Ideja o Džungla Plants se je porodila med pandemijo med vožnjo v vrtnarijo, se spominja ena od ustanoviteljic Tjaša Jarc. Vse se je začelo skromno, kot ideja dveh prijateljic, ljubiteljic rastlin. Iz majhnega vložka in spletnega trgovanja, ko sta mesečno poslali le nekaj rastlin, je v štirih letih in pol zraslo uspešno podjetje z ekipo 10 zadovoljnih zaposlenih in stotinami poslanih paketov mesečno.
Kako sta s Tilyen Mucik prišli na idejo o ustanovitvi Džungla Plants med pandemijo? Kaj vaju je spodbudilo in navdihnilo ter zakaj ravno rastline?
V prvem valu pandemije covid-19 sem med vožnjo v enega od vrtnih centrov razmišljala, zakaj ne morem po spletu naročiti sobnih rastlin. Zgodil se mi je trenutek, o katerem podjetniki sanjajo – spoznanje, da je trg dovolj zrel, ni pa še resnega ponudnika, ki bi zadovoljil povpraševanje.
Po prihodu domov sem poklicala prijateljico Tilyen Mucik, veliko ljubiteljico in zbirateljico rastlin. Ugotovili sva, da je tudi ona že nekaj časa razmišljala o podobni ideji, in dva meseca pozneje sva odprli spletno trgovino.
Ko sta oblikovali poslovno idejo, je bilo treba razmisliti tudi o imenu. Kje sta dobili navdih za ime?
Imena se je domislila Tilyen. Začeli sva z redkimi sobnimi tropskimi rastlinami in džungla je sinonim zanje.
S kakšnimi izzivi sta se soočali na začetku poslovanja in kako sta jih premagali?
Pri iskanju dobavitelja sva imeli srečo, saj je Tilyen skrbno preverila ponudbo ter našla zanesljivega, kakovostnega in zaupanja vrednega partnerja, s katerim sva sodelovali še do nedavnega.
Začetek poslovanja v pandemiji je prinesel posebne izzive. Ko so se trgovine znova odprle, sva se morali spopasti z vprašanjem, kako preživeti in ostati konkurenčni. Tukaj nam je zelo pomagalo, da smo se v drugem letu razširili na hrvaški trg. Tako smo lahko kljub vsem izzivom še naprej uspešno rasli.
Začeli sta z minimalno investicijo in brez zunanjih investitorjev ali posojil. Kako sta uspeli doseči tako hitro rast in letni prihodek?
Prva investicija so bili najini prihranki – 1500 evrov. Ves denar sva vložili v nabavo rastlin, vse drugo pa sva naredili sami: postavili sva spletno trgovino in uredili vse potrebno za poslovanje. Nato sva smotrno obračali denar in ves zaslužek vlagali nazaj v podjetje – v večjo zalogo rastlin, prostore in razvoj.
Angleški izraz je "bootstrapping", kar bi lahko prevedli kot samofinanciranje. Džungla Plants se je začela in rasla z omejenimi lastnimi viri, brez zunanjega financiranja in bančnih kreditov, in strategije se še danes držimo.
Tako ste rastli iz pošiljanja prvih nekaj rastlin na več sto paketov mesečno. Kje vse ste danes prisotni in kaj še ponujate poleg rastlin?
Trenutno pokrivamo slovenski, hrvaški in češki trg. V Ljubljani imamo tudi veliko fizično trgovino, ki jo ljudje radi obiskujejo. Velik del našega posla je tudi opremljanje pisarn in izposoja rastlin za dogodke. Zelo so priljubljene tudi rastline za darila, ob katerih podariš simboliko, pri čemer smo oblikovali pakete za upanje, zdravje, uspeh, ob vselitvi ...
Ponudba se je z leti razširila. Začeli sva z redkimi notranjimi rastlinami, nato razširili izbor na klasične notranje rastline, lani pa povečali tudi ponudbo zunanjih rastlin. Pozornost prav tako posvečamo dodatkom za nego in med izdelki, ki jih sami delamo, so mešanice zemlje za tropske rastline, kaktuse in mesojedke.
Ponosni smo na linijo 3D lončkov, ki jih sami modeliramo in so narejeni s tehniko 3D tiskanja, ki jo dopolnjujemo s keramičnimi lončki. Naredili smo tudi linijo izdelkov Džungla Sense za dom in dušo, med katerimi so parfumi, sveče in mila.
Kako izbirate ponudbo, da ostanete konkurenčni na trgu?
Izbirava rastline, ki so nama všeč, in spremljava, kaj si želijo stranke. Ponujava rastline, ki se jih sicer težje dobi, da je izbor raznovrsten ter sestavljen tako iz klasik kot tudi iz zelo posebnih in drugačnih rastlin. Ponujamo tudi lastne mešanice zemlje in gnojil, ki jih drugje ne morete ali jih težko dobite.
Sta na začetku slutili, da bo Džungla Plants zrasla v take razsežnosti?
Jaz sem vedno upala, Tilyen pa si je na začetku predstavljala, da bo Džungla Plants mala cvetličarna. A obe sva videli potencial za rast. Zelo hitro smo zrasli in za to sva vsak dan hvaležni.
Kaj bi izpostavili kot ključne trenutke, odločitve in načine poslovanja na vaši poslovni poti, ki so vas pripeljale do uspeha?
Imamo zelo centralizirano poslovanje – fizična trgovina služi tudi kot skladišče. Tedensko prejmemo novo zalogo, ki jo posnamemo in objavimo na družabnih omrežjih. Pri objavah smo iskreni, transparentni in odprti. Strankam ves čas nudimo nasvete in podporo, kar pri klasičnih vrtnih centrih in trgovinah ni mogoče.
Posebno pozornost namenjamo tudi zdravju rastlin. Po prevzemu rastline negujemo in pregledamo, ali so res zdrave in brez škodljivcev. Šele nato jih damo na trg, kar poveča njihove možnosti za lepo rast in preživetje.
Podjetje sta zgradili skupaj s Tilyen Mucik. Kako usklajujeta uspešno poslovno partnerstvo in dolgoletno prijateljstvo?
Ja ... ni najbolj enostavno niti samoumevno. Na vsakem odnosu je treba delati. Obe se zavedava, kako je pomembno imeti dober odnos in ves čas se aktivno trudiva zanj. Veliko se pogovarjava in sodelujeva tudi s poslovnim psihologom.
V podjetju je velika vrednota ravnovesje med službo in zasebnim življenjem, da ni samo noro delo. Skrbimo za dobrobit naju in vseh zaposlenih, saj se zavedava, da gre za "maraton" in ne "tek na kratke proge". Zelo veliko vlagamo v dobro počutje sodelavcev in hvaležni sva, da se lahko zaneseva na res dobro ekipo.
Pri poslovanju imava mehak pristop. Ozirava se na dobrobit vseh nas – zaposlenih, strank in podjetja, pri čemer dobiček ni vedno na prvem mestu. Dobro poslovanje ni vedno samo tekma za dobiček, ampak tudi ustvarjanje boljšega okolja za vse.
Kaj bi svetovali mladim podjetnikom, ki želijo začeti svoj posel z minimalnimi finančnimi sredstvi?
Malo denarja načeloma ni ovira. Svetujem, naj čim prej preverijo, ali se trg dobro odziva na njihovo idejo. Nato pa lahko gredo naprej bodisi z zbiranjem zunanjih investicij bodisi z vlaganjem lastnih sredstev iz zaslužka.
Kakšni so vaši načrti za prihodnost podjetja?
Načrte delamo za leto vnaprej. Naš cilj ostaja, da smo močno prisotni na digitalnih kanalih in centralizirani v operativi. Trudili se bomo delati karseda najbolje, širili pa se bomo glede na energijo in odzive trgov. Prihodnost pa je vedno tudi v določeni meri presenečenje.