Slovenski Bird Buddy po ptičji krmilnici predstavil kamero v obliki rože

Slovenski Bird Buddy po ptičji krmilnici predstavil kamero v obliki rože

STA
16.01.2025, 10:33
0
Slovenski startup Bird Buddy, najbolj znan po pametni ptičji krmilnici, je v štirih letih od prve kampanje na platformi Kickstarter ustvaril več kot sto milijonov evrov prihodkov. Na letošnjem tehnološkem sejmu CES v Las Vegasu je predstavil novo kamero v obliki rože za namestitev na domačem vrtu. Uspeh pripisujejo tudi poprodajnim storitvam.

Lansko leto je bilo za Bird Buddy zahtevno, saj je bila proizvodnja zaradi njene selitve okrnjena. "Kljub temu nam je uspelo doseči 50-odstotno rast prihodkov. To smo dosegli z že znano pametno ptičjo krmilnico, kar dokazuje, da je ta trg za nas še vedno ogromen in rastoč," je za STA povedal direktor podjetja Franci Zidar.

V dveh letih in pol, odkar so na trg poslali prve izdelke, so ustvarili okoli 130 milijonov evrov prihodkov, od tega lani 55 milijonov evrov, in prodali več kot pol milijona pametnih ptičjih krmilnic. Letos bodo prihodki po načrtih dosegli okoli sto milijonov evrov.

Čeprav njihovo ponudbo – na platformi Kickstarter so ponudili še pametno ptičjo krmilnico za kolibrije in pametno ptičjo hišico z vgrajeno vodno kopeljo – predstavljajo izdelki, ki jih je dokaj lahko ponarediti, to na uspeh Bird Buddyja ne vpliva. "Dejstvo je, da so nas mnogi že kopirali, a jim očitno ni uspelo skopirati tudi uporabniške izkušnje," je dejal. Veliko pozornosti namreč posvečajo poprodajnim storitvam, med drugim aplikaciji za lastnike izdelkov.

Bird Buddy je izdelke sprva prodajal pretežno na ameriškem trgu, zdaj pa so na voljo tudi v EU. Ekipo za razvoj in inovacije imajo v Sloveniji, kjer zaposlujejo skupno okoli 50 ljudi, v ZDA pa v poslovnem razvoju in financah zaposlujejo 15 ljudi.

Kot je pojasnil, so se po uspehih s krmilnicami oziroma hišicami zdaj lotili širšega področja narave okoli doma. Med novimi izdelki, ki jih bodo tržili pod novo blagovno znamko Wonder, je kamera v obliki rože Petal, ki s pomočjo umetne inteligence spremlja dogajanje na vrtu ter prek aplikacije sporoča napotke, nasvete in zanimiva dejstva o rastlinah in živalih. Kampanjo na Kickstarterju bodo začeli spomladi.

Spomladi bodo začeli zbirati tudi sredstva za modularni sistem z elementi, med drugim namenjenimi zasaditvi rastlin, hranjenju žuželk in zavetju zanje. "Gre za neke vrste igralne kocke za odrasle, ki želijo graditi lepe naravne prostore okoli doma s poudarkom na opraševalcih," je povedal Zidar. Elemente je namreč mogoče namestiti na različne lokacije in v različnih kombinacijah.

Kakšen bo odziv na nove izdelke, Zidar ne želi napovedovati. Ko so se kampanje množičnega financiranja lotili prvič, so ciljnih 50.000 evrov zbrali v 20 minutah, v celotnem prvem dnevu pa več kot pol milijona evrov.