Kako daleč lahko gre vplivnež? O tem so premlevali tudi v Evropski komisiji, sedaj pa posamične evropske države sprejemajo določene ukrepe, ki bodo omejili "divji zahod", ki je nastal na tem področju.
Britanska spletna stran BBC tako poroča, da bi lahko kmalu za italijanske vplivneže, ko objavljajo svoje vsebine na spletu, veljala enaka pravila kot za tradicionalne medije. Dejavnosti vplivnežev naj bi po novem nadziral italijanski organ za komunikacije (AGCOM).
Pravila bodo sprva veljala za ustvarjalce vsebin z več kot milijon sledilci. "Divjega zahoda vplivnežev je konec," je dejal vodja AGCOM Giacomo Lasorella. "Začenjamo z velikimi, vendar se bodo morali prilagoditi tudi drugi vplivneži," je povedal za časnik La Repubblica.
Uglednim vplivnežem bodo grozile visoke kazni, če ne bodo jasno označili sodelovanja z blagovnimi znamkami ali razkrili svojih komercialnih interesov.
Cilj predlaganih smernic je tudi zaščita otrok, saj novi sklop predpisov vključuje stroge kazni za vplivneže, ki ne bodo pravilno oglaševali sodelovanja z blagovno znamko in svojih komercialnih interesov, in sicer z globami do 250.000 evrov.
AGCOM je v izjavi navedel, da se bodo njegovi ukrepi nanašali na "komercialno komuniciranje ter zaščito temeljnih pravic ljudi, mladoletnikov in vrednot".
V primeru promocijskega umeščanja izdelkov morajo vplivneži vnesti opozorilo o oglaševalski naravi vsebine, je navedeno v izjavi.
Ali je ta odločitev AGCOM povezana z nedavnim škandalom, v katerega je bila vpletena vrhunska italijanska influencerka Chiara Ferragni? Lasorella je to zanikal. Decembra je bila omenjena vplivnica, ki ima na Instagramu skoraj 30 milijonov sledilcev, kaznovana z globo 1,075 milijona evrov, ker je trdila, da bo prodaja "dizajnerske" rožnate božične torte pomagala financirati otroško bolnišnico v Torinu. V resnici je proizvajalec torte bolnišnici nakazal denar že več mesecev pred začetkom prodaje torte. V izjavi, ki jo je objavila svojim sledilcem, je dejala, da je storila "napako v dobri veri ... da je povezala komercialno dejavnost z dobrodelno".
Prejšnji teden je italijanska policija sporočila, da bo proti Ferragnijevi uvedla uradno preiskavo zaradi goljufije v zvezi z božično torto.
V nadaljevanju teksta tudi o tem, kako imajo ta vprašanja urejena v Franciji?

Primer Francije
Junija lani je Francija sprejela zakonodajo, ki določa, da lahko vplivneže doleti zaporna kazen, če se ugotovi, da so kršili nove predpise o promociji – prvič je bila ta vloga v Evropi pravno opredeljena.
Evropska komisija je oktobra napovedala, da bo okrepila nadzor nad poslovnimi praksami in dejavnostmi vplivnežev, in navedla, da bodo morali ustvarjalci digitalnih vsebin "upoštevati poštene poslovne prakse, njihovi sledilci pa so upravičeni do preglednih in zanesljivih informacij".
Povzeto po BBC
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV