Cekin.si
Tudi meso naj bi prej kupili, če stane 9,89 evrov. Preberite si, zakaj.
Naslovnica

Prava resnica o cenah v trgovinah

L.E.
11. 02. 2015 09.53
19

Nova študija je pokazala, da bomo zobno kremo prej kupili, če bo stala 2,99 evra, ne pa 3 evre. Zato pa bomo prej v košarico spustili šampanjec, ki bo stal 10, ne pa 9,99 evra. Zakaj?

Tudi meso naj bi prej kupili, če stane 9,89 evrov. Preberite si, zakaj.
Tudi meso naj bi prej kupili, če stane 9,89 evrov. Preberite si, zakaj.FOTO: Thinkstock
"Zaokrožena cena kupca spodbudi, da ga med nakupom vodijo čustva," piše v priznanem zborniku študij o navadah potrošnikov Journal of Consumer Research. Če gre za nakupe, ki so povezani s čustvenimi odločitvami, to pa so tako počitnice kot oblačila ali nepremičnine, bomo zato imeli občutek, da je bolj primeren proizvod, ki ima zaokroženo ceno. "Nezaokrožena pa nas po drugi strani prisili, da razmišljamo bolj racionalno." Zato nam deluje bolj primerno, ko poskušamo racionalno pomisliti, kateri izdelek nam bo najbolj koristil.
Če gre za nakupe, ki so povezani s čustvenimi odločitvami (počitnice, oblačila, celo nepremičnine), imamo občutek, da je bolj primeren proizvod z zaokroženo ceno.

Singapursko odkritje

Eksperimenti, ki sta jih izvedla dva raziskovalca s singapurske univerze, Monica Wadhwa in Kuangjie Zhang, so pokazali celo, da bomo – če kupujemo kamero za na počitnice, posegli po tisti, ki ima zaokroženo ceno. Če sta raziskovalca svoji eksperimentalni skupini povedala, da kupujejo kamero, ki jo bodo uporabljali za študijske namene, pa se je zgodil neverjeten preobrat. Nenadoma so začeli občutno pogosteje posegati po modelih, ki niso imeli zaokrožene cene. Zobno kremo ali kos mesa ali štedilnik - nakupe, pri katerih glavne vloge ne igrajo čustva - bomo torej prej kupili, če se bo cena končala na tisti tipičen ,99 način.

Zakaj so začeli prodajalci uporabljati ta trik?

Kot pojasni Tim Harford z The Financial Timesa: ljudem se dejansko ne da prebrati vseh številk, zato izpustijo zadnje. Več raziskav je že pokazalo, da je cena, ki se konča z ,99 ali ,89, učinkovit način, kako spodbuditi prodajo. A kot je dokazala nova študija – le, če gre za izdelke, ki jih kupujemo tako, da mislimo, da racionalno razmišljamo, kaj bi bilo pametneje kupiti. Zakaj smo napisali, da samo mislimo, da racionalno razmišljamo? Ker nas lahko še vedno prinesejo naokoli. Ravno ker imamo pri nekaterih izdelkih močnejši občutek, da se moramo odločiti racionalno, prej verjamemo, da so tisti, ki stanejo 2,99 res občutno cenejši od tistih, ki stanejo 3,25 evra.

Komentarji (19)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
miki67 19. 02. 2015 19.44
+1
Ne vem kje so delali te študije, jaz še iz časov, ko smo hodili v Avstrijo in so tam že imeli takšne cene in se jim nisem mogel načuditi, enostavno prištejem tisti 1 cent. Če je 2,99 jaz to v glavi vidim kot 3.
Smolapataaaka 15. 02. 2015 18.42
+2
1. V trgovini vedno kupim samo točno tisto kar sem se doma odločil da bom kupil, kar se pač potrebuje. Ostalo niti ne gledam. Pridem, naberem, na blagajno in ven. 2. V trgovino ne grem nikoli lačen ali žejn.
Cofar 12. 02. 2015 08.35
+2
Najraje uporabljam nakupovalni listek. Seznam, kupimo izdelke zgolj tiste, ki jih imamo napisane in ki smo jih navajeni. Drugi izdelki me ne zanimjo in jih ne kupim, pa so lahko se tako poceni in po ugodnih cenah. Po znizanih cenah pa ponavadi kupujem zgolj tisto cesar se najvec porabi. Vendar se to, ce sem slucajno takrat v trgovini!
janezpodre 11. 02. 2015 14.22
+6
Take finte paljo pri omejenih, žalostn je pa to, da je to dokaz, da je folk res omejen. Isto je z reklamam, pa kakšn butl moraš bit, da ti ni jasn, da vsako reklamo plačaš ti, če kupiš tisto sranje. ki je reklamirano.
skismania 11. 02. 2015 13.19
+13
zato k je narod omejen v glavo bukavo
piko112 11. 02. 2015 13.06
+6
Ponavadi je dobro pogledati še težo. In na koncu lahko ugotoviš da za nekaj več denarja dobiš več. ali pa pri tistemu poceni kupiš malo več zraka.
Cofar 12. 02. 2015 08.36
+2
to je pa se kako res.
User17038 11. 02. 2015 12.25
+27
Če piše na artiklu npr. 5,99€ je to v mojih očeh 6€
Cofar 12. 02. 2015 08.37
+4
ampak velik ljudi pa ocitno vidi zgolj tole: 5,//
LomilkaSrc 11. 02. 2015 12.03
+34
dejstvo je da so v trgovinah navite cene z ogromnimi maržami. žalostno pa da ima proizvajalec le mali procent od prodaje.
galiot 11. 02. 2015 12.23
+7
Sva istih misli ...
rokkk1 11. 02. 2015 12.36
-2
tvojemu komentarju se v kapitalizmu reče tržna niša in glede na to, da si jo odkril, mislim, da lahko brez težav postaneš multimiljarder, samo svojo maržo moraš postaviti malo nižje pod trenutno tržno. čestitke ob kariernem uspehu.
Gmilicnik 11. 02. 2015 13.56
+3
no,ko si pa ti toliko pameten rokk, me pa prav TVOJE milijarde zanimajo. Pa čestitke ob nadaljnem kariernem uspehu
telstar 14. 02. 2015 19.46
..in ravno zaradi ogromnih marž je toliko malih trgovcev že zaprlo..
Sulc1970 22. 02. 2015 13.14
Velki trgovski sistemi imajo nenormalne marže ki jih mali trgovci lahko samo sanjajo, vse je v količinah
Nejeverni_Tomaz 11. 02. 2015 12.02
+6
Ti nategi s cenami delujejo samo pri določeni vrsti kupce, kateri ne poznajo številk, ali pa so na pol slepi, da ne vidijo celote.
Kjegavidissss 11. 02. 2015 12.08
+5
Ne samo matematika jih J, zadnje čase velikokrat naletim na ljudi, ki sprašujejo prodajalce koliko je dejanska cena artikla, ker je objavljena polna cena recimo 12€ in etiketa za popust -40%. In raje si vzamejo čas da gredo težit prodajalcu kot, da bi sami preračunali.
User1089305 11. 02. 2015 11.56
+13
Strašljivo, koliko časa in truda je vloženo v to kako čimbolj nategniti kupca...No, ne gre samo za kupca, ampak kako preslepiti državljane v korist kapitala..Naši družbi ni pomoči...
User1063544 11. 02. 2015 10.36
+14
Ker je v človeškem umu, vrednotenje in zavedanje vrednosti povsem zapačeno dejstvo.. Ko iščemo nekaj česar ne kupujemo vsak dan se potrduimo da bomo kupili kvalitetno in čim ugodneje za več denarja, pri vsako dnevnih zadevah pa kvalitete sploh več ne gledamo ampak se ravnamo po pravilu NAJCENEJE.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1072