Cekin.si
Maja Šarlah

Nasveti za podjetnike

Kako ob črnem petku pritegniti kupce in jih tudi obdržati?

Špela Zupan
30. 09. 2022 04.45
0

Na kakšne načine lahko kot spletni trgovec na črni petek in spletni ponedeljek pritegnete k sebi čim več kupcev? S katerimi izrazi boste izstopali iz konkurence in kakšne strategije izbrati za uspešno in dobičkonosno prodajo? Svetuje strokovnjakinja za spletni marketing Maja Šarlah.

Pomemben element za uspeh je skrbno izdelana marketinška strategija, ki jo razdelite na obodobje pred, med in po črnem petku, pravi strokovnjakinja za spletni marketing Maja Šarlah.
Pomemben element za uspeh je skrbno izdelana marketinška strategija, ki jo razdelite na obodobje pred, med in po črnem petku, pravi strokovnjakinja za spletni marketing Maja Šarlah.FOTO: osebni arhiv Maja Šarlah

Črni petek in spletni ponedeljek sta že vrsto let prepoznana kot dneva najugodnejših nakupov, ko trgovci ponudijo znatne popuste, odlične ugodnosti in velike akcije. Vsako leto padeta na konec novembra ter odpirata predpraznično sezono nabavne mrzlice in nakupovanja božično-novoletnih daril. Pri kupcih sta odlično sprejeta. Številni kupujejo več in dražje izdelke kot sicer, posledično pa je večji zaslužek prodajalcev tako v fizičnih in zadnja leta še posebej v spletnih trgovinah.

V letu 2022 črni petek pade na 25. in spletni ponedeljek na 28. novembra. Čeprav se na prvi pogled morda komu zdi, da je do tedaj še daleč, pa se morate spletni trgovci nanju pravočasno pripraviti. Nekateri že zdaj. "Kdaj je dobro začeti, je seveda odvisno od vašega produktnega segmenta, vrste in cene izdelkov. A vsekakor morate biti pripravljeni najmanj tri do štiri tedne pred črnim petkom. Že tedaj morate začeti "ogrevati" tako obstoječe kot tudi potencialne kupce s postopnim razkrivanjem ugodnosti, ki jih nameravate pripraviti," je izpostavila strokovnjakinja za spletni marketing Maja Šarlah.

V vsakem primeru je po njenem nasvetu v prvi vrsti ključno preveriti hitrost spletne strani, kajti s (pre)počasno vsako sekundo izgubljate kupce, ter optimizirati nakupovanje in brezhibno delovanje na vseh napravah - na namiznih računalnikih, prenosnikih, mobilnikih in tablicah. Jasno slikovno in grafično označite popuste oziroma akcije. Ponudite možnost "kupi zdaj, plačaj kasneje" ter vnovič preglejte in po potrebi dopolnite opise izdelkov, ki ste jih v svoji spletni trgovini nameravali ponuditi v akciji. Več o tehnični pripravi spletne trgovine na črni petek in spletni ponedeljek si lahko na Cekin.si preberete v prihodnjih dneh.

Čeprav spletni trgovci vseskozi ponujajo določene popuste, akcije in ugodnosti, sta črni petek in spletni ponedeljek prepoznana kot dneva najugodnejših nakupov.
Čeprav spletni trgovci vseskozi ponujajo določene popuste, akcije in ugodnosti, sta črni petek in spletni ponedeljek prepoznana kot dneva najugodnejših nakupov.FOTO: Adobe Stock
Svojo ciljno skupino začnite ogrevati že zdaj in povečujte intenzivnost črnega petka. Komunikacija naj bo koordinirana na vseh prodajnih kanalih, ki jih uporabljate, z družbenimi omrežji vred. —Maja Šarlah

Ob črnem petku in spletnem ponedeljku je nujno ponuditi udarnejše popuste kot zgolj denimo brezplačno dostavo ali 15-odstotne kuponske kode. Maja Šarlah poleg klasičnih občutnih 50 ali 60-odstotnih popustov recimo predlaga izraze "1+1 gratis" ali "ob nakupu dveh je drugi izdelek pol cenejši". Nanje se kupci praviloma dobro odzivajo. Izdelke, ki jim boste znižali ceno, določite že prej, pri čemer ni nujno, da je v akciji vaša celotna ponudba. "Ceno lahko znižate samo posameznim izdelkom, določeni kategoriji izdelkov ali pa naredite pakete smiselno povezanih izdelkov z znižano ceno," je nanizala.

Eno od odličnih marketinških orodij za popuste so torej paketi. "Vnaprej smiselno združite posamezne izdelke v pakete, na katere ponudite popust. Tako boste ohranili ali celo povečali vrednost vsakega nakupa in se s popustom ne boste sočasno prekomerno zažrli v maržo posameznega izdelka," je razložila. Večji uspeh lahko hkrati dosežete z vzbujanjem občutka nujnosti, ko lahko kupce nagovarjate, da bo akcija končana ob polnoči in da se izteka čas za izjemno ugoden nakup. "Omenjena marketinška orodja so seveda izjemno dobrodošla, saj služijo kot pomoč pri spodbudi kupcev, naj ne odlašajo in naj čim prej opravijo nakup," je pojasnila.

Za pritegnitev čim več kupcev že pred črnim petkom začnite s postopnim razkrivanjem izdelkov ali paketov izdelkov, ki jih bo moč kupiti še po posebej nizki ceni.

Za večji doseg izkoristite zbran nabor e-poštnih naslovov. Lahko sprožite tako imenovane "lead generation kampanje", med katerimi zbirate naslove spletne pošte najbolj zagretih kupcev, ki bi radi kupovali vaše izdelke po znižanih cenah že kakšen dan ali nekaj ur pred ostalimi in pred dejanskim uradnim začetkom črnega petka. Obiskovalce glede na aktivnost njihovih e-mailov razdelite na pogoste in zveste, na občasne in na potencialne ter jim smiselno ponujajte ugodnosti. Priporočljivo je pošiljati sporočila z opomnikom, ali so morda kaj pozabili, saj so pred nakupom zapustili polne košarice. 

Ključno je tudi skrbno izbrati način in kanale oglaševanja. S strateškim načinom lahko namreč ogromno pridobite in doprinesete h končnemu uspehu. Sodelujete lahko z vplivneži, ki bodo oznanjali vaše popuste in z uporabo izdelkov dodatno "ogrevali" potencialne kupce za nakup. "Če se odločite za plačljivo oglaševanje, začnite dovolj zgodaj testirati različne tipe in vsebine oglasov, da boste tik pred in med črnim petkom želi dobre rezultate z zmagovalnimi oglasi," priporoča Maja Šarlah. Nekaj dni prej lahko izbrance povabite na skrito pristajalno stran, kjer bodo pred vsemi lahko kupovali po znižanih cenah.

Za čim boljšo prodajo je smiselno izkoristiti bazo e-mailov in usmerjeno nagovarjati kupce.
Za čim boljšo prodajo je smiselno izkoristiti bazo e-mailov in usmerjeno nagovarjati kupce.FOTO: Adobe Stock
Uspešno orodje so tudi pristajalne strani, namenjene zgolj znižanim izdelkom za črni petek. Na njih jih boste lahko veliko bolj ciljno oglaševali, kupci pa ne bodo zbegani ob nakupu, kar je pomembno za uspeh. —Maja Šarlah

Po obsežnejši prodaji pa ni čas za oddih, kajti spletna trgovina je stalno odprta in priložnosti čakajo, da jih izkoristite. Pomembno je, kako delujete in se trudite obdržati kupce tudi v prihodnje. Za nadaljnje uspehe ter čim boljši doseg in odziv se jim lepo zahvalite za nakup, obenem pa jim ponudite dodatne izdelke, s katerimi bi lahko dopolnili ugoden nakup. Če imate program zvestobe, jih lahko opomnite, da lahko v prihajajočem predprazničnem obdobju uporabijo pri vas točke zvestobe, ki so si jih prislužili z nakupi med črnim petkom in spletnim ponedeljkom.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 808