko avtomobila in to res takoj! Ko bi vsi to naredili bi se žarnice same zamenjale garantiram! Mase imajo-imamo moč!
bob87 01. 10. 2014 19.18
+3
Pol Renaultov so taka jajca, da to negre, pa čeprav je spredaj tisti majhni 1.2 motorček pod pokrovom (polno prostora okoli njega). Medtem ko pri Nemških avtomobilih, kljub 8 cilindrom pod pokrovom, ko je vse natlačeno, zamenjaš žarnico SAM! Ampak ljudje imajo očitno radi da kupijo poceni, in potem zmečejo polno denarja za stroške vzdrževanja. NAkoncu je izdelek DRAŽJI, pa še vsak dan so imeli vuporabi manj udoben, uporaben, prijeten izdelek.
Kolani 01. 10. 2014 20.39
-4
zakaj pakupuješ evropske avte?
bob87 01. 10. 2014 21.07
-8
Kolain, sej azijski so še 2x slabši. Avto in pes sta Nemška. Vsaj Nemški avto je 1. najbolj prijzen denarnici (predvsem na dolgi rok), 2. pelješ se spodobno (seveda odvisno od razreda)
Dr.Rugelj 01. 10. 2014 21.12
+8
1. Gorenje ima 5 let garancije - malo pred potekom pokličeš serviserja in ti lahko zamenja pol stroja - pa imaš še ene par let mir 2.Renault - servis drag ko presica - ampak veliko stvari lahko narediš sam - zato si raje nabavite kakšen 2.0 dizel - teh Renault ne dela ampak Nissan ( scenic) 3. menjava žarnic - Renault - adijo pamet - misija nemogoče - hvalabogu je v EU začel veljati predpis , da mora proizvajalec tako skonstruirati avto ,da lahko uporabnik sam menja žarnico,... 4....
kleopatra-1 01. 10. 2014 22.47
+1
bob87, se strinjam. Moj golf3 ima 21 let in nobenih težav, v zadnjih treh letih sem zanj porabila vsega skupaj 170 ´za vzdrževanje in rahlo okvaro, od hčerke renault-jev scenic pa po petih letih non stop okvare, zdaj je pa še motor šel. Avto in pes morata biti nemška!
kleopatra-1 01. 10. 2014 22.48
+2
še to - moj golf ima 300.000, njen senic pa 40000 ...
zriki 02. 10. 2014 02.39
+4
že golf 3, ki je bulletproof, nobene elektronike, pa kupi golfa 6, ali 7 pa da vidiš katastrofe od avta, sploh 1.6 tdi, noben nemc ni več to kar je bil
gripson 01. 10. 2014 17.54
+12
Kaj bi pa potem velika večina nas delala, če se stvari ne bi pokvarile? Samo vprašam....(ne vas iz javne uprave, vi ste tako ali tako brez garancije...)
bob87 01. 10. 2014 21.37
+5
Tako kot včasih, delali bi dražje, boljše izdelke! Kupci bi imeli izdelek dlje. Tovarna bi od izdelka precej več zaslužila. LE ONESNAŽEVANJA BI BILO 3X MANJ!
Kolani 01. 10. 2014 16.42
-3
Še najslabši, kar se kvalitete tiče, so evropski proizvodi. Vse crkuje že v garanciji, kaj šele, ko je garancije konec. Potem je najbolje vse skupaj vreči na odpad.
Kolani 01. 10. 2014 16.40
+8
Pri tehničnih izdelkih gledam le ša na ceno in dolžino garancije. Kupim najceneje in z najddaljšo garancijo. Drugo niti ne gledam. Ko crkne izven garancije, niti ne popravljam, samo kupim drugo. Najboljša preverjena strategija.
bob87 01. 10. 2014 21.11
-4
In kaj ti pomaga garancija, če izdelek ni doma, ampak ves čas na servisu??? Se ti vidi, da imaš mogoče osnovno šolo končano. Malo denarja, malo muzike. Če bi delala podjetja tako kot ti, bi bila proizvodnja ves čas zaprta. Rostfrai nima enake cene kot železo. Tudi usnje ni enako skaju. In kvalitetna plastika je dražja od čungalunga kitajske reciklirane! Tako da tvoja logika smrdi.
zriki 02. 10. 2014 00.12
+1
ima kolani prav, ta rek malo denarja malo muzike, pozabi na to, kupi karkoli za veliko denarja, pa boš ravno tako stalna stranka servisa!!!
grozjak 01. 10. 2014 16.19
+1
pametne glave bi morda vedele kako izdelati poceni aparat iz kvalitetnih materialov, namesto da kritizirajo proizvajalce. se ne da ane?
grozjak 01. 10. 2014 16.24
+4
zato vozim audi ki je pri 8 letih in 250 000 km, kot nov, tv pioneer plazma star 7 let itd................. drago in dela.
Kolani 01. 10. 2014 16.35
-4
Audi ja, si pa brcnil v meglo. Bolj pokvarljivega auta si težko našel.
grozjak 01. 10. 2014 16.44
+5
ti že veš
Kolani 01. 10. 2014 20.37
-3
vem ja.
bob87 01. 10. 2014 21.15
-1
Kolain- veš ja, kako prazno glavo imaš mogoče. Samo dvomim da veš.
tej?i30 01. 10. 2014 15.28
+4
pralni stroj zannusi deluje že dvajseto leto brez problema !! ma saj tudi kruh ne drži več celi teden!! vse je namenjeno čim večji potrošnji!! avtomobili po 200000 km za na odpad hiša ali stanovanje po 15 -20 letih potrebna totalne obnove!!! ti nemci niso odkrili tople vode!!
grozjak 01. 10. 2014 16.20
+4
za zanusija si dal tri plače........
grozjak 01. 10. 2014 19.58
+2
vem, ker sem jaz takrat enkrat toliko dal za kandija, ki je po 16 letih še kar delal, samo preglasen je bil in smo ga morali ubiti....
Jasnovidec Cosmos 01. 10. 2014 20.55
+3
Ja saj v tem je ravno problem.Seveda nekateri pralni stroji in veliko zadev še deluje po 20 let,ker se je takrat izdelovalo kvalitetno.Sem ravno moral vreči ven pralni stroj Gorenje star 9 let.Ker je stroj narejen ozek sem takrat vzel tega zaradi izkoristka prostora,ker nisem drugega imel kaj dati v eno stran kopalnice.Za stroj sem dal ogromno vsaj več kot za tri normalne stroje.Sedaj je odpovedala elektronika za motor tako da vedno stroj zažene boben z največjo hitrostjo,da ga kar meče.Naročil sem elektroniku pri Gorenju kjer so v prodajalni rekli,da jo bodo poslali.Na stroju sem med tem za vsak slučaj naredil generalko,ker je stroj deloval brezhibno 9 let in se ga nihče ni dotaknil glede popravila.Ko sem vse tole naredil so pa sporočili da elektronika ni več dobavljiva saj so tudi ti stroji bili delani za izvoz v ameriko in podobno dele pa v rezervi držijo maximum 7-8 let pa še to je vprašanje.Za generalko kolikor sem zmetal za dele bi lahko kupil nek poceni novi stroj in ko mu poteče garancija ga vrgel na odpad.Od Gorenja pa nikoli več ne bi vzel nič.
Sentis 01. 10. 2014 14.53
+6
Zato pa pri nakupu aparata dajem velik poudarek na dolžino garancije. Danes se vsaj pri beli tehniki da dobiti brez doplačila 5 let garancije. Npr. preden se bo skoraj 5 let starem pralnem stroju iztekla garancija, ga bom več dni zapored spustil čez pod največjimi obrati. Če bo kaj crknilo, bom uveljavljal garancijo.
Lex11 01. 10. 2014 12.52
+19
Že skoraj 100 let nazaj so se proizvajalci žarnic sporazumeli,da bodo delali žarnice,ki bodo delovale samo okoli 1000 ur,čeprav je bilo že takrat tehnično precej preprosto narediti žarnico s precej daljšo življensko dobo! Poguglajte pod "Phoebus cartel".
Denzel_ 01. 10. 2014 12.33
+25
Dober in resničen prikaz stanja pohlepnega kapitalizma
ena_1 01. 10. 2014 11.00
+19
Tuj hladilnik zelo priznane znamke za skoraj 1.500€, en mesec po izteku garancije fuč, se ne splača popravljat. Zdaj je domač za pol cene.
Kolani 01. 10. 2014 16.44
+0
Imaš pač prveč denarja in takšnim, ga je potrebno pobati. Zato obstajajo takšni hladilniki za 1000 + EUR. Kupi si hladilnik za 150 200 eur in po petih letih +, ko garancija poteče, ti ga ne bo žal stran zabrisati, ko bo crknil.
drugnben 01. 10. 2014 10.19
+43
Prinas smo kupili pralni stroj gorenje leta 1976 in še vedno deluje brezhibno. Sedaj je pa sama plastika in to bo teško zdržalo 10 let.
the kop 01. 10. 2014 10.20
+12
ga pa kupiš danes pa dela 3 leta pa crkne!
User1067269 01. 10. 2014 11.21
+10
Pralni stroj, star mislim, da 22 let - dela. Mobitel, star okoli 10/12 let - dela, baterija drži 5 do 7 dni. Katodni zaslon za računalnik, star 15 do 20 let - dela. Tiskalnik hvala bogu dela, kot je treba, le občasno (poleti, ko ni toliko tiskanja) se kartuše malo zasušijo. Novejše stvari pa ... kdo ve - mogoče še pred garancijo totalka.
SAF1 01. 10. 2014 11.40
+27
Pozabljaš, da je tistega leta bilo Gorenje Made in YU, danes pa je Gorenje Made in China.
SuperVeloce 01. 10. 2014 11.55
+15
Gorenje bo sedaj pretežno made in Serbia.
zriki 01. 10. 2014 10.12
+21
zato je pralne stroje najbolje kupovati od Bekota, 5 let garancije, imam novega za 250e, pa je čist v redu, če bo zdržal vsaj 10 let bo odlično
higgsov bozon 01. 10. 2014 12.59
+1
sej jih ima tudi gorenje 5 let...
higgsov bozon 01. 10. 2014 13.03
+4
največji problem pralnih strojev do 700 eur je plastični kotel ,kateri poči na mestu kjer je ležaj..menjava kotla z delom itd je okol 400 eur. Jaz sem ga (gorenje) odprl zadajpo 4.5 letih in videl rahlo počeno plastiko,tam kjer je ležaj notri. Poklical servis kateri mi je zamanjal komplet drobovje,jermene,cevi-garancija seveda ...tako da je sedaj pralni stroj dober še za 5 let...no..pa zdrži 10 let ;)
Kolani 01. 10. 2014 16.38
+5
Gorenje ima 5 let garancije samo dobiš dva bekota za to ceno. Zdaj pa računaj kaj se bolj splača.
Super1337 01. 10. 2014 18.06
+2
Imamo Siemens pralni stroj, takrat stal okoli 500€... od tega je 8 let in še dela brezhibno...
Tetrapan89 01. 10. 2014 09.41
+16
Našemu pralnemu stroju /ne bom navedel znamke, ki se vspovsod reklamira z 5 let/ je kot naročeno točno po izteku 5 let tovarniške garancije počila plastična kad pri ležaju. Serviser je rekel da se to ne menja oziroma bi bili dražje kot nov stroj. Stal pa je takrat ne ravnoi majhnih 600 Eur..
User1063544 01. 10. 2014 09.07
+28
Topla voda, ki je bila odkrita že v 90-tih letih, pa nihče ni ukrepal....
User493369 01. 10. 2014 08.27
+111
To NE velja samo za cenejše izdelke. Poznam primer, ko je slovensko podjetje dobilo vrnjeno robo, ker je bila prekvalitetno narejena. Časi, ko je pralni stroj deloval 20 let in več so že zdavnaj mimo. V razvojnih podjetji je prava vojna med razvojniki in ekonomisti. Vsak razvojnik je ponosen na to kaj naredi in želi naredit, da deluje čim dlje. Vse ideje mu potem ubije ekonomist, ki mu teži, da mora zadeva crknit takoj po garancijskem roku. Na koncu je pa itak bolje plačan kot razvojnik. Narobe svet.
User668917 01. 10. 2014 08.50
+40
Sami sebi kopljemo jamo, ...
Bu?ko Štru?ko 01. 10. 2014 08.24
+73
In vse zavoljo tega, da ima folk službe in da se denar "vrti"... Če bi uvedli UTD in število služb zmanjšali za pol ali pa 8 urni delavnik zamenjali z 4 urnim, bi imeli vsi dovolj za živeti in nebi bilo treba tako uničevati okolja... tako pa vse za dober biznis vse za velik dnar...
enoh 01. 10. 2014 08.47
-38
će bi uvedli UTD bi se najemnine stanovanj po celi sloveniji dvignile za znesek ki je enak temu tvojemu UTDju... na živce mi grete vi genijalci v piđamah
kdobivedel 01. 10. 2014 13.54
+9
:) to pa res ni res ...
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1072