Ko je lanskega decembra potekal vrh o malem gospodarstvu, je bilo med udeleženci slišati, da so številna mala podjetja na robu zloma in tudi, da so "ukrepi, ki jih je za stabiliziranje razmer sprejela država, posledice omilili, ne morejo pa jih izničiti".
Če kdo meni, da bodo težave malega gospodarstva izginile s sproščanjem ukrepov in odpiranjem dejavnosti, potem živi v zmoti. Med zaprtjem so se iz dneva v dan kopičile izgube in minusi, samo odprtje pa, kljub pomoči države, ne more v celoti popraviti uničenega. Kriza se namreč vleče že od lanskega marca, na omenjenem vrhu pa smo slišali, da bo epidemija malemu gospodarstvu odnesla 1,8 milijarde evrov dodane vrednosti.
Malo gospodarstvo = Veliko gospodarstvo
Naj vas poimenovanje "malo gospodarstvo" ne zmede. Tudi gospodarski minister opozarja, da je pomen "malega gospodarstva tako velik, da je skoraj krivično govoriti o malem gospodarstvu. Malo gospodarstvo je v resnici veliko gospodarstvo."
V prid trditvi, da je malo gospodarstvo v resnici veliko gospodarstvo, govorita tudi naslednja podatka:
- mikro in mala podjetja predstavljajo več kot 95 odstotkov slovenskega gospodarskega prostora,
- mikro in mala podjetja zaposlujejo skoraj polovico delovno aktivnih ljudi v Sloveniji.
Malo gospodarstvo = Hrbtenica slovenskega gospodarstva
Že lani smo pisali o tem, da je malo gospodarstvo hrbtenica slovenskega gospodarstva. Vemo, kaj se zgodi, če hrbtenica utrpi poškodbe ali celo izredno hudo poškodbe.
Malo gospodarstvo je v preteklem letu utrpelo hude poškodbe, ki so lahko brez dodatne pomoči usodne. Ni dovolj, da pomaga država. Pomagati moramo tudi potrošniki, zato je znova na mestu poziv, naj vsi skupaj podpremo slovenske podjetnike in podjetnice ter kmetovalce in kmetovalke. Razpoloženje potrošnikov je namreč med epidemijo upadlo, tako da so v malem gospodarstvu začeli aktivno iskati nove in tudi prilagajati že obstoječe modele poslovanja. Številni so bili pri tem zelo uspešni, saj so med epidemijo ohranjali konkurenčnost. Pri tem pa je mnogim pomagal projekt #OkvirPomoči. Tako bo tudi letos.
Že ob prvih zametkih krize so se odločili pomagati
Pri NLB se zavedajo, da lahko do boljšega jutri pridemo le z roko v roki. Zato so se lani, že ob prvih zametkih krize, odločili priskočiti na pomoč. S partnerji Pro Plus, Europlakat in Mastercard so oblikovali projekt, s katerim so želeli malim lokalnim podjetnicam in podjetnikom, kmetovalkam in kmetovalcem ter mikro in malim podjetjem priskočiti na pomoč pri blažitvi posledic koronakrize – in to ne le v Sloveniji, ampak na vseh trgih v Jugovzhodni Evropi, kjer deluje NLB Skupina.
Kaj je #OkvirPomoči in zakaj je odličen za malo gospodarstvo?
Predstavljajte si malega podjetnika ali majhno družinsko podjetje, ki kljubuje krizi in vlaga zadnje prihranke v to, da bo delo teklo naprej. Prilagajajo poslovanje, uvajajo novosti … A potreben jim je nekdo, ki bo širil glas o tem, kaj delajo – kakšne izdelke ponujajo slovenskim potrošnikom, kakšne storitve, kje jih lahko potrošniki najdejo … Potrebujejo tudi nekoga, ki jim bo znal svetovati in ki bo pripravljen z njimi deliti znanje.
In prav projekt #OkvirPomoči je malim lokalnim podjetnicam in podjetnikom, kmetovalkam in kmetovalcem ter mikro in malim podjetjem odprl nove kanale do kupcev. Ponuja jim namreč oglasni prostor, ki si ga v danih razmerah težje privoščijo.V preteklem letu so s projektom v NLB pomagali več kot 80 slovenskim podjetnikom in kmetovalcem, zato so sklenili, da jih letos poskusijo podpreti še več. Tako je aprila NLB skupaj s partnerji že drugič zagnala #OkvirPomoči, v okviru katerega bodo malemu gospodarstvu ponudili svoje storitve, znanja in strokovno pomoč.
Izkušnje lanskih podjetnikov, ki so bili izbrani v #OkvirPomoči
Za lažjo predstavo, kaj ponuja projekt #OkvirPomoči, bomo v nadaljevanju predstavili dve zgodbi. Najprej zgodba družine Kolenkovih.
Družina Kolenkovih prideluje in predeluje predvsem krompir za turistična in gostinska podjetja ter vzgojno-izobraževalne ustanove. Ko je nastopila epidemija, je kmetiji čez noč prodaja padla za 90 odstotkov, saj so se omenjene ustanove zaprle. Upravitelj kmetije Matej Kolenko je vedel, da je potrebno takojšnje ukrepanje: izkoristil je ukrep moratorija na odplačevanje najetega kredita pri NLB, takoj se je lotil digitalizacije družinskega podjetja, nato pa je družinsko podjetje še prijavil v projekt #OkvirPomoči.

Podobno je ravnala tudi mlada prekmurska podjetnica Marina Marič. Slabo leto pred začetkom koronakrize se je odpravila na samostojno slaščičarsko pot in ravno, ko je začela nizati uspehe, je covid-19 udaril s polno močjo. Vedela je, da čim prej potrebuje denar za investicijo v vozilo za ulično hrano, t. i. food truck, saj ji ta omogoča lažjo mobilnost in boljšo prepoznavnost. Nekaj denarja je že imela, a nenadoma se je stanje na trgu vozil spremenilo. "Povpraševanje po food truckih se je zelo povečalo, saj je veliko gostincev prešlo na mobilne enote, ven iz lokalov. Če sem si želela zagotoviti mesto v proizvodnji, sem morala čim prej plačati avans. V NLB so razumeli, da se mudi. Hitro so uredili kredit in v enem tednu sem imela sredstva na računu. Res sem bila vesela, da so mi v NLB odobrili kredit. Čutila sem, da v banki verjamejo vame, da mi zaupajo. To ti da potrditev, da res delaš dobro, potrditev ideje in dodaten zagon," danes pove Marina z olajšanjem.
Seveda se je Marina prijavila tudi v projekt #OkvirPomoči in bila izredno vesela, ko je izvedela, da so jo izbrali. Tako si je namreč zagotovila oglasno izpostavitev za večjo prepoznavnost.

Kaj pridobijo podjetja, ki sodelujejo v projektu #OkvirPomoči:
- oglasni prostor na TV-postajah hiše Pro Plus (Pop TV, Kanal A), obcestnih plakatih po Sloveniji, spletnih straneh in družbenih medijih v obdobju med 21. 6. in 31. 8. 2021;
- oglase, ki jih lahko izbrani podjetnik uporabi tudi na svojih družbenih omrežjih in drugih komunikacijskih kanalih (npr. video oglas, spletna pasica);
- brezplačno namestitev 1x klasičnega POS-terminala (za nekomitente in komitente, ki še ne sprejemajo kartic na prodajnem mestu, ob sklenitvi Pogodbe o načinu plačila blaga in storitev s karticami);
- 12-mesečno brezplačno najemnino za 1x klasični POS-terminal;
- 12-mesečno brezplačno najemnino za 1x virtualni POS-terminal;
- NLB Poslovno kartico Mastercard® brez članarine za prvo leto, ob odprtju NLB Poslovnega računa in ob izpolnjevanju ostalih pogojev;
- brezplačni webinar.
Ne le oglasni prostor, NLB ponuja tudi znanje in strokovno pomoč
Direktor Komuniciranja v NLB Andrej Krajner je dejal, da je #OkvirPomoči družbeno-odgovoren projekt NLB Skupine, ki so ga na vseh trgih, kjer poslujejo, prvič izvedli lani. Tudi letos bo projekt podjetnikom ponudil točno tisto, kar potrebujejo – poleg brezplačnega oglasnega prostora, ki bi si ga v teh časih najverjetneje težje privoščili, še znanje in strokovno pomoč, poudarja Krajner.
Direktorica Poslovanja z mikro podjetji v NLB Bojana Lampret pa je dejala: "Letos bodo nekateri lanskoletni udeleženci kot ambasadorji projekta Okvir pomoči s svojo izkušnjo in znanjem novoizbranim podjetnikom pomagali pri prepoznavnosti, pa tudi z nasveti, kako voditi posel skozi krizo. Želimo, da podjetniki začutijo, da je banka njihov partner tako v težkih kot dobrih časih."
Ob tem je Lampretova dejala tudi, da želijo z izbranimi podjetniki ustvariti dolgoročno partnersko sodelovanje. "Lani smo jih, na primer, povabili tudi, da svoje izdelke predstavijo v muzeju bančništva Bankarium, ki svoja vrata odpira v poletnih mesecih. Povabili pa smo jih k sodelovanju pri pripravi promocijskih daril za naše zaposlene. Z vsem tem NLB spodbuja slovenske blagovne znamke in prepoznavnost v lokalnem in širšem okolju," je še poudarila.
Sponzorirana vsebina