Cekin.si
Tudi meso naj bi prej kupili, če stane 9,89 evrov. Preberite si, zakaj.

Naslovnica

Prava resnica o cenah v trgovinah

L.E.
11. 02. 2015 09.53
19

Nova študija je pokazala, da bomo zobno kremo prej kupili, če bo stala 2,99 evra, ne pa 3 evre. Zato pa bomo prej v košarico spustili šampanjec, ki bo stal 10, ne pa 9,99 evra. Zakaj?

Tudi meso naj bi prej kupili, če stane 9,89 evrov. Preberite si, zakaj.
Tudi meso naj bi prej kupili, če stane 9,89 evrov. Preberite si, zakaj.FOTO: Thinkstock
"Zaokrožena cena kupca spodbudi, da ga med nakupom vodijo čustva," piše v priznanem zborniku študij o navadah potrošnikov Journal of Consumer Research. Če gre za nakupe, ki so povezani s čustvenimi odločitvami, to pa so tako počitnice kot oblačila ali nepremičnine, bomo zato imeli občutek, da je bolj primeren proizvod, ki ima zaokroženo ceno. "Nezaokrožena pa nas po drugi strani prisili, da razmišljamo bolj racionalno." Zato nam deluje bolj primerno, ko poskušamo racionalno pomisliti, kateri izdelek nam bo najbolj koristil.
Če gre za nakupe, ki so povezani s čustvenimi odločitvami (počitnice, oblačila, celo nepremičnine), imamo občutek, da je bolj primeren proizvod z zaokroženo ceno.

Singapursko odkritje

Eksperimenti, ki sta jih izvedla dva raziskovalca s singapurske univerze, Monica Wadhwa in Kuangjie Zhang, so pokazali celo, da bomo – če kupujemo kamero za na počitnice, posegli po tisti, ki ima zaokroženo ceno. Če sta raziskovalca svoji eksperimentalni skupini povedala, da kupujejo kamero, ki jo bodo uporabljali za študijske namene, pa se je zgodil neverjeten preobrat. Nenadoma so začeli občutno pogosteje posegati po modelih, ki niso imeli zaokrožene cene. Zobno kremo ali kos mesa ali štedilnik - nakupe, pri katerih glavne vloge ne igrajo čustva - bomo torej prej kupili, če se bo cena končala na tisti tipičen ,99 način.

Zakaj so začeli prodajalci uporabljati ta trik?

Kot pojasni Tim Harford z The Financial Timesa: ljudem se dejansko ne da prebrati vseh številk, zato izpustijo zadnje. Več raziskav je že pokazalo, da je cena, ki se konča z ,99 ali ,89, učinkovit način, kako spodbuditi prodajo. A kot je dokazala nova študija – le, če gre za izdelke, ki jih kupujemo tako, da mislimo, da racionalno razmišljamo, kaj bi bilo pametneje kupiti. Zakaj smo napisali, da samo mislimo, da racionalno razmišljamo? Ker nas lahko še vedno prinesejo naokoli. Ravno ker imamo pri nekaterih izdelkih močnejši občutek, da se moramo odločiti racionalno, prej verjamemo, da so tisti, ki stanejo 2,99 res občutno cenejši od tistih, ki stanejo 3,25 evra.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (19)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795