V prvem delu smo razložili, da je najboljši čas, da podjetnik začne razmišljati o investitorjih, ko ima jasno strategijo in je svojo zamisel že preveril na trgu. To pomeni, da razume potrebe in želje ciljne skupine ter je izdelek ali storitev že uspešno preizkusil pri potencialnih strankah. Najboljši dokaz, da imate dobro idejo, je seveda prodaja. Za financiranje podjetij podjetniki najprej navadno uporabijo lastne prihranke, nato pa se obrnejo tudi na prijatelje ali družinske člane, ki so pogosto prvi investitorji. Preverimo, kam se še lahko obrnete, če iščete investitorja, in kaj bo v zameno pričakoval.
Investitorji v druga podjetja so posamezniki ali organizacije, ki vlagajo denar ali druga sredstva v podjetja z namenom doseči donos na svojo naložbo.
Obstajajo različne vrste investitorjev, ki vlagajo v manjša podjetja in podjetja v začetnih fazah, med drugimi:
Prijatelji in družina: Pogosto se podjetniki, sploh na začetku svoje podjetniške poti, po začetna sredstva obrnejo na ljudi, ki jih že poznajo. Prijatelji in družina so praviloma bolj potrpežljivi, pripravljeni dlje časa čakati na realizacijo donosa in pričakovanja glede donosa so pogosto nižja kot pri profesionalnih investitorjih.
Poslovni angeli: Posamezniki, ki vlagajo denar predvsem v zgodnjih fazah razvoja podjetij in pogosto tudi delijo svoje izkušnje, kontakte in znanje s podjetniki. Vlagajo tudi v primeru, ko podjetje potrebuje denar za financiranje novih naložb ali zalog. Poslovni angeli se pogosto združujejo v formalne ali neformalne skupine, ki skupaj investirajo. V Sloveniji je na primer zelo aktiven klub Poslovni angeli Slovenije.
Skladi tveganega kapitala: Organizacije, ki vlagajo v zgodnje faze razvoja podjetij v zameno za lastniški delež v podjetju. Poleg denarnih sredstev lahko ponudijo tudi izkušnje in znanje vodenja podjetij. V Sloveniji je več tovrstnih domačih skladov, med najbolj aktivnimi je na primer sklad Silicon gardens. Seveda pa se podjetik lahko obrne na katerikoli tuj sklad in veliko slovenskih podjetnikov je že pridobilo investicije od tujih skladov, na primer Zagrebškega Fil Rouge Capital.
Korporativni investitorji: Velika podjetja, ki vlagajo v manjša podjetja, da bi pridobila nove izdelke, storitve, znanje, trge ali tehnologije ter razširila svoje poslovanje.

Pričakovanja investitorja, še posebej takega, ki investira v startup, so sicer odvisna od vrste investitorja. Vendar obstajajo nekatera splošna pričakovanja, ki jih ima večina investitorjev. Nekatera od teh pričakovanj so:
Donosnost naložbe: Investitorji bodo običajno pričakovali zelo visoko donosnost svoje naložbe v vaše podjetje. Še posebej v primeru investitorjev v startup podjetja se pričakujejo donosi nad 30 odstotkov letno oziroma vsaj potrojitev naložbe v roku pet let.
Rast podjetja: Investitorji bodo pričakovali, da bo podjetje raslo in se razvijalo. Želijo videti jasen načrt, kaj boste naredili, kdaj, kdo in kako, da boste povečali prodajo in zagotavljali ustrezno donosnost.
Vloga v podjetju in posebna pričakovanja: Investitorji bodo imeli določene cilje in pričakovanja za podjetje, na primer da se v razvoj vašega podjetja kot del ekipe vključijo investitor ali njegovi sodelavci, da se razvije nova linija izdelkov ali da se poveča prodaja na določenem geografskem območju.
Transparentnost in poročanje: Investitorji želijo redno obveščanje o stanju podjetja in napredku ter da so podjetniki odprti in transparentni v svojem poslovanju. Ni redko, da želi imeti investitor možnost soodločanja pri odločitvah, ki imajo pomemben finančni učinek, kot so investicije v opremo, zaposlovanje, najemanje zunanjih strokovnjakov in podobno.
Izstopna strategija: Investitorji bodo želeli vedeti, kako bodo realizirali donos na svojo investicijo. To lahko vključuje izplačilo dobička, prodajo podjetja, prodajo drugim obstoječim lastnikom ali druge izstopne strategije.
Ko smo pripravili podjetje na investicijo in identificirali najprimernejši tip investitorja, je čas za iskanje investitorja. Tega se lahko lotimo na več načinov, med katerimi so najpogostejši:
Direktni kontakti s poslovnimi angeli ali skladi: Praktično vsi skladi tveganega kapitala ali združenja poslovnih angelov imajo na svojih spletnih straneh obrazec, prek katerega lahko podjetnik odda svojo predstavitev in tako stopi v kontakt s potencialnimi investitorji.
Lokalne ali mednarodne investicijske mreže in platforme: Obstajajo različne investicijske mreže in platforme, ki povezujejo predvsem zagonska podjetja z investitorji. Med najbolj znanimi so AngelList, SeedInvest, Gust, Seedrs in druge.
Sodelovanje na startup dogodkih in sejmih: Startup dogodki in sejmi so odlične priložnosti za spoznavanje potencialnih investitorjev in gradnjo mreže stikov. V Sloveniji je najbolj prepoznavna startup konferenca PODIM.
Sodelovanje v inkubatorjih in pospeševalnikih: Inkubatorji in pospeševalniki so programi, ki startupom pomagajo pri razvoju in rasti ter jih povezujejo z investitorji. Sodelovanje v podjetniškem inkubatorju ali pospeševalniku vam pomaga pridobiti potrebne veščine, znanja in stike. V Sloveniji je aktivnih več inkubatorjev in pospeševalnikov, ki so združeni v mreži subjektov inovativnega okolja. Na primer Ljubljanski univerzitetni inkubator, Primorski tehnološki park, Kovačnica – podjetniški inkubator Kranj, Mrežni podjetniški inkubator Koroška, Podjetniški inkubator Perspektiva Postojna, podjetniški pospeševalnik Katapult in vrsta drugih.
Osebni stiki: Osebni stiki so pomembni pri iskanju investitorjev. Razmislite o tem, kdo v vaši mreži pozna investitorje ali ima izkušnje z iskanjem investitorjev in se posvetujte z njimi. Najbolj uporabno orodje za to je Linkedin.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV