Glede na rezultate Študije o plačilnih navadah potrošnikov v evrskem območju, ki so jo lani izvedli v okviru Evropske centralne banke (ECB), Slovenci še vedno skoraj tri četrtine vseh plačil na fizičnih prodajnih mestih opravimo z gotovino. Kljub temu primerjava po državah, kjer kot plačilno sredstvo uporabljajo evro, kaže trend upadanja uporabe gotovine. Če so potrošniki še leta 2019 na fizičnih prodajnih mestih gotovino uporabili v 72 odstotkih primerov, se je lani ta odstotek že zmanjšal na zgolj 59 odstotkov.
Ne sprejemate kartic? No, potem pa nič ...
Brezgotovinsko poslovanje torej počasi, a zanesljivo vstopa na vsa področja prodaje, tudi tista, kjer je bilo še do pred kratkim povsem logično, da se plačuje zgolj z gotovino; sem denimo sodijo taksi službe, stojnice na tržnicah in drugih prodajnih mestih, pekarne, trgovinice s spominki, dostavne službe, vsi segmenti direktne prodaje, plačila parkirnine, prodajalne s hitro prehrano in pijačami ter prigrizki, turistične kmetije in razni lepotni saloni, fitnes centri ter druge dejavnosti.
Razlog za tak premik je sila preprost: potem, ko je spletno nakupovanje po omejitvah gibanja iz zdravstvenih razlogov pred tremi leto doživelo astronomsko hiter razmah, potrošniki tudi pri klasičnem fizičnem nakupovanju v trgovinah vse bolj stavimo na udobje. Namesto, da bi iskali bankomat, nakup raje opravimo s plačilno kartico ali kartico, digitalizirano v mobilni denarnici na mobilnem telefonu.
Prav zato je tako rekoč nujno, da vsa podjetja, ki imajo opravka s končnimi potrošniki, omogočajo tudi brezgotovinsko poslovanje. Potrošniki namreč vse redkeje s sabo nosimo gotovino in spreminjajočim navadam potrošnikov se mora podjetnik znati prilagoditi, da mu kupci ne bi pobegnili h konkurenci.

Kakšni so stroški brezgotovinskega poslovanja?
To seveda ne pomeni, da je treba opustiti gotovinsko plačevanje! Je pa za konkurenčnost na trgu vsekakor dobro potrošniku poleg gotovinskega plačevanja ponuditi tudi negotovinsko plačevanje, kot so plačila s Flikom ali s karticami. Za to potrebujete zaupanja vrednega bančnega partnerja in ustrezno število POS-terminalov na prodajnih mestih. In ja, to pomeni dodatne stroške.
Neposredni strošek kartičnega poslovanja za prodajno mesto sta najemnina POS-terminala in plačilo provizije po posamezni transakciji ponudniku teh storitev. Te so različno visoke, odvisno od obsega poslovanja, dejavnosti, ki jo opravljate in poslovnega sodelovanja z banko.
Potem so tu še posredni stroški, kot je namestitev POS-terminala in nakup papirja za tiskanje potrdil o plačilu ...
Kaj pa, če namesto POS terminala uporabite kar svoj pametni telefon ali tablico?
Seveda vsi podjetniki, še posebej pa tisti z manjšim obsegom poslovanja, stremijo k čim boljši optimizaciji poslovanja. Ta obsega tudi klestenje stroškov, kar je glavni razlog, zakaj se ne odločijo za brezgotovinsko poslovanje. Kaj pa, če vam povemo, da za možnost plačevanja s karticami, kmalu pa tudi s Flikom, potrebujete samo vaš pametni telefon ali tablični računalnik?
Pri NLB se zavedajo izzivov, s katerimi se soočajo zlasti manjša podjetja, zato za podjetja s fizičnimi prodajnimi mesti razvili mobilno plačilno aplikacijo NLB Smart POS, ki omogoča sprejem brezstičnih (Visa in Mastercard) plačil (z ali brez PIN, odvisno od zneska). To pomeni, da lahko spremenite svoj pametni telefon ali tablični računalnik v mobilni POS-terminal ter strankam ponudite možnost preprostega, hitrega in varnega brezgotovinskega plačevanja ter prehod na okolju bolj prijazno brezpapirno poslovanje.
Kaj je NLB Smart POS?
NLB Smart POS je mobilna aplikacija, ki podjetnikom omogoča preprosto brezgotovinsko poslovanje, njihovim strankam pa brezgotovinsko plačevanje. Je ena najnaprednejših tehnologij na področju kartičnega plačevanja na globalnem trgu, ki prodajnim mestom omogoča sprejemanje brezgotovinskih plačil brez dodatne opreme.
Vse, kar potrebujete za sprejemanje brezgotovinskih plačil preko NLB Smart POS, je pametni telefon ali tablični računalnik in dostop do internetne povezave. Nobenega klasičnega POS-terminala, nikakršne dodatne opreme. S tem se boste izognili fiksnim mesečnim stroškom za uporabo naprave, prav tako ne bo treba plačevati za stroške namestitve, vzdrževanja in servisiranja POS-terminala.
NLB Smart POS je na mobilno napravo mogoče namestiti z operacijskim sistemom Android (min verzija 10.0) in podporo NFC ter internetno povezavo. Predhodno je potrebno z NLB sklenjeniti pogodbo za sprejem brezgotovinskih plačil z aplikacijo NLB Smart POS.
Kako deluje NLB Smart POS?
V primeru, da želi stranka plačati s fizično plačilno kartico ali kartico, digitalizirano v mobilni denarnici na mobilnem telefonu, enostavno odprete NLB Smart POS in se prijavite v vaš uporabniški račun s svojo številko PIN. Nato vnesete znesek plačila in prosite stranko, da prisloni kartico oziroma mobilni telefon na zadnjo stran vašega telefona ali tablice. Potem sledite navodilom v aplikaciji in, če je treba, prosite stranko, da vnese svojo številko PIN. Počakate, da se transakcija uspešno zaključi in da se na zaslonu prikaže potrdilo o odobreni transakciji (slip), ki ga nato lahko posredujete stranki preko SMS sporočila, elektronske pošte ali drugih izbranih aplikacij (WhatsApp, Viber ipd.).
Sponzorirana vsebina