Cekin.si
Zaradi finančne nepismenosti denar, ki ga težko prislužimo, pogosto po nepotrebnem izgubljamo. Recimo, ker ne znamo izbrati za nas najcenejše banke ali plačujemo previsoke stroške zavarovanj.
Naslovnica

Povprečen Slovenec letno izgubi 1208 evrov

Lina Eržen
10. 09. 2015 11.28
33

Slovenci radi beremo in veliko hodimo v knjižnico, so pokazale raziskave. Če smo po tej plati precej pismeni, pa so pokazale tudi, da smo povečini finančno bolj - nepismeni. Zakaj zaradi tega na leto v povprečju izgubimo 1208 evrov, smo vprašali finančno strokovnjakinjo Ano Vezovišek.

Zaradi finančne nepismenosti denar, ki ga težko prislužimo, pogosto po nepotrebnem izgubljamo. Recimo, ker ne znamo izbrati za nas najcenejše banke ali plačujemo previsoke stroške zavarovanj.
Zaradi finančne nepismenosti denar, ki ga težko prislužimo, pogosto po nepotrebnem izgubljamo. Recimo, ker ne znamo izbrati za nas najcenejše banke ali plačujemo previsoke stroške zavarovanj.FOTO: 24ur.com

Finančna svetovalka Ana Vezovišek: Če želimo vzeti kredit, bi morali znesek, ki ga nameravamo 20, 25 let odplačevati vsak mesec, na stran dajati že veliko prej, da bi občutili, kaj to res pomeni.
Finančna svetovalka Ana Vezovišek: Če želimo vzeti kredit, bi morali znesek, ki ga nameravamo 20, 25 let odplačevati vsak mesec, na stran dajati že veliko prej, da bi občutili, kaj to res pomeni.FOTO: osebni arhiv
Ana Vezovišek, ste finančna svetovalka. Kaj so največje finančne napake, ki jih delamo Slovenci?

V lanskoletni raziskavi, ki smo jo izvedli v okviru projekta Vem, da ne vem, smo ugotovili, da povprečen Slovenec letno izgubi 1208 evrov zaradi stroškov slabih finančnih odločitev. Gre za odločitve, ki so posledica finančne nepismenosti. Za napake, ki jih delamo pri izbiri banke ali kredita, pri stanovanjskih stroških, stroških življenja, prevoza, dopusta, ki ga ne načrtujemo vnaprej. Plačujemo previsoke stroške zavarovanj, varčevanj ...

Lahko podrobneje izpostavite nekaj najpogostejših napak?

- Ne vemo, kam gre naš denar, ker ne spremljamo svojih prihodkov in odhodkov.

- Živimo prek svojih zmožnosti. Nagnjeni smo k potrošnji in smo neučakani. Vse želimo tukaj in zdaj, ne glede na naše dejanske zmožnosti.

- Večjih izdatkov ne načrtujemo vnaprej. Sem spadajo dopust, nakup avtomobila in podobno. Za take stroške napačno raje posegamo po gotovinskih kreditih, limitih, kreditnih karticah.

- Ne postavljamo si konkretnih finančnih ciljev. Kaj želimo in kdaj si to želimo? Kdaj želimo kupiti nov avto? Koliko želimo imeti pokojnine? Kaj želimo omogočiti svojim otrokom?

- Ne delamo si finančne zaščite, svoje zlate rezerve v primeru, da izgubimo delo, imamo težave z zdravjem ...

Ena najpogostejših napak: svojih izdatkov ne načrtujemo vnaprej. Namesto da bi za večji nakup varčevali, raje takoj posežemo po kreditih, povečanih limitih, kreditnih karticah.
Ena najpogostejših napak: svojih izdatkov ne načrtujemo vnaprej. Namesto da bi za večji nakup varčevali, raje takoj posežemo po kreditih, povečanih limitih, kreditnih karticah.FOTO: Thinkstock

Bi rekli, da se ne zavedamo dovolj, da imajo naše finančne odločitve lahko hude posledice?

Za primer si poglejmo kreditojemalce, ki so kredite najemali v švicarskih frankih. Ne samo, da so prevzeli valutno tveganje in v večini niso vedeli, kaj to pravzaprav pomeni, tudi zadolževali so se kljub temu, da niso bili kreditno sposobni za kredit v domači valuti, torej evru. Danes je vrednost njihove nepremičnine v določenih primerih nižja kot stanje glavnice, ne zmorejo plačevati obveznosti, dolgovi se kopičijo. V kolikor bi ljudje imeli osnovno znanje, ampak res osnovno, bi vedeli, da morajo pred kakršno koli zadolžitvijo najprej ugotoviti, kakšna je njihova dejanska zmožnost odplačevanja. In to gotovo ni kreditna sposobnost. Ta znesek morajo dajati na stran že prej, da bi občutili, kaj jih čaka prihodnjih 20, 25 let. In poskrbeti morajo za ustrezno zaščito. Tukaj govorimo o tej zlati rezervi, ki jo moramo imeti v primeru izgube zaposlitve ali kakšnih drugih nepredvidenih izdatkov. Večina ljudi živi od plače do plače in to je zelo nevarno. In tako živijo, četudi mnogim sploh ne bi bilo treba.

 

Projekt Vem, da ne vem je nastal leta 2014 in si prizadeva za povečanje splošne finančne pismenosti. Takole so zapisali, kaj se lahko zgodi, če smo finančno nepismeni:

"Začelo se je z limitom in kreditno kartico. Nadaljevalo z enim, drugim, tretjim kreditom. In še ni bilo konec. Za piko na i so si denar začeli izposojati še od nepravih ponudnikov. Še tisto, kar so privarčevali, so investirali v napačne finančne produkte in izgubili del, nekateri pa celo ves privarčevani denar. Ni šlo v nedogled, ker ne gre. Vsi ti ljudje so občutili, kako tanka je linija med bogatim in revnim."

V njihovi raziskavi splošne finančne pismenosti je sodelovalo 3618 odraslih Slovencev, le vsak sedmi je pravilno odgovoril na precej splošna vprašanja o upravljanju s svojim denarjem, tretjina je pokazala zelo pomanjkljivo znanje.

Eno izmed vprašanj je bilo recimo:

Družina Slovenc z dvema otrokoma, starima 3 in 5 let, je s kreditom v višini 120 tisoč evrov pravkar kupila stanovanje. Drugega premoženja ali prihrankov nima, saj jih je porabila za stanovanje. Katero vrsto zavarovanja bi najprej potrebovala?

Poznate odgovor?

Odgovor je riziko življenjsko zavarovanje, pove Ana Vezovišek.

 

Komentarji (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
oxy.elite 18. 09. 2015 09.28
+2
Varčevanje, varčevanje, varčevanje .... kaj pa gospodarska rast? Standard? ..Koliko je napredovala Slovenija recimo v zadnjih 10 letih? In koliko recimo Češka?
zoran13 13. 09. 2015 15.50
-1
RICHARD RUSSELL "Človeštvo je poplavljeno s strahovi. Danes je brezskrbnost izredno redek dar." deshgold.com/il-rugg...i-mercati/ FINANČNE IN ZAVAROVALNIŠKE DEJAVNOSTI: Glede na objavljene podatke, ki so popolnoma zavajajoči in so zgolj predmet statistik, ki imajo namen širiti še večjo zmedo in nezadovoljstvo med zaposlenimi: 2.110,08 € Povprečna bruto plača finančnih in zavarovalniških dejavnosti, ki je izpadla iz objavljenih TOP 50 "Najvišnjih plač v Sloveniji", saj med njimi ni niti ene zavarovalnice! * saop.si/poslovne-informacije/novice/razno/v-katerih-slovenskih-podjetjih-najvec-zasluzijo/ EDEN REALNEJŠIH POKAZATELJEV STANJA V ZAVAROVALNIŠKI DEJAVNOSTI: Izhodiščna plača za 1.TR: 429,07 € BruTO zastopniški kandidat: 730,85 € BruTO zavarovalni zastopnik: 814,93 € BruTO svetovalec zastopniški kandidat za osebna zavarovanja: 746,81 € BruTO svetovalec za osebna zavarovanja: 797,57 € Redni dopust - na enoto: 5,87 € Državni praznik - na enoto: 5,87 € Bolniška do 30 dni - na enoto: 5,87 €
zoran13 12. 09. 2015 23.19
+2
BLIŠČ IN BEDA Glede na standardno klasifikacijo poklicev v Sloveniji, še vedno ni poklica t.i. Premoženjskega svetovalca, ki bi naj bil poklic bodočnosti, saj bi naj poskrbel za boljšo finančno opismenjevanje v Sloveniji, kar smo pred leti ocenili z oceno zadostno. Kljub temu, da je na tem finančnem področju veliko zavajanja, nelojalne konkurence in samooklicanih finančnih svetovalcev, se v Sloveniji žal, ne spremeni nič. Pred približno desetletjem je padla pobuda, da bi ustanovili združenja Premoženjskih svetovalcev, pa je zadeva padla v vodo, bodisi zaradi neaktivnosti samih svetovalcev ali pa zaradi bojazni finančne industrije, da bi na drugi strani dobili verodostojne sogovornike, a se to zaradi povezave in navezave z bančno zavarovalniško srenjo, seveda to ni uresničilo. Ob tem pa ostaja dejstvo, da v tujini Premoženjske svetovalce, ki prevetrijo družinske in osebne finance, seveda plača tisti, ki ga je naročil, v Sloveniji pa njegovo delo plača banka ali zavarovalnica, pri kateri, takšna stranka ali zavarovanec naredi zavarovanje. Problematika naložbenih zavarovanj z vezavo produktov življenjskega zavarovanja ter vzajemnih skladov, po razpoložljivosti sedanjih modernih produktov v večini primerov, breme tveganja prelaga v breme stranke, potrošnika ali zavarovanca. Zelo površno smo do sedaj brali ali prebrali Pravila, Dopolnitve, Klavzule ali Anekse, ki so sestavni del bančnozavarovalniške pogodbe, ki je vsebovala določilo: "Zavarovanec v času trajanja zavarovanja prevzema naložbena tveganja". To seveda pomeni, da tvega svoje premoženje, tako v pozitivno smer kot tudi negativno smer in ta negativna, je prevladovala že vse od leta 2008. Veliko zavarovancev je v tako oblikovanih ali tako zapakiranih življenjskih naložbenih policah v tem obdobju izgubilo veliko svojih prihrankov, ki jim jih nihče ne bo povrnil. Ob tem se je potrebno vprašati, koliko in če sploh koliko tveganja pa je na ramenih bančnozavarovalniških skupin, vsaj glede odgovornosti izgube premoženja ter premoženjskih bilanc družin, ki so verjele vsem akterjem in prodajalcev takšnih produktov, a jih kljub temu, da so delali za ime in v odgovornosti zavarovalnic, to ne bodo nikoli priznali. Seveda je finančna industrija na veliko modernizirala življenjska zavarovanja z naložbenih tveganjem in prišla do produktov, ki so imeli garantirano glavnico, a ko gledamo njihovo realno donosnost, se pokaže, da so zavarovalnice nosile približno samo 10% rizika v obliki povišanja zneska za kritje nezgodne smrti, ki ga je potencialni zavarovanec želel vplačati. Najmodernejši produkti življenjskih naložbenih zavarovanj, pa so še bolj zakomplicirani, saj ponujajo visoke zavarovalna kritja, do katerih pa se je zelo težko prebiti. Eni takšnih so riziko življenjska zavarovanja, pri katerih ima sicer zavarovanec visoko kritje v primeru nezgode ali invalidnosti, ki pa mora npr.presegati 50% stopnje invalidnosti ali celi 100% invalidnosti, kar pomeni izjemno velike poškodbe ter posledice po nesrečah. Seveda zadeva predpostavlja, da nesreča bo in da če bi bila, poteb boste dobili toliko in toliko odškodnine, pa toliko in toliko mesečne rente, pa toliko in toliko pokojnine, seveda, če kaj ? Poleg tega, pa potrošnik vlaga svoja sredstva v bančnozavarovalniške skupine npr. 10, 20, 30 ali celo več let, pa v primeru doživetja, ne dobi povrnjeno ničesar. Niente.To pomeni drugače, da vsa vplačila in rezervacije ostanejo bankam ali zavarovalnicam, sicer pa na tem področju postajamo vedno bolj podobni igram na srečo, ko se nikoli ne ve, kdaj bo kdo in pod kakšnimi pogoji prejel dobitek. Če ga sploh kdaj bo? Na tem področju, ki je še vedno zelo neraziskano, pa se ponuja moderne in novodobne naložbene produkte vsem tistim, ki potrebujejo denar za nakup stanovanja, saj v pogojih lepo piše, da kolikor takšnega zavarovanja ni, potem se kredit dobi z drugačno oziroma višjo obrestno mero. Kot da nas tragikomična situacija z švicarskimi franki, ni še ničesar naučila, saj povsem prelaga breme
Montekristo 11. 09. 2015 14.58
+10
In kako zdaj konkretno prihranim 1208 EUR??? Napisani so samo neki splošni napotki za varčevanje, ki jih večino ljudi že pozna; ampak kako ste izračunali tako natančno, koliko lahko prihranim???
murate 11. 09. 2015 17.53
+5
prihranek je teoretičen in je v praksi vprašljiv.Je pa dejstvo ,da pri plačilu položnice lahko plačaš 4 € ali pa 60 centov.Prav tako je pri ogrevanju,,če vzdržuješ peč in dimnik kot je treba in z pametno uporabo goriva pri enaki sobni temperaturi hitro prihraniš 20%.Avto ima lahko porabo 7 litrov na 100 km, z upoštevanjem varnostne razdalje,da se iz krožišč speljuje počasi z nizkimi obrati lahko tudi hitro prišparaš kakšen tank goriva
Apostol1 11. 09. 2015 08.29
+16
Strinjam se da pri takih plačah kot jih imamo je skoraj nemogoče kaj privarčevati. Vseeno pa bom napisal staro modrost , čeprav se marsikdo ne bo strinjal z menoj in ta pravi da pri še tako majhni plači se da nekaj privarčevati in obratno še tako velika plača je lahko premajhna. Ko sem z gotovino kupil nov mobilnik in povedal prijatelju koliko je stal je prijatelj kar zavil z očmi in rekel sem , češ ti pa vsako leto pokadiš vsaj dva taka telefona ,če ne še več pa je ostal brez besed. Drugi znanec se je razjezil na zavarovalnice in je rekel da bo vse ukinil ampak brez cigaret pa ne on ne njegova brezposelna žena ne moreta živeti ,potem pa izračunajte koliko gre denarja v dim kot se reče: Izpostavil sem kajenje in s tem nočem nikomur soliti pamet ali mu kaj prepovedovat mi še na misel ne pride , hočem le reči da so v vsakdanjem življenju tudi včasih nepotrebni stroški kateri so to naj pa vsak sam premisli in še enkrat pa moram poudariti plače so res v današnjem času za večino mizerne in takšnih svetovalcev ki s polno ritjo solijo pamet je na žalost preveč, zakaj jih je pa toliko se pa ve grabežljivost delodajalcev , ki le to iščejo kako bi zmanjšali plače delavcem ti naj pa potem varčujejo da bodo lahko navsezadnje imeli še manjše plače. Samo drži pa tudi to kar sem napisal na začetku.
tron3 10. 09. 2015 22.37
+13
Koliko Vam je plačala, da ste objavili njene modrosti, lahko bi imeli malce na Pop Tv več spoštovanja do samih sebe in do vaših bralcev, se Vam ne zdi??
walter2 10. 09. 2015 21.46
+50
Boljše,da izgubim 1200,kot pa da mi ona pobere na leto 2000 za svetovanja!
Bibosan 10. 09. 2015 20.43
+45
Ta ženska ne živi na realnih tleh. Prvič, večina ljudi komaj preživi s plačo in, če hoče kaj prišparat, si mora to pristradati in drugič: povprečen človek ni pravnik in ekonomist, da bi odkril vse pasti, ki nam jih nastavljajo, niti nima časa za kaj takega.
Tone 12345 10. 09. 2015 19.16
+30
tukaj v sloveniji je polno finančnih svetovalcev ki nimajo niti izobrazbe delovnih iskušenj še najmanj pa osnovnega znanja ekonomije!!In ki se izobražujejo na nekih seansah ljudi ki tudi niso strokovnjaki!!
ozzo 10. 09. 2015 18.36
+53
"Povprečen Slovenec letno izgubi 1208 evrov" ... ne da izgubi .. vzamejo mu :)) ... samo en primer ga. "pametna blondinka", če mi ga razložite, kako naj ta denar prišparam :), : če ti na znesek porabe (zemeljski plin) zaračunajo (pazi to) !!! 123,5 % raznih dajatev, trošarin, prispevkov .. ali še bolj nazorno .. za porabo zemeljskega plina v vrednosti 0,64 € .. je skupni znesek za plačilo položnice !! 7,91 € ... hvala za odgovor ga. lepa blondinka
?rnogled 10. 09. 2015 15.54
+71
Naj mi tale gospa finančnica razloži,kako naj pri dveh otrocih,brezposelni ženi in plači okoli 1300€ neto,privarčujem za en avto ranga cca 7 do 8 jurjev.Živim na deželi(nisem kmet),torej rabim avto za prevoz v službo,za prevoz otrok itd.Če bi mi že uspelo mesečno privarčevati recimo 200€,bi za tak avto potreboval 6,5 let.Če avto kupim na kredit,ga sicer res preplačam,a ga dobim takoj in ne čez 6 let.Kredit odtegnejo od plače in mirna bosna.Brez krede pač pri nas ne gre,so plače prenizke da bi varčeval.Pa še to,kdo pa še kupi kaj za gotovino?Zelo redki so taki,tudi če denar imajo.Ne flancat.
zurc 10. 09. 2015 16.02
+49
ko boš odplaču kredit za avto ,varčuj naprej, ker si se navadu bit brez tistega denarja ki daš za obrok,samo varčuj doma v nogavici da nobeden ne ve ,če ne boš kmalu imel kakega svetovalca za vratom ki bo vedu kam bi dau ta tvoj težko privačevani denar
Boky34 10. 09. 2015 22.17
+3
ne bo ti uspelo..zakaj ne..ker če vzameš nov avto,ga boš samo redno servisiraš in tankaš..po 5leti ali več je avto potreben večjih servisov,ki te lahko stanejo letnega varčevanja..to pomeni da če hočeš še kej prišparat..moreš 2x bolj stisnit..
zurc 10. 09. 2015 15.46
+42
drugače pa zaradi teh kvazi svetovalcev je že veliko ljudi ostalo brez svojega denarja
zurc 10. 09. 2015 15.43
+32
kaj ti pomeni gotovina za nakup novega avta če ga pa ne moreš z njo kupit,ker ti vsak prodajalec reče da moraš uzet lizing(normalno da bo tudi lizing hiša imela kej od tega,ker so zavohal da imaš denar)razn če ga plačaš za približno 20 odstotkov dražje ! tako da te avomatsko prisilijo da se zakreditiraš in še zravem živiš še enega voluharja!pa tudi ko kopuješ nepremičnino pa da hočeš plačat z gotovino na roke tudi ne smeš ampak moraš prvo denar položit na banko in prodajalcu denar nakazat ,da voluharji če ne druga potegnejo tistih par evrov za vodenje računa! na koncu lahko samo rečeš MARŠ!
nesramnez 10. 09. 2015 15.54
+9
kupi avto v tujini.plačaj takse in je avto še vedno cenejši ,kot pri nas.
zurc 10. 09. 2015 16.13
+10
nevem,možno!drugače ,je pa bolš kupit pol ali eno leto star avto ,ki je že tretino cene zgubu magar je skoraj tak kot nov!pa fajn je vedet zakaj se prodaja skoraj nov avto!
borut_p 16. 09. 2015 22.22
+1
zurc - tole ti gre pa malo težko skupaj. Praviš da je avto na leasing cenejši kot z gotovino, na drugi strani se pritožuješ da z leasingom plačuješ še enega prisklednika.
Smolapataaaka 10. 09. 2015 15.27
+44
Mi lahko razmišljamo kolikor hočemo, ampak nas gulijo na vsakem koraku na polno in lahko rečemo da gre za čisto rop oziroma čisto oderuštvo. Lep primer so provizije pri plačilu položnic. Že res, da nekatere lahko plačaš na javni blagajni. Ne pa vseh. In če vzamemo, da je povprečna provizija pri plačilu položnic v Sloveniji 50 centov in da imajo s procesiranjem recimo 15 sekund dela; nam čisto simpl izračun pove, da imajo urno postavko 120 EUR!!!!!!! To je čisto oderuštvo!!!! Pri takih in podobnih stvareh nas odirajo veste dragi slovenci!
waga7 10. 09. 2015 15.07
+8
vedno se je treba vprašat, kakšne bodo posledice nekega dejanja. če so negativne, potem tega ne delat ! in ukinit osebne stečeje, sama potuha
toxicox 10. 09. 2015 14.18
+46
kakšna zlata rezerva kako če imaš 700€ plače
deltaflow 10. 09. 2015 15.22
-28
Naredi kaj da boš imel več, ne sam jamrat. Priložnosti je dovolj.
zurc 10. 09. 2015 15.30
-6
če te pa policija ustavi pa da npr. nisi privezan boš pa za hec najdu tistih 60 eur?pa boš vseeno preživu mesec ! ponavadi je tako ,ko te res stiska,takrat se boš potrudu še kje keaj zaslužit,draguče rečeš ,saj mi ni treba!
Kolani 10. 09. 2015 14.17
+39
Prvo pravilo. Ničesar ne kupuj na kredit. Če denarja nimaš pač ne kupi dokler ga ne boš imel. Če bi vsi delovali po tem principu, problemov ne bi bilo. Cene bi bile nižje. Itd... Itd... Jaz delam tako in vse kar kupim, je ceneje.
METKA102 10. 09. 2015 14.29
+30
Imaš prav, vendar je stanovanje tako velik strošek, da ga je nemogoče kupiti brez kredita (razen, če kaj podeduješ, npr.). Je pa res, da skoraj povsod za gotovino dobiš vsaj nekaj popusta, če pa vzameš kredit, so pa obresti zelo visoke in še kup stroškov nastane poleg. Tisti, ki imajo denar pač živijo ceneje.
borut_p 16. 09. 2015 22.23
če nebi bilo kreditov, nebi bilo kapitalizma. krediti furajo kapitalizem naprej P.S. nisem zakreditiran :)
ochi 10. 09. 2015 14.16
+34
in kje v tem članku izvem, kako sem izgubil 1200 evrov?
Kolani 10. 09. 2015 14.18
+26
Izgubil si jih, ko si najel Vezovškove, da so ti svetovali. Ali misliš, da oni svetujejo zastonj?
User416781 10. 09. 2015 13.47
+20
Zadnje čase non stop berem o teh Vezoviških in kako so oh in sploh glede finančnega opismenjevanja itd. Me zanima, koga poznajo, da jih POP TV in Moje Finance tako vztrajno reklamirajo...vendar pa na žalost dvomim v njihove kompetence in namen - sploh glede na občasno zapisane nebuloze. POP TV še razumem, ampak o reviji Moje Finance pa sem imel mnenje, da vseeno vejo o čem pišejo. Na žalost pa je finančna pismenost Slovencev res tako nizka, da se zatekamo po nasvete k raznim kvazi finančnim svetovalcem, kjer se zgodba navadno zaključi s sklenitvijo (še) ene naložbene police. Odgovor na zgornje vprašanje pa ni rizko življenjsko zavarovanje, ampak premoženjsko zavarovanje nepremičnine. Namreč če je družina vložila vse svoje prihranke in denar v nepremičinino, je potrebno najprej zavarovati to nepremičnino, kot drugo pa bi svetoval zavarovanje za izgubo zaposlitve, ki vsaj začasno poskrbi za pokrivanje obveznosti v primeru izgube zaposlitve...ampak na teh zavarovanjih je provizija precej nizka - a ne ga. Vezovišek?
JTM-admin 10. 09. 2015 11.37
+96
Družina Slovenc z dvema otrokoma, starima 3 in 5 let, je s kreditom v višini 120 tisoč evrov pravkar kupila stanovanje. Drugega premoženja ali prihrankov nima, saj jih je porabila za stanovanje. Katero vrsto zavarovanja bi najprej potrebovala? Poznate odgovor? Odgovor je riziko življenjsko zavarovanje, pove Ana Vezovišek. Ga. Ana odgovor je neumen, ker nobena banka ne da hipotekarnega kredita brez življenskega zavarovanja kreditojemalca. tako da ne odkrivaj tople vode.... Tudi gor so po večini odgovori čisto mimo in izven življenske prakse. jasno da nekdo, ki se ukvarja z financami lahko piše take nebuloze. nekdo ki pa je po poklicu, gozdar, pekar in ne vem kaj še pa jasno, da prelaga del zaupanja na "kvazi poštene" inštitucije kot so banke, kar pa se izkaže, da še sami nimajo pojma...
milos75 10. 09. 2015 12.28
+35
Se čist strinjam s tabo. Povprečen Slovenec NE MORE kupiti avta, dopusta,... brez kredita, ker plača je prenizka, izdatkov je vse več, tako, da res, nekaj je teorija, nekaj pa praksa.
Szagar5 10. 09. 2015 15.09
+18
Če dopusta ne more kupiti brez kredita ga sigurno ne more niti s kreditom. Njen namen je bil povedati da če načrtujemo da gremo naslednjo leto poleti za en teden na morje moramo že danes vedeti koliko približno nas bo to stalo in dajati na stran vsak mesec po 50 100 ali pa ne vem 10 Eur. Odvisno koliko potrebujemo in koliko smo zmožni. Ne pa da vzamemo kredit za 1.000 Eur in dopust preplačamo ker plačujemo še stroške kredita.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1145