Za mlada oz. startup podjetja so najpogostejše napake pri iskanju investitorjev naslednje:
- Slabo pripravljena predstavitev: Investitorji želijo videti jasne in argumentirane finančne projekcije, dobro razumevanje trga in konkurence. V predstavitvah pogosto manjka tudi podatek, kako bo porabljen svež denar.
- Neustrezna ocena vrednosti podjetja: Pomembno je, da dobijo investitorji pošteno in realistično ponudbo. Previsoka vrednost podjetja ali prenizek ponujen delež v lastništvu lahko odvrneta investitorje. Vrednotenje podjetja naj bo realno in naj temelji na tržnih in prodajnih trendih ter finančnih projekcijah.
- Preveč se osredotočate na izdelek: Investitorjem je vsak enako pomembna kompetentna ekipa in dober poslovni model.
- Slabo poznavanje trga: Če ne poznate dobro potreb potecialnih ali obstoječih kupcev in ne predstavite objektivnih podatkov o konkurenci, lahko investitorjem delujete neprepričljivo. Pomembno je, da lahko s podatki opredelite potrebe ciljne skupine in prikažete jasno razlikovalno prednost v primerjavi s konkurenco.
- Napačni investitorji: Veliko podjetnikov se osredotoča na napačno skupino investitorjev. Če želite uspešno pridobiti investitorja, se prepričajte, da se pogovarjate s takimi, ki jih zanima panoga, tehnologija in imajo izkušnje s poslovanjem ali investiranjem v vaši panogi.
- Ignoriranje vprašanj ali mnenj, ki vam jih poda investitor: Investitorji iščejo podjetnike, ki so navdušeni, sposobni za učenje in odprti za povratne informacije. Želijo sodelovati z ustanovitelji, ki so predani svoji viziji, vendar so se pripravljeni po potrebi prilagoditi in spremeniti poslovni model.
- Preveč formalni odnosi: Gradnja odnosov zahteva čas in trud. Podjetniki, ki ne vlagajo časa v vzpostavljanje odnosov, tudi osebnih, s potencialnimi investitorji, bodo težje prišli do sredstev, ko jih bodo potrebovali.
- Ni jasne izhodne strategije: Vlagatelji želijo vedeti, kako in kdaj se jim bo naložba povrnila. Pomanjkanje jasne izhodne strategije lahko povzroči, da se vlagatelji obotavljajo ali vlagajo drugam, kjer je bolj jasno, kdaj naj bi realizirali donos.

Medtem ko zagonska ali startup podjetja investitorja iščejo predvsem za dokončanje razvoja in začetek prodaje. Podjetja, ki imajo že preverjen poslovni model, investitorje praviloma iščejo za hitrejšo rast, vstop na druge trge, nakup konkurentov ali nove inovacijske podvige. Napake, ki jih delajo, so zelo podobne prej naštetim, z nekaj dodatnimi. Dodatne napake pri iskanju investitorjev za že preverjen in uspešen poslovni model so:
- Zanašanje izključno na pretekle uspehe: Dejstvo, da je bilo podjetje uspešno v preteklosti, še ne zagotavlja uspeha v prihodnosti. Vlagatelji želijo videti, da je podjetje inovativno in da se lahko prilagaja spreminjajočim se tržnim razmeram.
- Transparentnost poslovanja: Vsak investitor si želi videti pregledno in pošteno poslovanje oziroma popolno transparentnost pri deljenju informacij v fazi skrbnega pregleda poslovanja podjetja, ki jo bo opravil vsak investitor.
- Preveliko zanašanje na obstoječe stranke in preveč optimizma: Veliko podjetij naredi napako, ko predpostavljajo, da bo njihova baza obstoječih strank še naprej rasla z enako hitrostjo, zaradi česar je lahko podjetje ranljivo za tržna nihanja.
- Pomanjkanje inovacij: Vlagatelji vedno iščejo podjetja z inovativnimi idejami, ki lahko povzročijo pretres na trgu. Podjetja, ki ne uvajajo inovacij, tvegajo, da bodo zaostala za konkurenco in izgubila naložbene priložnosti.
- Neprilagodljivost: Ustaljena podjetja se lahko preveč držijo obstoječih praks in ne želijo spremeniti svojih načinov poslovanja. Investitorji pa želijo videti, da so podjetja prilagodljiva in odprta za spremembe, tudi na tehnološkem področju. Podjetja, ki ne sprejmejo novih tehnologij, tvegajo, da bodo zaostala za svojimi konkurenti. Vlagatelji želijo videti, da podjetje sledi tehnološkemu napredku in je pripravljeno vlagati v nove tehnologije in informacijsko podporo poslovnim procesom.
Kot v vsakem odnosu je tudi v odnosu med investitorjem in podjetnikom treba skrbeti, da ne pride do nezaželenih konfliktnih situacij. Le te lahko vplivajo tudi na poslovanje podjetja, kar lahko pripelje tudi do nezadovoljnih zaposlenih in strank. Rezultat tega pa je lahko neuspešno podjetje, kar ni v interesu ne podjetnika ne lastnikov, vključno z investitorji. Iz tega razloga je nujno skrbeti za konstruktivne odnose, največje napake, ki jih tu naredijo podjetniki, pa so:
- Neupoštevanje mnenja investitorjev: Ko pridobite investitorja, je pomembno, da ga vključite v svoje poslovne odločitve in upoštevate njegovo mnenje. Če ga ignorirate, lahko to vodi do napetosti v odnosu. Po drugi strani pa se lahko tudi investitor čezmerno vmešava v poslovanje podjetja.
- Neobveščanje investitorjev o poteku poslovanja: Podjetniki, ki ne obveščajo investitorjev o napredku, si s tem naredijo medvedjo uslugo, še posebej če bodo iskali nov krog investicij.
- Različni cilji investitorja in podjetnika: Podjetnik in investitor imata lahko različne cilje in poglede na razvoj podjetja. To lahko povzroči nesoglasja glede načina upravljanja podjetja, uporabe sredstev in vlaganj v raziskave in razvoj. Na primer, podjetnik se lahko osredotoča na dolgoročno rast in razvoj podjetja, medtem ko je investitor bolj osredotočen na kratkoročno dobičkonosnost in izstop iz naložbe.
- Osebnostne razlike: Konflikti se lahko pojavijo tudi zaradi osebnostnih razlik med podjetnikom in investitorjem. To se lahko zgodi, če imata na primer različne vrednote ali osebnostne lastnosti, ki se ne ujemajo.
- Nejasni dogovori: Če podjetnik in investitor nimata jasnih pisnih dogovorov o pravicah in obveznostih, se lahko pojavi konflikt.
V redkih primerih, ko podjetnik in investitor ne najdeta skupnega jezika, je nujno vključiti poslovne in pravne svetovalce, ki bodo pomagali razrešiti situacijo. A ob upoštevanju vseh priporočil, ki smo jih podali v vseh treh člankih z nasveti pri iskanju investitorja, verjamemo, da boste ustrezno pripravili podjetje in sebe na investitorja, ki bo pospešil rast in vam pomagal k uspešnemu poslovanju ter zasledovanju poslovnih ciljev.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV