Cekin.si
Slovenija

Okvir pomoči

Slovensko podjetje, ki je z bogatimi denarnimi nagradami podprlo odlične ideje

M. A.
29. 05. 2024 08.34
0

V hitro spreminjajočem se okolju se vedenje kupcev nenehno spreminja, njihove vrednote pa se neprestano razvijajo. Blagovne znamke so tako prisiljene vedno pozorno spremljati trende in spremembe v navadah potrošnikov, da lahko ohranjajo konkurenčno prednost. V zadnjih letih je eden najpomembnejših trendov vse večja osredotočenost na družbeno odgovornost podjetij. Podjetja zdaj vlagajo več časa in energije v oblikovanje in izvajanje projektov, ki prispevajo k boljši družbi in trajnostnemu razvoju.

Kaj je spodbudilo rast pomembnosti družbene odgovornosti podjetij?

Sodobni svet se hitro spreminja in digitalna doba je postala gonilna sila teh sprememb. Informacije so postale dostopne skoraj vsakomur in to je prineslo nov nivo zavesti med potrošniki. Na družbenih omrežjih lahko že ena sama objava sproži val, ki vpliva na celoten svet. V zadnjih letih smo bili priča temu, kako so kampanje za človekove pravice, varovanje okolja in socialno pravičnost pridobile izjemno podporo in pozornost javnosti. Ta nova zavest potrošnikov je vzpodbudila podjetja, da razmislijo o svojem vplivu na svet in se aktivno vključijo v reševanje perečih družbenih in okoljskih težav.

Potrošniki, zlasti pripadniki generacije Z, zahtevajo od podjetij, da se opredelijo glede pomembnih družbenih vprašanj. To pomeni, da je za podjetja ključnega pomena, da razvijejo bolj trajnostne poslovne modele. 

Pristopi k družbeni odgovornosti podjetij

Obstaja več poti do doseganja ciljev družbene odgovornosti podjetij. Ena izmed priljubljenih metod je filantropija, ki vključuje darovanje denarja ali pomoči lokalnim ali mednarodnim dobrodelnim ustanovam. Veliko podjetij pa vlaga kar neposredno v skupnost. Ta metoda vključuje vlaganje v izboljšanje znanj in spretnosti v lokalnih skupnostih. 

Nekatera podjetja pa vključujejo družbeno odgovornost neposredno v svojo poslovno strategijo, kar pomeni, da trajnost in družbena korist postaneta ključna elementa njihovega poslovanja in odločanja. S tem pristopom podjetja ustvarjajo sinergijo med poslovnimi cilji in družbenimi vrednotami, kar vodi k trajnostnemu razvoju in večji konkurenčnosti na trgu.

Veliko podjetji vključi družbeno odgovornost v strategijo podjetja
Veliko podjetji vključi družbeno odgovornost v strategijo podjetjaFOTO: Adobe Stock

Kaj vse prinaša družbena odgovornost?

Vzpostavljanje zaupanja je ena največjih prednosti družbene odgovornosti podjetij. Ko podjetje sprejme odgovornost za svoje delovanje in aktivno prispeva k družbenim in okoljskim ciljem, se krepi zaupanje javnosti. 

Poleg tega imajo potrošniki danes možnost, da takoj pridobijo informacije o podjetjih. S pomočjo družbenih medijev, kot sta Facebook in Twitter, lahko vidijo, kako podjetje komunicira s strankami, dobijo vpogled v njegove dejavnosti in ocenijo, ali želijo svoj denar porabiti pri njem. Videti, da se podjetje trudi zaščititi okolje ali podpira dobrodelno organizacijo, je pogosto odločilni dejavnik med nakupom pri podjetju ali prehodom k konkurenci.

Poleg tega družbena odgovornost pozitivno vpliva na notranje delovanje podjetja. Z močno politiko družbene odgovornosti podjetij lahko podjetje ustvari bolj pozitivno delovno kulturo, ki združuje ekipe, izboljšuje stopnje zadrževanja zaposlenih in privablja najboljše talente. Na ta način družbena odgovornost ne le krepi zaupanje strank, ampak tudi izboljšuje zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih.

Primer podjetja, ki svojo moč izkorišča za ustvarjanje boljšega jutri

NLB je sprejela interni akt Družbena in okoljska politika NLB, s čimer je jasno opredelila svojo družbeno vlogo. Z vključitvijo v krog javnih in zasebnih finančnih institucij, ki se zavedajo pomembnosti aktivne vpetosti v lokalno in širše družbeno okolje, NLB stremi k izboljšanju kakovosti življenja svojih zaposlenih in širše skupnosti. Eden izmed odmevnejših projektov, ki izhaja iz te politike, je Okvir pomoči. Ta projekt je v zadnjih letih pomagal številnim manjšim podjetjem, ki so se soočala s krizami, tako s finančno podporo kot z drugimi ugodnostmi. 

Na Dnevu vlagateljev NLB so bili razglašeni regijski zmagovalci že četrte sezone projekta. Tokrat so iskali inovativna podjetja in projekte, ki izboljšujejo in bogatijo družbo ter rešujejo izzive, kot so na primer pretirana uporaba digitalnih tehnologij med mladimi, medvrstniško nasilje, kršenje človekovih pravic, enakost spolov in revščina. Prvostopenjska komisija je izbrala 55 finalistov, mednarodna komisija pa je nato izbrala 3 regijske zmagovalce. 

Prvo mesto je osvojila ekipa iz Slovenije z aplikacijo Krožnik, ki povezuje potrošnike z gostinskimi obrati, ki imajo ob koncu dneva presežek hrane. Ta aplikacija prikazuje sezname razpoložljivih viškov živil po znižanih cenah, razvrščenih v "vrečke presenečenja". Uporabniki lahko izbirajo med temi izdelki in tako zmanjšujejo količino zavržene hrane, hkrati pa dostopajo do kakovostne hrane po nižjih cenah. Drugo mesto je osvojilo podjetje Inclusio iz Srbije, ki je razvilo aplikacijo za pomoč osebam s posebnimi potrebami. Aplikacija ima dve komponenti: eno za invalide in drugo za zaposlene pri ponudniku storitev. Ko invalid vstopi v prostor, aplikacija obvesti ponudnika storitev, ki je nato pripravljen nuditi ustrezno pomoč. Tretje mesto pa je osvojila črnogorska digitalna agencija Alicorn s svojo rešitvijo Zuno Games. Gre za aplikacijo, namenjeno učiteljem in učencem, ki uporablja moč iger za motivacijo učencev in jih spodbuja k aktivnemu učenju skozi zabavo.

Prvo mesto je osvojila ekipa iz Slovenije z aplikacijo Krožnik.
Prvo mesto je osvojila ekipa iz Slovenije z aplikacijo Krožnik.FOTO: Arhiv naročnika

Tri ideje po izboru regijske strokovne žirije, ki najbolje odgovarjajo na izzive delovanja v dobro ljudi, je NLB Skupina nagradila s finančnimi nagradami (1. mesto 50.000 evrov, 2. mesto 30.000 evrov in 3. mesto 20.000 evrov).

 

Sponzorirana objava

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856