V preteklih mesecih je bilo med tistimi, ki delajo v storitvenih dejavnostih, slišati pozive, da ne želijo državne pomoči, ampak si želijo delati.
Kozmetiki in frizerji so se namreč soočali s podobnimi težavami kot gostinci - bili so zaprti. Ne le, da so morali v času zaprtja poskrbeti za zaposlene, plačevati so morali tudi fiksne stroške, kot je na primer najemnina za prostore, ter tekoče stroške. Številni so imeli tudi kredite, s katerimi so si pomagali pri nakupu opreme.
Pritisk je bil za nekatere prehud, tako da so se odločali za zaprtje. To so pokazali tudi podatki Poslovnega registra Slovenije, ki jih zbira Agencija za javnopravne evidence in storitve (Ajpes). Od marca do novembra leta 2020 je bilo iz poslovnega registra izbrisanih 191 podjetij (tako s. p. kot d. o. o.), ki so imela kot glavno dejavnost navedeno frizersko ali kozmetično in pedikersko dejavnost. To je za dobrih 17 odstotkov več kot leta 2019, ko je bilo v istem obdobju 158 izbrisov podjetij s temi dejavnostmi, in za 26 odstotkov več kot v letu 2018, ko je bilo izbrisov 140.
Tisti, ki so se odločili vztrajati, so opozarjali, da so v izredno stresni situaciji, saj so morali čez noč vrata salonov zapirati in spet čez noč odpirati. Prav tako so bili (oz. so še vedno) zaščitni ukrepi v frizerskih in kozmetičnih salonih strogi, a so jih vsi, ki so se odločili odpreti, dosledno spoštovali in izvajali. Maske in rokavice so uporabljali že pred epidemijo, prav tako so skrbeli za higieno, sterilizacijo in razkuževanje, tako da jim to ni predstavljalo večjih težav.
Poleg tega, da niso do zadnje minute vedeli, ali bodo lahko delali ali ne, so frizerji in kozmetiki opozarjali, da jim država finančno pomoč nudi pod strogimi in pogosto neživljenjskimi pogoji.
"Epidemija je najbolj prizadela zlasti tiste storitvene dejavnosti in specializirane trgovine, ki so bile v času epidemije z odlokom zaprte ali je bilo njihovo poslovanje omejeno," so razkrili v Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS), ob tem pa so dodali, da bo kljub sproščanju ukrepov dolgo trajalo, da se bodo dejavnosti vrnile na predkoronsko raven. Okrevanje bi lahko trajalo od dveh do treh let.
Zaradi omejitvenih pogojev je škoda v podjetjih, ki izvajajo kozmetično in frizersko dejavnost, ogromna. Aprila so iz zbornice sporočili, da marsikdo zaradi te škode in omejitvenih ukrepov, ki ne dopuščajo poslovanja v normalnem obsegu, razmišlja o zaprtju.
Kako pomagati?

Za komentar, kaj so v najhujših trenutkih epidemije zaznavali pri njih, smo prosili tudi NLB, kjer posebno pozornost namenjajo malemu gospodarstvu. Že dolgo pred epidemijo so poudarjali pomen hitrega ukrepanja ob prvih znakih krize, torej da podjetniki pridejo v banko po pomoč, ko še ni tako hudo. V poslu je namreč treba delovati preventivno in nemudoma zajeziti morebitne težave, ki se kažejo na obzorju.
Zanimalo nas je tudi, kako so v NLB pomagali tistim dejavnostim, v katerih je stik s stranko nujen, na primer v frizerskih in kozmetičnih salonih. V omenjeni banki so za Cekin.si razložili, da je bilo pri vseh dejavnostih, ki imajo fizični kontakt s strankami, ključno ozaveščanje o pomembnosti brezgotovinskega plačevanja.
"Bankovci in kovanci zamenjajo veliko rok, zato naj stranke raje plačujejo brezstično s karticami in z uporabo mobilne denarnice NLB Pay, za manjše zneske (do 25 evrov) celo brez vnosa številke PIN. Če vsi skrbimo za higieno mobilnega telefona in denarnice, je brezgotovinsko plačevanje vsekakor najboljša izbira," so nam razložili.
Sprijaznimo se z dejstvom, da je prihodnost negotova. Kako torej ravnati sedaj, ko nas je epidemija spustila iz svojega primeža? Kako se pripraviti na jesen in zimo? "Menimo, da bodo v tej negotovi prihodnosti nasveti za vsakodnevno poslovanje z banko v koronačasih, pa tudi za nadzorovanje nepredvidenih nihanj v likvidnosti poslovanja, postali kar stalnica," so nam zaupali v NLB. Kako omiliti negativne posledice koronavirusa na vsakodnevnem poslovanju? - Nadzorujte denarne tokove - Zagotovite si tekočo likvidnost - Poskrbite za zavarovanje poslov - Poslujte na daljavo: brezgotovinsko plačevanje, digitalno poslovanje, podpisovanje dokumentacije na daljavo, telefonski ali video klici in podobno.
V NLB so za Cekin.si dejali, da letos v dejavnosti frizerstva in kozmetike beležijo večje število prijav v projekt #OkvirPomoči kot lani. To je še en način, kako lahko malo gospodarstvo okreva in se znova postavi na noge. NLB je v sodelovanju s partnerji, med katerimi sta tudi POP TV in Cekin.si, pripravil projekt Okvir pomoči, s katerim bo vam – lokalnim malim podjetnicam in podjetnikom, kmetovalkam in kmetovalcem ter mikro in malim podjetjem – priskočil na pomoč pri reševanju posledic koronakrize.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV