Moramo storiti vse, da zavarujemo zdravje zaposlenih in strank. Država in strokovne skupine so navodila podale, na nas pa je, da poleg teh zapovedanih ukrepamo tudi sami. Zapiranja in izpada dohodkov si namreč ne želi nihče. Kako torej ravnati? Kako zavarovati posel, na kaj biti pozoren?
Kar se da, naj opravijo na daljavo, so nam povedali v NLB, ko smo jih prosili za nekaj nasvetov za podjetnike in tudi potrošnike.
Podjetnikom, ki so primorani ohraniti živo poslovanje s strankami, pa so svetovali sledeče:
- Če imate opravka z gotovino, si redno razkužujte roke.
- Spodbujajte kupce, da plačujejo s plačilnimi karticami ali mobilnimi denarnicami. Pri plačevanju na brezstičen način je manj prenosa mikrobov.
- Razkužujte tudi terminale POS in drugo opremo na prodajnih mestih.
- Uporabljajte Trgovski portal, osrednjo NLB-jevo informacijsko točko za naša prodajna mesta, kjer najdete vse podatke o poslovanju s plačilnimi karticami na enem mestu.
O svojih izkušnjah so spregovorili tudi v podjetju Tobiar. "V preteklem letu smo pridobili pomembne izkušnje, saj smo se bili prisiljeni znajti izven ustaljenih okvirjev. Pred epidemijo covida-19 je velik del poslovanja slonel na dogodkih in prodaji "v živo". Z epidemijo covida-19 smo bili prisiljeni poslovanje v večji meri prenesti na splet. Povečali smo delež brezkontaktnega osebnega prevzema oz. pošiljanje z dostavnimi službami. Spremljamo odloke in temu prilagajamo nastope na sejmih in drugih prireditvah. Vsekakor sledimo ukrepom, si redno razkužujemo roke in uporabljamo ostalo priporočeno zaščitno opremo," so razkrili.
A kako sploh motivirate stranke, ki so prej stavile na kupovanje v živo, naj se odločijo za brezkontaktne nakupe? Podjetniki jih lahko k temu motivirajo z uporabo različnih sodobnih spletnih orodij ter z izvedbo različnih (digitalnih) marketinških aktivnosti.
Tudi videz spletne trgovine je izrednega pomena. Izdelke in storitve je treba predstaviti na atraktiven in kreativen način. Podjetniki naj oblikujejo zanimivo zgodbo z namenom, da bo uporabniška izkušnja uporabnika čim boljša. "Dodana vrednost za uporabnike so kakovostne vsebine, sodelovanje z influencerji, program zvestobe ..." so nam razložili v NLB.
Istočasno mora trgovec imeti sodobno spletno platformo za spletno trgovino, strankam pa nuditi možnost izbire različnih plačilnih metod, kar tudi pripomore k večjemu številu kupcev in večjemu številu uspešnih nakupov. Zelo pomembno je, da se ponudi tudi možnost plačila s karticami.
"V večji meri se je naše poslovanje preselilo na splet, kjer je velik pomen na SEO-optimizaciji in pojavnosti na družbenih omrežjih. Pri nas v podjetju so prioritete trenutno usmerjene v spletno trgovino in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletni strani. Veliko je k dobrim prodajnim rezultatom pripomoglo sodelovanje v NLB-jevem projektu #OkvirPomoči," so nam povedali v podjetju Tobiar.

Nikar ne pozabite na gradnjo zaupanja med vami in strankami
Če ste se odločili za spletno prodajo, potem je zaupanje ključnega pomena. Podjetje se mora splošnih pogojev poslovanja, ki jih je objavilo na svoji spletni strani, držati. Pomembna sta odzivni čas podjetja in komunikacija s strankami. Prav tako dobavni čas naročenega izdelka ali izvedba naročene storitve. Strankam veliko pomeni, kako boste kot ponudnik reševali morebitne reklamacije, vračila naročenega in denarja.
Če pogledamo konkretneje: "V našem podjetju je ključnega pomena uporabniška izkušnja. Konkretneje to pomeni, da vsako stranko po približno enem mesecu uporabe pokličemo in se z njo pogovorimo o uporabniški izkušnji. Na tak način vidimo, kje so možnosti za izboljšavo obstoječega produkta, kaj si stranke v bodoče želijo, pridobimo tudi njihove predloge za razvoj novih produktov. Skrbimo za hitro dostavo, kar pomeni, da so produkti dostavljeni v roku 1–3 dni. Reklamacije so pri nas bolj redke, kar pomeni, da so bili primeri reklamacije (od več kot 1600 prodanih izdelkov) le trije," so razložili v že omenjenem podjetju, ki je eden izmed letošnjih finalistov projekta #OkvirPomoči.
Kot potrošnik izberite le najboljše
Potrošniki želijo vrhunsko uporabniško izkušnjo. Vsak si želi kupovati od podjetja oz. podjetnika, ki bo do strank pokazal spoštovanje, razumevanje in transparentnost. Kako pa jih najlažje prepoznamo? Kako naj potrošnik ve, da je na pravem mestu?
V NLB so nam povedali, da je prvi znak, da gre za zaupanje vrednega ponudnika, možnost plačevanja s karticami. "Kjer se strankam nudi možnost plačil s karticami, so prodajna mesta najprej skrbno preverjena s strani banke. Če prodajno mesto izpolnjuje kriterije banke za sklenitev pogodbe za sprejem kartic, so taka prodajna mesta opremljena z ustreznimi oznakami, ki potrjujejo zanesljivost prodajnega mesta in varnost nakupa. Podjetjem v NLB nudimo najsodobnejšo POS-opremo oz. tehnološko platformo, ki omogoča sprejem kartic prek spleta, ki izpolnjujejo vse zahtevane varnostne standarde, in podjetjem omogoča, da strankam omogočijo varna, enostavna in brezgotovinska plačila s karticami. Banka NLB svojim spletnim trgovcem omogoča, da svojim strankam v spletni trgovini ponudijo možnost varnih in enostavnih plačil s karticami prek sodobne plačilne platforme," so nam razložili.
Na te stvari naj bodo še pozorni podjetniki in podjetja
Ni skrivnost, da nas čakata težka jesen in zima. Le od nas bo odvisno, kako močno bodo dejavnosti in splošno življenje okrnjeni zaradi morebitnih dodatnih ukrepov za obvladovanje epidemije. Podjetnike in podjetja skrbi, kakšna bo gospodarska rast, kakšna bo potrošnja prebivalcev in kako se bo celotna situacija odražala na njihovem poslovanju.
Tudi v NLB se zavedajo, da je treba razmere pozorno spremljati ter tudi predvideti možne težave, ki bi lahko prizadele dejavnosti. "V banki v času aktualnih dogajanj v gospodarstvu pozorno spremljamo stanje tako na trgu kot tudi pri poslovnih strankah. Upočasnjena gospodarska rast kaže vse večji vpliv na nihanja pri denarnih tokovih, zato je pomembno, da jih ves čas skrbno spremljate. Tako boste lahko še pravočasno ukrepali, mi pa bomo individualno pristopali k reševanju posameznih situacij. Denarni tok v veliki meri vpliva tudi na to, kakšna bo likvidnost (plačilna sposobnost) vašega podjetja, zato je zagotavljanje tekoče likvidnosti naslednji pomembni nasvet, z upoštevanjem katerega lahko omilite negativne posledice koronavirusa na svoje vsakodnevno poslovanje. Tveganja poslovanja lahko zmanjšate z instrumenti trgovinskega bančništva. Veliko ste storili, če ste z njimi že zavarovali svoje posle. Poskrbite pa tudi za to, da bodo ustrezno zavarovani tudi novi posli, ki jih sklepate, saj trenutno ne vemo, kako se bodo negotove razmere nadaljevale v bližnji prihodnosti," so nam zaupali.
Samostojni podjetniki in podjetja – še posebej mala in srednja – lahko torej storijo veliko že sama. Le prave ukrepe morajo sprejeti. Poleg vseh, ki nam jih zapovedujejo odločevalci, naj temeljito razmislijo, kaj lahko sami storijo, da njihovo poslovanje ne bo ogroženo in bo tudi v razburkanih časih teklo naprej.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV