Kot piše Zveza potrošnikov, velja zmotno prepričanje, da ima potrošnik izdelek, ki ga je že kupil, vedno pravico vrniti. Po zakonu imate pravico, da izdelek vrnete in dobite povrnjen denar, izključno, ko ima ta napako. V tem primeru vas zakon ščiti in lahko izbirate, ali želite, da trgovec izdelek na svoje stroške pošlje na servis in vam ga vrne, ga zamenja z drugim izdelkom ali vrne denar.
V primeru, da želite vrniti izdelek, s katerim ni nič narobe, pa zakonsko niste upravičeni do tega in je to, da ga lahko vseeno vrnete, odločitev vsakega trgovca posebej. Ti vračilo običajno omogočajo, ker želijo, da bi se kupci pri njih počutili čim bolj prijetno in se zaradi tega vračali. Kako bo potekalo vračilo, pa je odvisno od tega, kakšno politiko imajo. Če je ta jasno izpisana nekje na steni, se morajo te tudi držati.
Preden izdelek kupite, se je torej koristno pozanimati, kakšni so pogoji vračila. Tako boste vedeli, ali morate obdržati račun pa tudi embalažo (pozor: marsikje izdelka ni mogoče vrniti recimo, če je embalaža poškodovana); zapomniti si velja še, do kdaj lahko izdelek sploh vrnete. Večina trgovcev denarja ne vrača, ampak vam izstavi dobropis in tu je spet treba paziti. Tudi ta ima večkrat rok, do katerega ga lahko porabite.
Zakon pa vas ščiti še v enem primeru: če ste izdelek kupili na daljavo, to je prek telefona ali spleta. Takrat se lahko v dveh tednih premislite in vam mora prodajalec vrniti denar. In to v 30 dneh.
Komentarji (15)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV