Jeff Bezos – milijarder, ki je ustanovil Amazon. Potuje po svetu v svoji pol milijardi dolarjev vredni jahti, potuje v vesolje in rad se obkroža z lepimi stvarmi, ki pa morajo biti tudi ekstremno drage.
Ni bleščeč govornik, le občasno nastopi na kakšni konferenci in pošlje kakšno pismo delničarjem. A avtor Jeff Haden je za spletno stran inc.com zbral nekaj Bezosovih idej o tem, kako lahko zgradimo srečno in uspešno življenje. Za njih pravi, da so lahko za marsikoga vir navdiha.
Jeff Bezos o moči prijaznosti
Inteligenca je pomembna. A Bezos se je kot 10-letni deček med potovanjem s starimi starši naučil, da vas le inteligenca ne bo naredila uspešnih.
V nadaljevanju preverite zgodbo, ki jo je Bezos predstavil v govoru diplomantom Princetona:
"Vozil je moj dedek, babica je sedela na sovoznikovem sedežu. Med temi potovanji je ves čas kadila in sovražil sem ta vonj," je pripovedoval Bezos in razkril, da se je med vožnjo poigraval z izračunavanjem, koliko cigaret pokadi na dan, kolikokrat na dan vdihne dim in podobno. Ko je prišel do izračuna, da si je v roku dveh minut kajenja pristrigla devet let življenja, je to ponosno razkril.
"Živo se spominjam tega, kar se je zgodilo, in ni bilo tako, kot sem pričakoval. Pričakoval sem aplavz za svojo bistroumnost in aritmetične sposobnosti. Namesto tega je moja babica planila v jok. Sedel sem na zadnjem sedežu in nisem vedel, kaj naj naredim. Medtem ko je moja babica sedela in jokala, je moj dedek, ki je vozil v tišini, ustavil ob robu avtoceste. Stopil je iz avta, prišel okoli in mi odprl vrata ter čakal, da mu sledim. Moj dedek me je pogledal in po nekaj trenutkih molka je nežno in mirno rekel: "Jeff, nekega dne boš razumel, da je težje biti prijazen kot pameten."
Avtor članka v nadaljevanju svetuje, naj pomislimo na šefe, ki jih spoštujemo, na ljudi, ki jih občudujemo in ob katerih nam je prijetno. Vsi ti ljudje so nekaj dosegli ne le zaradi svoje pameti, temveč tudi zaradi svoje prijaznosti. Če ne bi bilo tako, se v njihovi prisotnosti ne bi počutili prijetno, srečno, sproščeno, motivirano ...
Celo Mark Cuban, Slovencem najbolj znan kot šef košarkaškega kluba, v katerem igra Luka Dončić, pravi, da je prijaznost ena najbolj podcenjenih veščin v poslu.
Kot je rekel Bezos: "Pamet je darilo, prijaznost je izbira." Lahko delaš na tem, da postaneš pametnejši, ne moreš pa se odločiti, da boš inteligenten. Ko pa je govora o prijaznosti, potem pa gre za izbiro.

Jeff Bezos o osredotočanju na stvari, ki se ne bodo nikoli spremenile
Težko je biti inovativen, iskati nove priložnosti, nove ideje, posle ... Težko je napovedati, kaj se bo na trgu spremenilo, kakšne novosti nas bodo presenetile. A Bezosa ne skrbi, kaj se bo spremenilo. Zakaj?
Bezos se osredotoča na tisto, kar se ne bo spremenilo in kar je stabilno na dolgi rok. Amazon je zgradil okoli stvari, za katere je vedel, da bodo sčasoma stabilne. Strankam je zagotavljal, da jim njegovo podjetje nudi stabilnost.
Jeff Bezos je nekoč dejal: "Zelo pogosto dobim vprašanje: 'Kaj se bo spremenilo v naslednjih 10 letih?' To je zelo zanimivo in zelo pogosto vprašanje. Skoraj nikoli pa ne dobim vprašanja: 'Kaj se ne bo spremenilo v naslednjih 10 letih?'"
In prav slednje je najpomembnejše vprašanje, saj podjetnik začne graditi svoj posel na temelju stvari, ki so v danem trenutku stabilne. Sam je vedel, da si bodo stranke vedno želele, tudi čez deset let, nizke cene, hitro dostavo in raznoliko izbiro.
Vemo, da se bo trud, ki ga vlagamo v stabilne stvari, obrestoval še čez 10, 15 in več let. "Ko imate nekaj, za kar veste, da je tudi na dolgi rok dobro, si lahko privoščite, da v to vložite veliko energije."
Osredotočanje na stvari, ki se ne bodo spremenile, sicer ne zagotavlja uspeha, vendar pa zagotavlja enega najboljših temeljev za uspeh.

Jeff Bezos o izogibanju vseživljenjskemu obžalovanju
Ko ljudje razmišljajo o nečem velikem, kar bi radi storili – ustanoviti lastno podjetje, spremeniti kariero, se preseliti v novo mesto in podobno – pogosto razmišljajo o tem, ali bodo odločitev obžalovali, če se stvari ne bodo izšle.
Pot je negotova, prihodnost nepredvidljiva. Normalno je, da se bojiš, da boš obžaloval, da si se odločil za veliko spremembo. Toda v človeški naravi je, da običajno obžaluje stvari, ki jih v svojem življenju ni storil. Obžaluje, da se nikoli ni odločil tvegati.
Kot je Bezos povedal o odločitvi za ustanovitev Amazona – čeprav je imel rad svoje delo, je šel do šefa in mu povedal, da bo zagnal lastni posel. Pri tem ga je podprla tudi takratna soproga – MacKenzie Scott.
Nadrejeni ga je opozoril, da je to sicer odlična ideja, a da je njegova zaposlitev varna in zelo dobro plačana. Zato se je Bezos vprašal: "Kaj pravi moje srce?" Bezos se vedno postavi v čas, ko bo star in bo pogledal na svoje življenje – ali bo takrat obžaloval, da se ni odločil za spremembo?
"Nočem biti star 80 let in razmišljati o tem, kaj vse obžalujem. Kaj bi bilo, če bi nekaj storil. /.../ Vedel sem, da mi pri 80 letih ne bo nikoli žal, da sem poskusil to stvar [da sem pustil dobro službo, da bi ustanovil Amazon], nad katero sem bil zelo navdušen, a je propadla," je nekoč dejal.
"Če nekaj ni uspelo, je v redu. V starosti bi bil zelo ponosen, da sem poskusil. Vedel sem, da me bo celo življenje preganjalo, če ne bom poskusil. In to bi bilo obžalovanje," je dejal in dodal, da na tak način razmišlja o vseh pomembnih življenjskih odločitvah.
Strah pred zagonom nečesa novega lahko vedno premagate. Toda obžalovanja – tisto, ko si že star in razmišljaš o tem, zakaj nisi vsaj poskusil – nikoli ne moreš premagati.

Jeff Bezos o ustvarjanju lastnega vztrajnika
Vztrajnik je težko kolo, ki zahteva velik napor, da ga potisnete. Ko nadaljujete s potiskanjem, pa vztrajnik začne ustvarjati svoj lastni zagon in vi potrebujete manj napora, da ga poganjate.
Avtor knjige "Good to Great" Jim Collins je vztrajnik uporabil kot premiso v poslu. Pokazal je, kako pomembno ga je ustvarili že takoj na začetku posla, saj se bo zagon pospeševal, krepil in naloge bodo poganjale druga drugo.
Amazon je to premiso popeljal do izjemne skrajnosti. Poznavalec Brad Stone je razkril, kaj je prva ekipa Amazona počela, da je zagnala vrtenje. Postavili so svoj lasten cikel, za katerega so verjeli, da poganja njihov posel. Poglejmo njihov zagon: nižje cene so povzročile več obiskov strank. Več strank je povečalo obseg prodaje in na spletno mesto pritegnilo več tretjih prodajalcev, ki plačujejo provizijo. To je Amazonu omogočilo, da je bolje izkoristil fiksne stroške, kot so centri za izpolnitev in strežniki, potrebni za delovanje spletnega mesta. Ta večja učinkovitost mu je nato omogočila nadaljnje znižanje cen.
Torej – ugotovite, kateri del vztrajnika morate napajati, da ustvarite pospešek, ki se bo potem sam zaganjal. Pomislite na to takole: če imate le eno glavno gonilo uspeha, kaj se zgodi, ko se zagon tega gonila neizogibno ustavi? Katere druge gonilne sile lahko dodate svojemu podjetju, ki bodo pomagala ohraniti in povečati zagon – in se nahraniti s tem istim zagonom?
To idejo lahko uporabite tudi v zasebnem življenju. Ključno je zgraditi vztrajnik, ki, ko napajate kateri koli njegov del, naravno pospeši celotno zanko.
Vir: inc.com
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV