Pogosto so potrebe po denarju višje od podjetnikovih sredstev in podjetnik začne razmišljati o investitorju, ki bo omogočil razvoj produkta ali rast in širitev poslovanja.
Iskanje investitorjev ni enostavno, saj je potrebnega veliko truda in predanosti, da nekoga prepričate, da vam zaupa svoj denar.
Pogledali si bomo nekaj ključnih korakov, ki vam bodo pomagali najti investitorje in izboljšati verjetnost, da si zagotovite investicijo. Od priprave predstavitve podjetja, izbire ustreznega pristopa k iskanju investitorjev in izbire primernega tipa investitorja do pogajanj o pogojih financiranja – vse to so ključni elementi, ki jih morate upoštevati, če želite uspešno pridobiti financiranje za svoje podjetje.
Investitor ali vlagatelj je oseba ali drugo podjetje, ki v zameno za lastniški delež v podjetje vloži denar ali druga sredstva, na primer posebno znanje, opremo ali nepremičnine. Investitor je za svoj vložek poplačan v primeru, ko podjetje deli dobiček oziroma ko se podjetje proda novemu lastniku.

Najpogostejši razlogi za iskanje investitorjev so:
Potreba po denarju: Eden najpogostejših razlogov je, da podjetnik potrebuje denar za financiranje svojega podjetja. Denar lahko porabi za razvoj kompleksnega izdelka ali storitve, nakup nove opreme ali storitev, financiranje zalog, zaposlovanje in podobno.
Razvoj poslovanja: Pogosto podjetnik tudi potrebuje investitorja, da bi pospešil rast svojega podjetja. Investitor lahko podjetju s svojim znanjem ali povezavami pomaga pri prodoru na nove trge, razvoju novih poslovnih modelov, izboljšanju marketinških strategij, razvoj izhodne strategije pri prodaji podjetja ali na drugih področjih.
Dostop do virov: Investitor lahko podjetniku zagotovi dostop do virov, do katerih sicer podjetnik sam ne bi mogel dostopati. To lahko vključuje dostop do surovin, ljudi, poslovnih priložnosti, virov za raziskave in razvoj ter drugih strokovnih znanj in izkušenj.
Izkušnje in mentorstvo: Investitor lahko ponudi podjetniku dragocene izkušnje in mentorstvo, ki jih lahko uporabi za hitrejši in manj tvegan razvoj podjetja. Investitorji pogosto prinesejo znanje o vodenju, prodaji, marketingu, financiranju in drugih pomembnih področjih.
Če razmišljate o investitorjih, še preden imate stranke, morda nekoliko prehitevate. Investitor najraje vidi dokaze, da lahko prodate vaše izdelke ali storitve. To seveda ne pomeni, da ne morete dobiti investitorja tudi prej, le verjetnost je nižja. Če imate vsaj dober poslovni načrt, jasno strategijo razvoja produkta in prodaje, jasno sliko, zakaj potrebujete denar ter kompetentno ekipo, ki je pripravljena na izvedbo, je morda čas, da začnete razmišljati o vlagateljih. V tem primeru govorimo predvsem o začetnem semenskem kapitalu za novonastala zagonska podjetja ali startupe.

Generalno gledano je podjetje zrelo za investitorja, ko ima:
- jasno vizijo in plan poslovanja: Preden se lotite iskanja investitorjev, morate imeti jasno vizijo in vsaj osnovni poslovni načrt za svoje podjetje. To pomeni, da morate imeti jasno predstavo o tem, kaj boste prodajali, komu, kako, kaj želite v roku leta ali dveh doseči s svojim podjetjem in kdo je ekipa, ki bo razvijala produkte, prodajala, skrbela za finance in vodila podjetje.
- dokazljive rezultate: Investitorji pogosto iščejo podjetja, ki imajo dokazljive rezultate, kot so prihodki, dobiček, visok tržni delež ali vsaj visoko število uporabnikov. Če lahko z rezultati dokažete, da vaše podjetje že ustvarja prihodke ali raste hitreje od konkurence, boste bolj privlačni za potencialne investitorje.
- močno ekipo: Investitorji pogosto iščejo podjetja, ki imajo močno ekipo z izkušnjami na področju, na katerem deluje podjetje. Če imate v svoji ekipi izkušene strokovnjake na področjih, kot so razvoj, prodaja, marketing, financiranje ali vodenje, boste bolj privlačni za investitorje.
- jasno strategijo rasti: Investitorji iščejo podjetja, ki imajo jasno strategijo rasti in načrt za dosego svojih ciljev. Jasna strategija rasti vključuje razvoj novih izdelkov ali storitev, prodor na nove trge ali širitev obstoječega poslovanja in jo investitorji praviloma brez izjeme pričakujejo.
- načrt porabe denarja: Investitorji želijo vedeti, kako boste porabili denar ali druga sredstva, ki ga bodo vložili v vaše podjetje. Načrt porabe vam omogoča, da jasno predstavite, kako bodo sredstva, ki jih prejmete od investitorja, prispevala k razvoju vašega podjetja. Tako jasno vidijo, kako bo njihov vložek pomagal pri rasti podjetja, ustvarjanju prihodkov in dobička v prihodnosti.
Ne glede na to, v kateri fazi razvoja se nahaja podjetje, si, preden začnete z iskanjem investitorja, odgovorite vsaj na naslednja ključna vprašanja:
- Kakšen znesek pričakujete? Višina sredstev naj temelji na realni oceni stroškov, povezanih z razvojem podjetja. Čim bolj natančno opišite, za kaj potrebujete denar ali druga sredstva.
- Kolikšen delež podjetja ste pripravljeni dati v zameno za vložek investitorja?
- Kakšnega investitorja iščete? Predlagam, da naredite pregled potencialnih investitorjev. Kakšni so njihovi dosedanji dosežki, panoga investiranja oz. naložbeni portfelj, ugled v družbi, mreža poznanstev? Ali investitor pričakuje vlogo v podjetju? Ali vi pričakujete, da bo aktiven v podjetju?
- Kakšna bo izhodna strategija? Kako bo investitor realiziral donos na svojo naložbo?
Če vaše podjetje izpolnjuje zgornje pogoje in ste odgovorili na ključna vprašanja, ste lahko pripravljeni na iskanje investitorjev. Vendar pa je pomembno, da se pri iskanju investitorjev posvetujete s finančnim strokovnjaki, pravniki in poslovnimi mentorji ter upoštevate vse potrebne administrativne postopke, preden sprejmete kakršnekoli odločitve.
V nadaljevanju bomo pogledali, kdo sploh so investitorji, kje jih najti in kaj pričakujejo od podjetja.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV