Trije Slovenci so se lotili težave, ki pesti celoten svet

Trije Slovenci so se lotili težave, ki pesti celoten svet

Špela Zupan
14.01.2025, 4:29
0
Kaj če bi lahko zmanjšali čas, ki ga preživite na telefonu, ter izboljšali svojo produktivnost, osredotočenost in ustvarjalnost v resničnem svetu? Prav to ponuja mladi slovenski startup Humanodoro, ki si je zadal cilj – preprečiti ali vsaj omiliti "digitalno gnitje možganov". Za idejo stojijo trije inovativni Slovenci, ki dokazujejo, da se lahko prodorne rešitve rodijo tudi pri nas. Njihova aplikacija in pametni podstavek za odvajanje od telefona že osvaja uporabnike, prejela je nagrado Business Gladiator za zmagovalno idejo, zdaj pa prodira tudi na ameriški Amazon.

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij. Omogoči piškotke

Kristjan Stopar in Urban Košale, srednješolska prijatelja, sta že kot najstnika sanjala o skupnem podjetju. Danes pri svojih 25 letih uresničujeta vizijo v svojem startupu Humanodoro, kjer razvijata inovativne produkte. Kristjan je odgovoren za marketing in prodajo, medtem ko Urban, diplomant Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, vodi razvoj in proizvodnjo. Pozneje se jima je kot solastnik pridružil Matej Plešej, ki s svojimi bogatimi izkušnjami dodatno krepi marketinško strategijo podjetja. Skupaj predstavljajo zmagovalno ekipo, ki ponuja rešitve za vse bolj prisotno težavo digitalne zasvojenosti.

Na vprašanja o Humanodori je odgovarjal soustanovitelj in solastnik Kristjan Stopar.

Kaj vas je spodbudilo k razvoju aplikacije Humanodoro?

Z Urbanom sva izhajala iz lastnega problema in tudi vsesplošno čedalje bolj perečega trenda prekomerne uporabe pametnih telefonov. Razmišljala sva, kako bi lahko prispevala k rešitvi in pomagala, in tako je nastala ideja za aplikacijo in pametni podstavek Humanodoro. To je naš prvi produkt, ob tem pa že razvijamo ideje za prihodnje rešitve.

Naše poslanstvo je maksimiranje človeškega potenciala, kar se odraža tudi v našem sloganu. Uporabnikom želimo pomagati pri vzpostavljanju nadzora nad uporabo digitalnih tehnologij, zmanjševanju odvisnosti in preprečevanju negativnih posledic prekomerne uporabe, kot so izguba produktivnosti, ustvarjalnosti in stika z resničnim svetom. Cilj je omogočiti več časa za pomembne dejavnosti v vsakdanjem življenju.

Lahko rečem, da je zasnova Humanodora odziv na pojav, ki ga ponazarja izraz "brainrot" – beseda leta 2024 po izboru Oxford University Press. Ta opisuje stanje, ko nenehno brskanje po telefonih zmanjšuje osredotočenost, škodljivo vpliva na duševno in fizično zdravje ter na vsakdanje življenje. Naša rešitev spodbuja omejeno in premišljeno uporabo tehnologije, s čimer uporabniku omogoča več časa za resnični svet.

Želite vedeti več o pojavu "brainrot" oz. "digitalnem gnitju možganov"? Več v videu! Intervju se nadaljuje po dodanem video prispevku. 

Kako deluje aplikacija Humanodoro in kako pomaga pri zmanjševanju uporabe telefona?

Aplikacija Humanodoro skupaj s pametno podlago, imenovano Humanodoro pad, pomaga uporabnikom zmanjšati čas, preživet na telefonu, in vzpostaviti boljši nadzor nad digitalno uporabo. Uporabnik si določi, koliko časa želi preživeti brez telefona, aplikacija pa ga spodbuja k doseganju cilja.

Ko želi uporabnik na primer pol ure brati knjigo, nastavi želen čas v aplikaciji in telefon odloži na podlago. Aplikacija zazna, da je telefon na podlagi, in začne odštevati čas. Če telefon vzame predčasno, ga aplikacija opomni, da cilja še ni dosegel.

Aplikacija omogoča nastavitev dnevnega kroga uporabe telefona, dodajanje prijateljev, s katerimi si delite cilje in si po potrebi pošiljate spodbudna opozorila, in razporejanje časa med resničnim in digitalnim svetom.

Humanodoro pad predstavlja fizični prostor, kamor uporabnik odloži telefon, da ga ne bi imel v neposredni bližini, s čimer se dodatno spodbuja osredotočenost in zmanjšuje motnje.

Aplikacija in podlaga skupaj omogočata učinkovitejši nadzor nad uporabo tehnologije ter več časa za pomembne aktivnosti v resničnem svetu.

Humanodoro združuje fizično komponento v obliki pametnega podstavka za telefon in aplikacijo.
Humanodoro združuje fizično komponento v obliki pametnega podstavka za telefon in aplikacijo.FOTO: arhiv Humanodoro

Komu sta namenjeni aplikacija in pametna ploščica Humanodoro?

Aplikacija in pametna ploščica sta namenjeni vsem, ki želijo zmanjšati čas, preživet na telefonu, ter izboljšati osredotočenost in produktivnost. Še posebej bi ju priporočili osnovnošolcem, dijakom in študentom, ki si želijo nekaj ur dnevno nameniti učenju ali branju brez motenj, vsem, ki težko zaspijo ali imajo nemiren spanec zaradi nenehnega brskanja po telefonu zvečer in ponoči, in posameznikom, ki opažajo prekomerno uporabo telefona pri sebi ali drugih, in želijo vzpostaviti boljši nadzor nad digitalno uporabo.

Gre za rešitev za vse, ki se zavedajo negativnih posledic prekomerne uporabe telefona. Raziskave kažejo, da povprečen uporabnik na telefonu preživi kar štiri ure in 37 minut dnevno, kar letno pomeni približno 70 dni. Če ta čas uporabimo za branje, ustvarjanje ali pogovore z ljudmi, lahko bistveno izboljšamo kakovost življenja. Pametna ploščica in aplikacija pomagata pri preobrazbi, saj spodbujata bolj zavestno uporabo tehnologije.

Kakšni so bili največji izzivi pri razvoju aplikacije in kako ste jih premostili?

Eden največjih izzivov je bil zasnovati produkt, ki je hkrati uporaben, učinkovit in resnično pomaga uporabnikom zmanjšati odvisnost od pametnih telefonov. Ker gre za inovativen pristop, smo se kot mlad startup soočali z veliko novostmi. Čeprav ima vsak član ekipe izkušnje na svojem področju, je bil proces razvoja tudi priložnost za sprotno učenje in prilagajanje. Skupaj smo uspeli premostiti izzive in razviti učinkovit izdelek, vseskozi pa se še vedno veliko naučimo.

Kako ste pri razvoju aplikacije sodelovali z uporabniki in preverjali trg? Kako so informacije vplivale na končni izdelek?

Pri razvoju aplikacije je ključne vpoglede ponudil tudi partner Rok Šket, ki je bil pomemben pri zasnovi uporabne in učinkovite rešitve. Raziskovanje se je začelo z analizo trga in konkurence, da bi razumeli, kakšne rešitve že obstajajo na trgu in kje so priložnosti za izboljšave.

Zdaj pridobivamo povratne informacije od uporabnikov, ki že uporabljajo aplikacijo in pametno podlago, in od ljudi, ki ju še niso preizkusili. V pogovorih se osredotočamo na njihove težave z uporabo telefonov in jih povabimo k testiranju izdelka. Sodelujemo tudi s strokovnjaki Centra pomoči pri prekomerni rabi interneta Logout, da bolje razumemo potrebe uporabnikov in oblikujemo rešitve za zdravo uporabo tehnologije.

Zbrane informacije uporabimo za razvoj in nadgradnje izdelka. Naš cilj je ustvariti rešitve, ki omogočajo zdravo in zavestno uporabo tehnologije ter izboljšujejo kakovost življenja.

PREBERI ŠE

Zgodba, kako sta mladi Slovenki ustvarili poslovni hit z rastlinami

Kakšne spremembe v odnosu do tehnologije opažate pri uporabnikih po uporabi vaše aplikacije?

Uporabniki poročajo o večji osredotočenosti na učenje in znatnem zmanjšanju časa, preživetega na telefonu. Nekateri so uvedli tudi zabavno tekmovalnost, ko pari ali prijatelji primerjajo, komu uspe bolje slediti zastavljenim ciljem in bolj zavestno uporabljati telefon.

Čeprav smo še mlado podjetje in nimamo dolgoročnih podatkov, je že 85 uporabnikov poročalo o pozitivnih spremembah, kot so manjša uporaba telefonov in večja produktivnost. V družinah in med pari pogosto pohvalijo funkcionalnost pametnega podstavka, ki jim omogoča fizično odložiti telefon in se posvetiti pomembnejšim dejavnostim v resničnem svetu.

Kako ocenjujete konkurenčnost svoje aplikacije v primerjavi z drugimi podobnimi rešitvami na trgu?

Na trgu že obstajajo različne rešitve za digitalno razstrupljanje. Med njimi so fizične naprave, kot so škatle za zaklepanje telefonov ("Phone lock box"), ki omejujejo dostop do telefonov, ter aplikacije, ki jih uporabniki naložijo na napravo in jih usmerjajo k zmanjšanju uporabe. Naša prednost pa je v hibridnem pristopu, ki združuje fizično komponento in aplikacijo.

Za razliko od klasičnih aplikacij, ki jih uporabnik lahko preprosto izbriše ali preneha uporabljati, naša pametna podlaga spodbuja tudi fizično zavest. Uporabnik se aktivno odloča, kdaj bo odložil telefon, in ima ves čas nadzor nad uporabo. Hkrati ne ustvarjamo prisile, kot jo lahko povzroči zaklepanje telefona, kar je v skladu z ugotovitvami strokovnjakov pri Logout – dolgoročno so namreč učinkovitejši samonadzor in vzpostavljanje zdravih navad kot prisila ali odvzem naprave.

Soustanovitelja in solastnika Kristjan Stopar in Urban Košale
Soustanovitelja in solastnika Kristjan Stopar in Urban KošaleFOTO: arhiv Humanodoro

Kakšno vlogo ima vaš tim pri razvoju aplikacije in kako ste izbrali ekipo sodelavcev?

Podjetje sva ustanovila z Urbanom, pozneje pa se nama je pridružil Matej, ki pomaga pri marketingu. Pomemben del razvoja temelji tudi na sodelovanju z zunanjimi partnerji. Logistiko izvajamo prek podjetniškega pospeševalnika Katapult, pri marketingu sodelujemo tudi z Mitjo, za izdelavo lesenih komponent pa smo našli zanesljivega partnerja. Naša ekipa je tako sestavljena iz nas in partnerjev, ki se skupaj trudimo za uspeh.

Kako se je podjetje Humanodoro doslej financiralo in ali nameravate iskati dodatne investitorje?

Podjetje je do zdaj temeljilo na samofinanciranju. Večino denarja smo prispevali solastniki sami, nekaj smo pridobili preko razpisov in pospeševalnega centra. Dodatnih zunanjih investicij do zdaj nismo iskali, saj smo se vsi solastniki strinjali, da želimo ohraniti nadzor nad razvojem in usmeritvijo podjetja. V prihodnje pa bomo, če bo potreba po strateških povezavah ali širitvi, odprti tudi za pogovore s potencialnimi investitorji.

Aplikacija je bila prepoznana kot zmagovalna ideja v programu Business Gladiator. Kako ste uporabili priznanje za nadaljnji razvoj?

Priznanje v programu Business Gladiator nam je potrdilo, da smo na pravi poti, saj gre za nagrado priznane in strokovne komisije. Obenem nam je omogočilo večjo prepoznavnost in nam dalo dodaten zagon za nadaljnji razvoj aplikacije in podjetja.

Kakšni so vaši načrti za prihodnost podjetja Humanodoro in širitev na nove trge? Ali načrtujete razvoj novih funkcionalnosti ali izdelkov?

V kratkem nas čaka vzpostavitev prodaje preko ameriškega Amazona, kar je pomemben korak k širitvi na mednarodni trg. Aplikacijo bomo še naprej razvijali in nadgrajevali na podlagi povratnih informacij uporabnikov, da bi zagotovili najboljšo uporabniško izkušnjo. V prihodnje si želimo razviti nove produkte za izboljšanje digitalnega zdravja in zavestne uporabe tehnologije, pri čemer nameravamo vključiti tudi umetno inteligenco.

Kako vidite prihodnost digitalnih rešitev za izboljšanje kakovosti življenja v sodobni družbi in kakšno vlogo bo pri tem igral Humanodoro? Kako lahko prispeva k bolj zdravemu ravnovesju med digitalnim in resničnim svetom?

Digitalne rešitve za izboljšanje kakovosti življenja bodo v prihodnosti igrale ključno vlogo, saj se svet sooča z naraščajočo digitalno odvisnostjo. Verjamemo, da lahko tehnologija pomaga pri ustvarjanju bolj zdravega ravnovesja med digitalnim in resničnim svetom, če je premišljeno uporabljena. Humanodoro prispeva k ravnovesju tako, da uporabnikom pomaga povrniti nadzor nad uporabo telefonov in jih spodbuja k bolj zavestni uporabi tehnologije v vse bolj digitalizirani družbi.

PREBERI ŠE

Primer slovenskega podjetja, ki je bilo v stečaju, nato pa so se delavci samoorganizirali

Kako lahko tehnologija pomaga pri uresničevanju vizij in cilje ter prispeva k reševanju realnih težav.
Kako lahko tehnologija pomaga pri uresničevanju vizij in cilje ter prispeva k reševanju realnih težav.FOTO: arhiv Humanodoro

In še za konec kakšen nasvet bi dali mladim podjetnikom, ki želijo razviti inovativne rešitve na področju digitalnega zdravja?

Nerad dajem nasvete, saj smo tudi sami še na začetku poti in se učimo vsak dan. Če pa bi moral kaj svetovati, bi rekel: ne odlašajte in čim prej poskusite. Raziskujte, preizkušajte ideje in se učite iz povratnih informacij.

Obenem je ključnega pomena razumeti potencial umetne inteligence, ki bo v naslednjih petih do 10 letih igrala ključno vlogo pri razvoju in delovanju podjetij. Postala bo nepogrešljiv del produktov, procesov in strategij. Brez smiselne uporabe umetne inteligence bo težko ostati konkurenčen in izkoristiti vse priložnosti, ki jih prinaša.

Zato svetujem mladim podjetnikom, naj ne le razvijajo inovacije, temveč tudi razmišljajo, kako lahko tehnologija pomaga pri uresničevanju vizij in cilje ter prispeva k reševanju realnih težav.