
Slovenski nepremičninski trg resda ne doživlja kakšnega posebnega preporoda, a nekaj poslov se vendarle sklepa tudi v teh, še vedno kriznih časih.
Kako se torej lotiti prodaje? Prva misel številnih je – večja kot je kriza, bolj nujno je, da pri prodaji pomaga nepremičninski agent. A poznavalci pravijo, da to ni nujno, če se držite nekaj relativno preprostih pravil. Ta sicer velja upoštevati tudi, če vam bo na koncu pri prodaji vseeno pomagal agent.
1. Opravite svojo domačo nalogo
V primeru prodajanja nepremičnine to pomeni, da sestavite seznam prednosti in slabosti vaše nepremičnine, preverite stanje nepremičninskega trga v vašem kraju, preverite lokalna določila, ki se nanašajo na nepremičnine, da boste znali odgovoriti potencialnemu kupcu, ko vas bo ta spraševal o omejitvah, ki veljajo na vašem območju za širjenje ali prenovo nepremičnine, še posebej če je ta na zaščitenem območju ali sodi pod zaščito kulturne ali kakšne druge dediščine.
Preverite tudi ali je dokumentacija, povezana z nepremičnino, ki jo želite prodati, res urejena in to dobro. Preverite torej vse v razponu od vpisa v zemljiško knjigo, morebitne na nepremičnino vpisane dolgove, ki jih že zdavnaj ni več, a niso bili nikoli izbrisani, do urejene energetske izkaznice …
Če katere od informacij v zvezi z vašo nepremičnino ne najdete v domači omari z uradnimi papirji, se odpravite na občino, upravno enoto ali katero od drugih primernih institucij. Oglas oddajte šele, ko boste svojo nepremičnino in vse, kar je povezano z njo, poznali kot lasten žep.
Upoštevajte, da je prav mogoče, da bo potencialni kupec s seboj pripeljal svojega agenta, ali vsaj nekoga, ki se spozna na "zasliševanje" prodajalcev nepremičnin in v tem primeru se nikakor ne želite počutiti kot da ste pravkar stopili pred tablo in boste vprašani snov, ki je ne znate pri najbolj strogem učitelju.
Nepoznavanje realne situacije v zvezi z nepremičnino je še posebej značilno za primere, ko so ljudje nepremičnino podedovali, nato pa jo želijo čim prej prodati.
2. Postavite si realne in absolutne meje, ko gre za ceno nepremičnine
Preverite prodajno ceno konkurenčnih nepremičnin v soseski, primerjate jo lahko tudi s cenitvijo Gursa in lastnimi željami. A bodite realni. Čeprav ste sami prepričani, da je vaš dom zaradi prenovljene kuhinje vreden veliko več kot sosedov, ki je prav tako naprodaj, zadnjo prenovo pa je doživel leta 1950, to vseeno ni razlog, da ceno svoje nepremičnine določite 5.000 evrov višje kot je sosedova prodajna cena. Če zares želite prodati, se zavedajte, da bo tudi v vašem domu morda kupec še vedno videl le kuhinjo, ki jo je treba prenoviti, ne pa lepih omaric, ki jih je izdelal lokalni mizar.
Pripravite se na to, da bodo kupci vaš dom gledali z maksimalno kritičnimi očmi. Ko določate oglaševano ceno, si pustite toliko manevrskega prostora, da bo lahko morebitni kupec skušal le-to zbiti še za nekaj tisočakov. A po drugi strani – če niste zares obupani – določite tudi ceno, pod katero svoje nepremičnine pač ne boste prodali in pika.
3. Naj se ve, da je vaša nepremičnina naprodaj, oglas pa naj bo privlačen
V času mrtvila na nepremičninskem trgu je še toliko bolj pomembno, da novica o vaši nepremičnini pride do čim večjega števila zainteresiranih kupcev. Zato izkoristite možnosti oglaševanja, ki jih ponujajo časopisi, splet, radijske postaje, ne pozabite niti razširiti novice ustno ali preko socialnih omrežij med svojimi prijatelji in znanci.
Če se boste sami lotili oblikovanja oglasa, imejte v mislih, da je oglasov veliko, kupcev pa malo. Vaš mora zato po nečem izstopati, v vsakem primeru pa naj kupcu postreže z dovolj prvimi informacijami, da vas bo vsaj poklical za več. Med osnovne podatke spadajo lokacija, velikost, tip nepremičnine in razporeditev prostorov. Fotografije, ki spremljajo oglas naj bodo kvalitetne. Zapomnite si, da želi kupec videti realno podobo nepremičnine, ki jo prodajate, ne sosedove žive meje ali skupnega dvorišča sredi blokovskega naselja. Prav tako naj bo stanovanje, preden se lotite fotografiranja, primerno pospravljeno.
4. Ko (potencialni) kupec pride, bodite samozavestni
Na tej točki niste več čustveni lastnik nepremičnine, ki je vanjo vložil vse kaplje lastnega znoja, jo gradil z lastnimi rokami, ali zanjo zapravil še zadnji prisluženi cent in si za to, če je bilo treba, celo trgal od ust. To je posel in poslovanje je neusmiljeno. Če ste opravili nalogo iz prve točke, doslej že veste, kako velika težava je stara električna napeljava in kako velika prednost na strehi nameščena sončna elektrarna ali kaj podobnega, zato ni nobenega razloga, da pred potencialnim kupcem ne bi bili samozavestni.
Slabost tega, da nepremičnino prodajate sami je zagotovo, da vam bo to vzelo nekaj več časa in dela, sami boste morali s potencialnimi kupci tudi opraviti oglede. Po drugi strani pa boste predvsem prihranili denar, ki bi sicer šel nepremičninski agenciji.
Komentarji (5)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV