
Singapursko odkritje
Eksperimenti, ki sta jih izvedla dva raziskovalca s singapurske univerze, Monica Wadhwa in Kuangjie Zhang, so pokazali celo, da bomo – če kupujemo kamero za na počitnice, posegli po tisti, ki ima zaokroženo ceno. Če sta raziskovalca svoji eksperimentalni skupini povedala, da kupujejo kamero, ki jo bodo uporabljali za študijske namene, pa se je zgodil neverjeten preobrat. Nenadoma so začeli občutno pogosteje posegati po modelih, ki niso imeli zaokrožene cene. Zobno kremo ali kos mesa ali štedilnik - nakupe, pri katerih glavne vloge ne igrajo čustva - bomo torej prej kupili, če se bo cena končala na tisti tipičen ,99 način.
Zakaj so začeli prodajalci uporabljati ta trik?
Kot pojasni Tim Harford z The Financial Timesa: ljudem se dejansko ne da prebrati vseh številk, zato izpustijo zadnje. Več raziskav je že pokazalo, da je cena, ki se konča z ,99 ali ,89, učinkovit način, kako spodbuditi prodajo. A kot je dokazala nova študija – le, če gre za izdelke, ki jih kupujemo tako, da mislimo, da racionalno razmišljamo, kaj bi bilo pametneje kupiti. Zakaj smo napisali, da samo mislimo, da racionalno razmišljamo? Ker nas lahko še vedno prinesejo naokoli. Ravno ker imamo pri nekaterih izdelkih močnejši občutek, da se moramo odločiti racionalno, prej verjamemo, da so tisti, ki stanejo 2,99 res občutno cenejši od tistih, ki stanejo 3,25 evra.
Komentarji (19)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV