"Če bi se po vseh letih moral odločiti za eno samo vrlino, bi izbral sposobnost določanja prioritet. Kot podjetnik si vsak dan in vsako uro zasut z enormno količino informacij, ki te lahko, če jih ne znaš filtrirati in prioritizirati, hitro pokopljejo. Ne le tebe, tudi tvoje zaposlene in na koncu podjetje."
Tako vprašanje, kakšne so po njegovem mnenju lastnosti, po katerih izstopajo dobri podjetniki, komentira Mic Melanšek, soustanovitelj uspešnega podjetja, ki ga v Sloveniji poznamo pod imenom Mali junaki, v tujini pa Hooray Studios. "Govorim iz lastnih izkušenj, saj smo zaradi izjemne rasti pred nekaj leti jadrali skozi turbuletne čase, ko zaradi pomanjkanja časa, resursov in seveda tudi znanja nekaj časa nismo vedeli, 'kdo pije in kdo plača'," dodaja Melanšek. Brez pravilnega določanja prioritet (pa tudi hitrega pivotiranja, ko je potrebno), ustrezne strategije, mentorstva in pravih partnerjev še nobeno podjetje ni uspelo.
K napakam na podjetniški poti lahko velikokrat pripomore neizkušenost. Zaplete se lahko že pri statusu podjetja. Ne gre le za statusno-pravne, davčne in računovodske razlike, podjetnik začetnik pogosto spregleda, da lahko s. p. dobaviteljem predstavlja večje tveganje kot d. o. o. in mu bodo zato postavili težje plačilne pogoje, morda celo predplačila. Zato je dobro, če imate že od začetka ob sebi nekoga, ki vam lahko ponudi ustrezne strokovno podkovane nasvete. Marsikdo ne bi nikoli pomislil, da je lahko to tudi bančni svetovalec.
"Za podjetniški ego je zadovoljstvo uporabnikov nekaj tako blagodejnega kot dober jutranji espresso"

Podjetniki niso rojeni čarovniki, ampak vizionarji, ki ustvarjajo nove rešitve in inovativne koncepte. "Želja po kreiranju nečesa svojega je bila v meni prisotna od zmeraj, za to, da se je manifestirala v Malih junakih in v obliki, v kakršni je danes, pa je zaslužna neka čudna, a prijetna testosteronska kemija med mano in Radom zdaj že skoraj davnega leta 2013," o podjetniškem navdihu razmišlja naš sogovornik, Mic Melanšek. "Iskreno povedano, težko kar koli tekmuje z občutkom, ko vsak dan od uporabnikov z vsega sveta dobivamo zahvale, fotografije, videe s solzami sreče, povsod pa glavni akter produkt, ki smo ga razvili v majhni pisarni sredi Ljubljane. Vem, da zveni klišejsko, ampak za podjetniški ego je to nekaj tako blagodejnega kot dober jutranji espresso," o motivaciji dodaja Melanšek.
Srčnost in vztrajnost sta zagotovo lahko prirojeni, vendar se mora vsak podjetnik tudi (pri)učiti poslovnih veščin. Osnovno področje, ki ga je treba dobro poznati, so poslovne finance. Pregled računovodskih izkazov ter razumevanje bilance stanja in denarnih tokov sta ključna pri načrtovanju in obvladovanju posla. "Brez nič ni nič. Mi smo začeli zelo skromno. Podjetje, ki bo v letu 2021 doseglo 40 milijonov evrov prihodkov, sva z Radom ustvarila iz 12.000 eur študentskega kredita. Investicije in posojila, ki sva jih pridobivala sproti, niso bili namenjeni preživetju podjetja, saj se je to od prvega dne financiralo samo, temveč sva jih vedno uporabila za t. i. varnostno mrežo, da sva bila v kritičnih trenutkih sposobna hitrejšega, pogumnejšega in drznejšega odločanja."
"Z lastnikoma podjetja Mladi junaki smo se spoznali že pred nastankom podjetja. Lahko rečem, da smo imeli z njimi mentorski odnos v pravem pomenu besede. Podjetniki v mikro in malih podjetjih so strokovnjaki na svojem področju dela, bančni svetovalec pa jim lahko pri finančnem delu poslovanja pomaga s širokim znanjem, predvsem pa izkušnjami. Svetovalec ima ravno zaradi dela z različnimi podjetji veliko izkušenj in lahko ustrezno svetuje podjetniku. Opozori ga na tveganja, na katera podjetnik morebiti ni pomislil. Skupaj lahko najdeta ustrezne produkte in rešitve za trenutne finančne izzive, s katerimi se podjetje sooča pri svojem poslovanju," je pojasnila Nataša Zemljič Pangerc, direktorica poslovanja z malimi podjetji v NLB, ki je s podjetjem orala ledino pri njegovih podjetniških začetkih. "Banka je naše varovalo. Smo v dobrih odnosih in vemo, da je vedno tam, ko jo bomo potrebovali. Četudi je ne, je ta občutek pomemben za vse poslovne odločitve," o pomembnosti zaupnega in dvosmernega odnosa z banko doda Mic Melanšek.
Mentor zna oceniti, katere ideje so izvedljive in katere morajo še malce dozoreti

Kako pomembno je v današnjem svetu imeti dobrega mentorja, lahko sklepamo po številnih uspešnih ljudeh, za katere je znano, da so imeli ali še imajo mentorje. Kako dobiti mentorja, je pred leti za angleški časnik Sun pojasnil Richard Branson, ikona podjetništva. "Najprej si mora podjetnik priznati, da mu lahko nasveti in znanje drugih koristijo. To v poslovnem svetu, kjer je za uspeh pomemben tudi velik ego, ni tako preprosto. Boriti se sam proti vsem je sicer občudovanja vredno dejanje, hkrati pa trdoglavo, predvsem pa napačno," je dejal Branson, ki ni nikoli skrival, da mu je do uspeha v ključnih trenutkih pomagal Freddie Laker, nekoč lastnik ene največjih zasebnih letalskih družb v Veliki Britaniji.
Z znanim podjetnikom se strinja tudi Nataša Zemljič Pangerc. Kot pravi, poslanstvo NLB temelji na mentorstvu – ko podjetje raste, mu banka stoji ob strani in vnaprej opozori na morebitne težave in pasti ter predstavi rešitve, ki jih podjetje v danem trenutku potrebuje.
Podjetniki so namreč vedno polni idej. Nekatere so lahko izvedljive, druge terjajo več truda, sredstev in prilagajanja. Pravi mentor bo znal oceniti, katere ideje so izvedljive in katere morajo še malce dozoreti. Pomembno je tudi prilagajanje, saj se v poslovnem svetu stvari odvijajo vedno hitreje. Dober mentor bo opazil, kdaj se je treba prilagoditi, spremeniti poslovni model ali skleniti novo partnerstvo. Pravilno bo tudi ocenil, ali je morda nastopil čas za izstop iz podjetja in prodajo.
V NLB ima vsako podjetje svojega svetovalca, ki mu je vedno na voljo za nasvet in pogovor. Ko je podjetnik postavljen pred dilemo ali izziv, lahko (bančni svetovalec) pride tudi na sedež podjetja ali kamor koli drugam, kamor podjetniku ustreza. Ne glede na to, v katerem življenjskem ciklu je podjetje, je smiselno, da redno ohranja stik s svojim bančnim svetovalcem ter s pogovorom in svetovanjem pride do ustreznih rešitev. "Družba Hooray Studio v vsem obdobju skupnega sodelovanja dosega dobre rezultate. Največ podpore jim trenutno nudimo pri kartičnem poslovanju, ki ga potrebujejo za stalno oglaševalsko prisotnost na spletu. Smo jim pa vedno pripravljeni stati ob strani in puščamo odprte možnosti za dodatno financiranje ali druge oblike sodelovanja pri nadaljnji rasti podjetja," pravi svetovalec za podjetja v NLB, Darko Glušac.
Samo skupaj smo pripravljeni na vse, kar sledi

V zadnjih letih lahko spremljamo razmah navdušenja nad podjetništvom in vedno več posameznikom in posameznicam je uspelo v kratkem času postaviti stabilno podjetje. Točen recept za uspeh žal ne obstaja, pa tudi turbulentni časi prinašajo veliko negotovosti. Kljub temu je za dobre ideje in prave odločitve, ki se prilagajajo razmeram na trgu in poslovnim trendom, vedno prostor. Zadnji dostopni podatki Statističnega urada Slovenije (za l. 2019) pravijo, da je na letni ravni na novo nastalo 19.748 podjetij ali za 1,6 % več kot v prejšnjem letu.
Mali junaki so od ustanovitve pa do danes postali vodilni ponudnik personaliziranih knjig za otroke na svetovnem tržišču. Uspeh pa je elastičen koncept. "Danes je zame uspeh denimo to, da je radič na vrtu uspel in ga bomo popoldan snedli za kosilo. Včeraj je bila 7 % EBITDA, ki jo zasledujemo pri Junakih v letu 2021. Vse skupaj pa ima skupni imenovalec, ki ga praviloma iščem v takšni in drugačni rasti. Najbolj boleč je občutek stagniranja in tega ne v zasebnem ne v poslovnem življenju ne toleriram," komentira Mic Melanšek.
Podjetniki na začetku svoje poslovne poti pogosto ne poznajo ne poslovnih in tudi ne finančnih izzivov, ki jih čakajo, niti bančne ponudbe storitev, ki jim lahko pomagajo pri njihovem reševanju. In s tem ni nič narobe, saj je pomembnejše, da si znamo poiskati primerno pomoč. Pomembno je, da se podjetnik že v fazi razmišljanja o širitvi ali ob raznoraznih finančnih izzivih pri poslovanju, dilemah ali vprašanjih, s katerimi se sooča v svojem poslovnem vsakdanu, po nasvet obrne na bančnega svetovalca.
In ne samo to, bančni in drugi finančni strokovnjaki poskušajo v posebnih prispevkih, ki so objavljeni na spletnih straneh NLB v okviru nasvetov Poslovno, podjetnikom začetnikom predstaviti osnovna pravila finančnega poslovanja ter kako se izogniti začetnim tveganjem in drugim pastem v finančnem poslovanju. Na voljo je veliko znanja, izkušenj in informacij o poslovnih subjektih, podjetniških financah in makroekonomskem okolju, to znanje je na voljo vsem, ki boste zbrali pogum in začeli po svoje. Več na https://www.nlb.si/nasveti-poslovno.
Sponzorirana vsebina