Današnji milijonarji na drugačen način kot njihovi bogati predniki izkazujejo svoje bogastvo, poroča Business Insider. Časnik se sklicuje na nedavno poročilo Wealth-X, kjer navajajo dva različna svetova prestiža. Enega opisujejo z besedami "ogromno prestižnih izdelkov dosegljivih z enim klikom", zaradi česar je drugačna tudi njihova (u)poraba. Drugi svet se osredotoča na način potrošništva, saj po ugotovitvah, navedenih v poročilu, pri bogatih narašča zanimanje za edinstvene, osebne in butične izkušnje. Posledično se številna podjetja razvijajo, spreminjajo in prilagajajo svoje storitve; skratka delajo vse, da bi jim ugodila.
V poročilu organizacije Wealth-X za leto 2019 so preverili nakupovalne navade posameznikov, katerih vrednost premoženja ocenjujejo med milijon in 30 milijoni ameriških dolarjev (med 900.000 in 27 milijoni evrov). Odkrili so, da ne razkazujejo več diamantov, dragih avtomobilov in prestižnih ur. Ne, moderni bogataši svojo moč raje izkazujejo z investicijami v izobraževanje, varnost, zasebnost. Dejansko bogastva ne razkazujejo tako kot nekoč, raje ga skrivajo za štirimi stenami.
V Business Insiderju na primer pišejo o obdobju pariške hiše Goyard, ki se - zanimivo - izogiba kakršnemu koli oglaševanju ter svetovni eliti ponuja luksuzne izdelke in osebno izkušnjo nakupovanja. Bogati danes nočejo samo posebne izkušnje, temveč hočejo edinstveno in prilagojeno samo zanje. Nekateri hoteli zato na primer blazno bogatim ponujajo sobe, ki jih nikjer ne oglašujejo. Gost jo lahko najame samo na izrecno povpraševanje, potem ko je zanjo izvedel od prijatelja, znanca, poslovnega partnerja. Če ne bi vprašal zanjo, je ne bi dobil, niti mu je ne bi ponudili.

Medtem vseeno narašča prodaja prestižnih modnih znamk, vendar je razvoj tehnologije močno vplival na način nakupovanja. "Danes lahko nekaj prodajate, ampak na spletu preko aplikacije. Tudi če gre za unikatni izdelek," je za Business Insider povedal Mike Phillips iz Wealth-X. Tako so v preteklosti na primer zaprli celo trgovino za izbranega bogatega kupca, danes pa mu edinstveno nakupovalno izkušnjo omogočijo kar po spletu. In nekatere spletne strani, kjer ponujajo oblačila, obutev in dodatke priznanih modnih oblikovalcev, se vse bolj osredotočajo na novo generacijo kupcev.
Bogati milenijci se včasih še vedno odločijo nakupovati v tradicionalni trgovini, vendar se vse pogosteje odločijo za spletno nakupovanje, je razložil Phillips. Ogromno časa preživijo na spletu, vlagajo v kriptovalute in z njimi tudi trgujejo ter investirajo po vsem svetu. Ni jih strah tvegati in si narediti dolga, če ocenijo, da se jim bo izplačalo in jim dolgoročno prineslo dobiček. Radi obračajo denar in dejansko nimajo veliko na varčevalnem računu. Zaupajo tehnologiji ter vlagajo v tehnološki napredek in v veriženje blokov, ker v tem vidijo prihodnost. Mnogi kupujejo kroptovalute za pokojnino, poroča Bitcoinist.
Mladi se zagotovo precej razlikujejo od staršev. "Mlajše generacije redko prisegajo na eno blagovno znamko kot na primer njihovi starši in stari starši. Radi preizkusijo kaj novega, če jih pritegne na primer zaradi vrednot ali osebnih prepričanj," je dejal Phillips. Bolj kot znamka jih zanima zgodba: kaj predstavlja blagovna znamka, kako bodo z nakupom pripomogli k boljšemu jutri, kaj bodo sporočali z nošenjem določenega izdelka.
Pa še nekaj ... Če so nekoč bogati radi razkazovali svoje bogastvo, se danes bolj kot kdaj koli želijo skriti pred radovedneži. Eni plačajo, da njihove vile niso vidne na Google Maps, drugi odštejejo pol milijona evrov za sobo za paniko, tretji celo bogastvo za varnostno opremo, kamere in varnostnike. Skrbno skrivajo zasebnost, ki pa še nikoli ni bila tako draga.
Pa tudi bogati še nikoli niso bili tako bogati kot danes. Le njihovo bogastvo se odraža drugače: z osebnimi pomočniki, ki jih imajo vsi člani družine, do izbranih članov posadke na njihovih jahtah in zasebnih varuškah za vsakega otroka posebej. Unikatno, nevpadljivo in posebno.
Si želite aktualne novice prejemati tudi na elektronski naslov? Potem se prijavite na Cekinove e-novice!
V branje priporočamo tudi:
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV