Vse ideje, ki vam padejo na misel, skrbno zapišite. Med njimi so lahko tudi nevsakdanje, na primer čajnik za čokolado. Nato vsako od idej ocenite, ali je primerna za nadaljnji razvoj.
Dobri kriteriji so na primer:
1. Ali vam uspe dobiti sodelavca ali partnerja, ki se je pripravljen angažirati za delež v podjetju in ne plačilo?
2. Ali je izdelek oziroma storitev že pripravljena za prodajo brez visokih vložkov v razvoj?
3. Če so stroški razvoja ali zagona posla visoki, ali imate zagotovljen denar, čigar izguba ne ogroža vašega preživetja?
4. Ali vam je kdo pripravljen vnaprej plačati, prednaročiti vaš izdelek ali storitev?
5. Ali je trg dovolj velik, po možnosti mednarodni?
6. Ali ste istim ali podobnim strankam že prodajali kaj drugega?
7. Lahko dosežete visoko razliko v ceni, to je razlika med stroški in prodajno ceno?
8. Ni ovir, kar se tiče zakonodaje, tehnologije in etike?

Če ste na vsa vprašanja odgovorili pritrdilno, je visoka verjetnost, da boste s svojim izdelkom ali storitvijo konkurenčni. Poglejmo, zakaj je vsak od njih pomemben.
1. Iskanje poslovnega partnerja je po eni strani dober način preverjanja, ali še kdo poleg vas verjame v uspeh ideje. Po drugi strani pa so vsi uspešni podjetniki imeli ekipo, nikoli niso uspeli povsem sami. Ekipa se mora dopolnjevati in skupaj biti močna na štirih področjih: razvoj, prodaja, finance in vodenje.
2. Načeloma je najboljši čas za začetek včeraj. V primeru, da imate izdelek ali storitev, v razvoj katere morate vložiti še veliko časa in denarja, morate sprejeti dve dodatni tveganji. Prvo je, da vas bo v vmesnem času nekdo prehitel oziroma se bodo okoliščine spremenile vam v škodo. Drugo tveganje pa so visoki stroški razvoja, ki nastanejo, še preden začnete prodajati. Če izdelek ne bo prodajno uspešen, ste lahko poleg časa izgubili tudi precej denarja.
3. Naslednji korak je, da si zagotovite denar, ki ga potrebujete za razvoj ali zagon poslovanja. Za financiranje podjetja obstaja več možnosti, vključno z osebnimi prihranki, posojili družine in prijateljev, bančnimi posojili, tveganim kapitalom in množičnim financiranjem. Izdelati boste morali finančni načrt, v katerem bodo opisane vaše potrebe po denarju in dinamika ter načini porabe denarja. V Sloveniji imamo odlično mrežo podpornega okolja za podjetništvo, kamor spadajo SPOT točke, Podjetniški in univerzitetni inkubatorji, Tehnološki parki, Pisarne za prenos tehnologij, Slovenski podjetniški sklad in drugi, ki vam lahko pomagajo na vaši poti. Med drugim tudi z nasveti glede financiranja.
4. Najboljši test je prodaja, zato iščite načine, kako bi lahko idejo čim prej preizkusili pri potencialnih uporabnikih ali kupcih. Za začetek lahko vašo idejo hitro testirate že s papirjem, na katerega s svinčnikom narišete izdelek s ključnimi prednostmi, ki ga nato predstavite potencialnim uporabnikom ali kupcem. Na ta način pridobite prve povratne informacije o tem, katere karakteristike ljudje najprej opazijo in katere se jim zdijo nepomembne. Lahko izvedete ankete ali fokusne skupine, a v začetni fazi razvoja izdelka ali storitve je najbolj koristno, da se s potencialnimi kupci pogovarjate in izvedete tako imenovane poglobljene intervjuje.
5. Prodaja majhnemu številu potencialnih kupcev je tvegana, saj je vsaka zavrnitev lahko kritična. Zato izbirajte produkte ali storitve, ki imajo širok potencialni trg, po možnosti mednarodni. Več kot polovica državljanov EU ima višjo kupno moč kot prebivalci Slovenije, kar ne omogoča le rasti temveč tudi doseganje višjih razlik v cenah.
6. Poznavanje navad, običajev, nakupnega procesa, prodajnih kanalov in podobnega vam precej skrajša čas, ki ga boste potrebovali za razumevanje trga. Zniža stroške prodaje, še posebej če ste podobnim ali celo istim potencialnim strankam v preteklosti že kaj prodajali. Tudi zaupanje bo v tem primeru hitreje vzpostavljeno.
7. Večjo kot boste imeli razliko med stroški in prodajno ceno, več denarja vam bo ostalo za razvoj, širitev, nagrade članom ekipe in nagrade vam, ker sprejemate tveganje in se lotevate podjetniškega podviga. V primeru, če je ta razlika majhna, lahko že majhno povišanje stroškov ali pritiski na znižanje cene pomembno vplivajo na prihodnost vašega podjetja. Osma točka pa je precej samoumevna.
Stalno učenje in preizkušanje vaše zamisli je ključ do uspešnega podjetja
S stalnimi pogovori z bodočimi ali obstoječimi kupci, zbiranjem podatkov o uporabi vaših produktov, testiranjem različnih karakteristik in stalnim prilagajanjem produkta in načina prodaje ste na dobri poti, da prehitite konkurenco.
Upoštevajte pravilo 70/30, 70 odstotkov časa namenite aktivnostim, za katere veste, da delujejo. 30 odstotkov časa in denarja pa namenite eksperimentiranju, iskanju, odkrivanju in razvoju tako na področju karakteristik produkta ali storitve kot na področju prodajnih kanalov in načinov komunikacije s kupci.
Ne pozabite, da razvoj uspešne poslovne ideje zahteva čas, trud in potrpežljivost. S pravim pristopom lahko ustvarite podjetje, ki rešuje resnične potrebe in je hkrati dobičkonosno. Pravi podjetnik je tisti, ki rešuje težave ali potrebe na trgu, in ne tisti, ki se okorišča na tuj račun. In ne pozabite pri tem, ko s svojimi izdelki in storitvami osrečujete druge, tudi uživati!
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV