V ZDA živi več kot 22 milijonov milijonarjev in okoli 735 milijarderjev, medtem ko je po svetu približno 58 milijonov milijonarjev in 2781 milijarderjev. Mnogi od teh ljudi so si bogastvo nabrali s poklici na področju financ in naložb, inženiringa, vodilnih, pravnih in tehnoloških poklicev. Manjše število ljudi je do uspeha prišlo z nekonvencionalnimi metodami, izumi in malo sreče. V nadaljevanju članka preverite deset tovrstnih primerov.
1. Prodaja pikslov spletnega mesta
Alex Tew je študiral v Angliji, ko se je pripravljal na triletni tečaj poslovnega vodenja na Univerzi v Nottinghamu. Bil je zaskrbljen zaradi odplačevanja študentskega posojila, ko je prišel na idejo, ki mu je prinesla milijon dolarjev, kar je trenutno 929.845 evrov.
Ustvaril je spletno stran, kot je svet še ni videl. Odločil se je, da bo prodal milijon slikovnih pik za en dolar, in sicer v blokih po 100 slikovnih pik, tako da je bil najmanjši nakup vreden 100 dolarjev (93 evrov). Kupci so lahko dodali svojo sliko in povezavo do kupljenih slikovnih pik. "Stran za milijon dolarjev" je zaživela 25. avgusta 2005, prve slikovne pike pa je kupil Tewov prijatelj. Do januarja 2006 je Tew prodal preostale slikovne pike in postal milijonar. Celotna akcija je trajala le pet mesecev.
Tew je nato ustvaril aplikacijo Calm, ki je dosegla svetovno slavo, tako da se je njegovo premoženje še občutno povečalo.
2. Božičkova pošta
Byron Reese je imel lepe spomine, ko je kot otrok prejel pismo od Božička. To čustvo je uporabil, da je ustvaril donosen posel. Leta 2001 je ustanovil SantaMail. Starši so lahko obiskali spletno stran in za vsega 10 dolarjev za svojega otroka naročili pismo, ki ga je napisal Božiček. To je 9,29 evra.
V samo enem letu je Reese prejel 10.000 naročil, kar mu je prineslo dohodek v višini 100.000 dolarjev (92.949 evrov). V kratkem času je SantaMail postal ideja za milijon dolarjev. Spletna stran je do zdaj poslala več kot 500.000 personaliziranih pisem, ki danes stanejo 14,95 dolarja, kar je skoraj 14 evrov.
3. Riverdance
Bill Whelan je komponiral glasbo, ki je bila leta 1994 predvajana med odmorom na Pesmi Evrovizije in se je spremenila v sedemminutno glasbeno delo, znano kot "Riverdance". Michael Flatley je nastopil v predstavi in se odločil, da jo spremeni v celovečerno produkcijo, potem ko je sprožila številne pozitivne odzive. Spremenili so jo v gledališko predstavo, sestavljeno iz irske glasbe in plesa. Riverdance je bil prvič izveden v Dublinu leta 1995.
Riverdance je postal svetovna uspešnica, predstava pa tako priljubljena, da si jo je doslej v živo ogledalo že več kot 30 milijonov ljudi. Zaslužil je več kot milijardo dolarjev, kar je skoraj 930 milijonov evrov.
4. Čiščenje kraja zločina
Ste kdaj pomislili, kaj se zgodi, ko policija konča svoje delo na kraju zločina? Nekdo mora počistiti prizorišče in tu nastopi Laura Spaulding. Je nekdanja policistka, ki je vedela, da so družine pogosto prepuščene same sebi in morajo pospravljati za umorom ali samomorom ljubljene osebe, kar ni prijetno delo.
Spaulding je videla poslovno priložnost in je leta 2005 pod imenom Spaulding Decon začela čistiti prizorišča zločinov. V drugem letu posla je zaposlila več ljudi in ga razširila na čiščenje laboratorijev. Zdaj vodi franšizno podjetje, vredno več milijonov dolarjev.
5. Slap zapestnice
Preprosta otroška igrača se je spremenila v več milijonov dolarjev vredno idejo, ki se je porodila Stuartu Andersu, nadomestnemu učitelju iz Wisconsina. Anders je nekega dne vzel izvlečni merilni trak, da bi nekaj izmeril, in ovil ga je okoli zapestja. Potem je pomislil, da bi bila odlična zapestnica, če bi bila prekrita z blagom.
Svoj prototip je leta hranil v svojem tovornjaku, dokler ni srečal moškega, ki je bil prodajalec igrač. Kmalu so otroci v šolah ves dan nosili nenavadne zapestnice. Danes niso tako priljubljeni, vendar se še vedno prodajajo. Priljubljene so med kolesarji.
6. Pojoče ribe
Pred približno 25 leti so trgovci na drobno prodajali ribo, nameščeno na leseni plošči, ki je pela "Take Me to the River" in "Don't Worry, Be Happy", medtem ko je premikala glavo sem in tja. Podpredsednik razvoja izdelkov pri Gemmy Industries, Joe Pellettieri, velja za izumitelja tega nenavadnega predmeta.
Pellettieri trdi, da mu je zamisel dala njegova žena, on pa je sodeloval z inženirji, da bi izpopolnil dizajn. Govori se, da je podjetje Big Mouth Billy Bass s tem nenavadnim izdelkom zaslužil več kot 100 milijonov dolarjev (93 milijonov evrov).
7. Recept za pivo
Jim Koch je pivovar pete generacije, ki je uporabil družinski recept za pivo, da je ustanovil Boston Beer Company.
Koch je "vreden" več kot milijardo dolarjev (skoraj 930 milijonov evrov) in je bil leta 2023 uvrščen na 1905. mesto Forbesovega seznama milijarderjev. Istega leta je Brewers Association objavila letni pregled proizvodnje craft pivovarn v ZDA. Po tem seznamu je Boston Beer Company druga največja obrtna pivovarna v državi.
8. Izposoja oblek
Jennifer Hyman in Jennifer Fleiss sta se odločili ustanoviti podjetje za izposojo oblek, potem ko je Hyman videla, da je njena sestra porabila preveč denarja za novo poročno obleko. Leta 2009 je nastal Rent the Runway, ki strankam omogoča najem, naročanje ali nakup dizajnerskih oblačil in modnih dodatkov. Podjetje je ponudilo oblačila več kot 700 oblikovalcev v različnih velikostih.
Leta 2019 je Rent the Runway zrasel v milijardno podjetje. Hyman je ostala v podjetju kot izvršna direktorica in je tudi članica izvršnega odbora. Fleiss je leta 2017 zapustila podjetje, vendar je ostala v upravnem odboru. Obe sta zaslužili milijone dolarjev.
9. Peka piškotov
Kdo bi si mislil, da se lahko peka piškotov spremeni v milijone dolarjev prihodkov? Debbi Fields je z denarjem, ki ga je zaslužila z običajnim poslom, zagnala posel, ki ji je prinesel pravcato bogastvo.
Leta 1977, ko je bila stara 20 let, je v Kaliforniji zagnala posel s peko piškotov. Stojala za piškote so se začela pojavljati v nakupovalnih središčih in na letališčih po ZDA, poslovanje pa se je leta 1982 preselilo v Utah. Podjetje je bilo nato v devetdesetih letih prejšnjega stoletja prodano investicijskemu podjetju, vendar je Fieldsova ostala tiskovna predstavnica. Zgradila je blagovno znamko, vredno 450 milijonov dolarjev (418.191.750 evrov), sama pa naj bi zaslužila približno 200 milijonov dolarjev (185.863.000 evrov).
10. Narobe obrnjena steklenica za kečap
Paul Brown je delal kot lastnik podjetja za oblikovanje, ko je prišel na idejo, da bi izumil plastični pokrovček za steklenico, ki bi olajšal uporabo kečapa. Z enim od svojih zaposlenih je sodeloval pri oblikovanju steklenice, ki bi lahko stala obrnjena navzdol, ne da bi puščala.
Razvili so ventil v obliki cvetnih listov, ki je deloval pri šamponih, njihovo idejo pa je uporabila celo NASA. Leta 1991 so ga kontaktirali tudi iz podjetja Heinz z željo, da bi njegovo tehnologijo uporabil za njihov kečap. Več kot 75 odstotkov vsega kečapa Heinz je zdaj ustekleničenega z Brownovim izumom, ki mu je prislužil več kot 13 milijonov dolarjev (več kot 12 milijonov evrov).
Vir: net.hr