Tretjina pripadnikov generacije Z meni, da je "najboljši način za doseganje bogastva" delo zase oz. pot samostojnega podjetnika, kaže nova raziskava družbe Instagram, ki je del Mete.

Toda kaj točno to pomeni?
Generacija Z je stara od 11 do 26 let. V tej raziskavi je Meta anketirala uporabnike, stare od 16 do 26 let. 26-letniki imajo morda že vse v življenju, 16-letniki pa verjetno še niso začrtali svojega življenjskega načrta, poroča spletna stran Business Insider. Velik del generacije Z verjetno tudi živi doma s starši in je premlad, da bi zakonito delal s polnim delovnim časom. Njihovo razmišljanje o delu torej morda še ni povsem izoblikovano. Druga polovica generacije Z pa je že zaposlena in lahko sprejema prave odločitve o tem, kako želi načrtovati svojo kariero in finančno prihodnost.
Generacija Z torej po podatkih Mete verjame v samozaposlitev, a vprašanje je, ali pod takimi pogoji, kot jih določa birokracija države. Najverjetneje ne. želijo delati pod lastnimi pogoji.
Omenjena spletna stran je pred kratkim pisala o tem, da je "generacija Z generacija hitenja". Kaj to pomeni? "Tako kot generacijam pred njimi so tudi generaciji Z prodajali idejo, da boš, če si najdeš dobro službo in trdo delaš, dosegel rezultate. Vendar pa generacija Z po tem, ko je opazovala, kako so te sanje umrle pri milenijcih, ne verjame v to idejo ..."
Gre torej za generacijo, ki ni več naivna in ne verjame v floskule o pridnosti, trdem delu in garanju, s katerimi si lahko ustvariš nekaj v življenju – na primer osnovo, kot je streha nad glavo. Če že, verjamejo v to, da si lahko življenje uredijo le tako, da gredo na samostojno podjetniško pot. Ne želijo torej delati za druge, temveč zase.
Deloittova študija o generaciji Z na delovnem mestu je pokazala, da se skoraj polovica delavcev na delovnem mestu počuti pod stresom in tesnobno – in zakaj se ne bi počutili tako, če pa šefi delavcev iz generacije Z menijo, da so ti leni in da jim primanjkuje "mehkih veščin", na primer kako pošiljati profesionalna e-poštna sporočila ali kaj obleči v pisarno, poroča Business Insider.
Druga raziskava kaže, da se delavci generacije Z namesto teh "mehkih veščin" raje učijo dejanskih delovnih veščin, ki bi jim pomagale v podjetništvu – in vse pogosteje zavračajo napredovanja na vodstvene položaje, saj nočejo biti vodje.
Meta ni razkrila, koliko ljudi je sodelovalo v raziskavi o generaciji Z, prav tako ni povedala, kako je zbirala podatke, čeprav je navedla, da raziskava o generaciji Z zajema prebivalce ZDA, Združenega kraljestva, Brazilije, Indije in Južne Koreje. Prav tako ni razkrila ključne točke: kako se stališča generacije Z razlikujejo – če se sploh razlikujejo – od drugih generacij.
Kar je jasno, je to, da gre za generacijo, ki zelo dobro in analitično opazuje generacije pred sabo ter se uči iz njihovih napak. "Od milenijcev smo se naučili, da so sklonili glavo in se še vedno borijo za nakup hiš," je omenjena stran navedla izjavo ene pripadnice generacije Z.
Dodajamo pa, da bi bilo tudi za starejše generacije smiselno, da opazujejo mlajše in se od njih česa naučijo.
Vir: Business Insider
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV