Hitra rast podjetja ni naključje, temveč trenutek, ko se vse poklopi – in kot trdi nekdanji predsednik Tesle, John McNeill, je to mogoče natančno izmeriti. Na dogodku TechCrunch All Stage 2025 v Bostonu je razkril, kako je Tesla v samo 30 mesecih zrasla z 2 milijard dolarjev prihodkov na 20 milijard dolarjev (z 1,71 milijarde evrov na 17,1 milijarde evrov) in kaj je bila osnova za takšno širitev.
McNeill, ki je bil kasneje glavni operativni direktor pri Lyftu, danes pa vodi investicijski sklad DVx Ventures, pravi, da je uspeh pri širjenju posla odvisen od dveh ključnih dejavnikov – ali si uporabniki ne morejo predstavljati življenja brez vašega izdelka in ali ima vaše podjetje vzdržen prodajni sistem.
Prvi signal: 40 % uporabnikov ne more brez izdelka
McNeill ne verjame v občutek, da je čas za rast – zanj je to merilo. Njegovo pravilo je: če vsaj 40 % uporabnikov reče, da ne morejo živeti brez izdelka, ima podjetje resnično ujemanje med izdelkom in trgom. Pred tem, pravi, ni smiselno razmišljati o širitvi.
"Dodajemo funkcije, testiramo, ponavljamo ... dokler ne pridemo do teh 40 %. To ni intuicija – to je številka," je pojasnil.
Drugi signal: razmerje LTV/CAC 4:1

Naslednji ključni kazalnik je razmerje med življenjsko vrednostjo strank (vrednostjo stranke v celotnem obdobju uporabe) in stroški pridobivanja strank. Ko to razmerje preseže štiri proti ena, pride trenutek za resne naložbe.
"Šele takrat v podjetje vložimo denar. Pred tem damo 100.000 na fazo in nič več," je dejal McNeill.
Sicer zagonsko podjetje porabi proračun, še preden dobi kakršno koli potrditev s trga – kar je po njegovem mnenju najpogostejši razlog, da dobre ideje propadejo.
Vir: Telegraf Biznis
Se vam zdijo informacije pomembne? Vam je članek všeč? Delite ga s svojimi prijatelji!
Najbolj brane novice:
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV