V nemškem Volkswagnu, ki so ga ameriške oblasti ujele pri kršitvah okoljske zakonodaje, so priznali, da so po svetu s sporno programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi, opremili okoli 11 milijonov dizelskih vozil. "Notranje preiskave so pokazale, da je bil sporen program nameščen tudi na druga dizelska vozila skupine," so sporočili.
Dodali so, da si na vso moč prizadevajo za pojasnitev nepravilnosti. "Nova vozila z dizelskimi motorji EU 6 iz koncerna Volkswagen, ki so danes naprodaj v Evropski uniji, izpolnjujejo zakonske zahteve in okoljske standarde. Sporna programska oprema ne vpliva niti na vozne lastnosti, porabo niti na emisije. Zato ni razloga, da bi imeli kupci in trgovci glede tega kakršne koli pomisleke," so poudarili. Po njihovih navedbah izstopajo vozila z motorji tipa EA 189, ki jih je bilo v svetovnem merilu skupno prodanih okrog 11 milijonov. "Samo pri tem tipu motorja je bilo ugotovljeno izrazito odstopanje med meritvami na preizkusnih napravah in vrednostmi pri dejanski vožnji."
Zaradi okoljskega škandala je trenutni vodilni svetovni proizvajalec vozil po prodaji že utrpel hude izgube na trgu vrednostnih papirjev - v ponedeljek je vrednost delnic v Frankfurtu izgubila nekaj manj kot 20 odstotkov, danes pa je do nekaj čez 14. uro po srednjeevropskem času strmoglavila za dodatno petino. Podjetje je tako izgubilo več milijard evrov.

Iz Volkswagna so danes sporočili še, da so za morebitne stroške, servisne ukrepe in nadaljnja prizadevanja, ki bi lahko po ocenah tujih tiskovnih agencij dosegli do 18 milijard dolarjev samo v ZDA, v tretjem četrtletju že namenili 6,5 milijarde dolarjev. Ker so preiskave še v teku, je predvideni znesek zgolj ocena, načrtovani rezultati koncerna za leto 2015 bodo ustrezno prilagojeni, so napovedali.
Preiskave tudi drugje
Škandal je sprožil vrsto preiskav po vsem svetu, med drugim so predstavnike Volkswagna na pogovor povabili v Južni Koreji, posebno preiskavo napovedujejo tudi evropski regulatorji. V Franciji je bilo slišati tudi že klice po preiskavi vseh proizvajalcev avtomobilov, da bi pomirili javnost. Vendar pa v Evropski komisiji menijo, da je prezgodaj govoriti o evropski preiskavi. "Zadevo zelo resno spremljamo," je zapisala predstavnica komisije za odnose z javnostmi Lucia Caudet. "Preiskave potekajo v Volkswagnu, pa tudi v ZDA in Nemčiji. Zato menimo, da je prezgodaj razmišljati, ali bi bilo treba takoj uvesti poseben nadzor v Evropi in ali so s spornim programom opremljena tudi Volkswagnova vozila v Evropi," je še pojasnila.
Precej ironično je, da so Volkswagen na laži ujeli okoljevarstveniki, ki so želeli s testiranjem emisij dokazati, da so lahko tudi dizelski motorji okolju prijazni in spodbuditi ostale proizvajalce, naj sledijo Volkswagnovemu vzoru. Mednarodni svet o čistem transportu je potem odkril, da vozila v resnici med vožnjo izpustijo v ozračje 40 odstotkov več škodljivih snovi, kot dovoljujejo standardi EPA, ki so v ZDA glede dizla višji od evropskih. Okoljevarstveniki so podjetje prijavili EPA in kalifornijskim regulatorjem, ki so obtožbo objavili v petek.
Volkswagen je izdelal računalniški program, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se omejitev izklopi, kar so na ameriškem trgu počeli sedem let. Prodaja Volkswagnovih avtomobilov na dizelski pogon je v ZDA zdaj ustavljena, vpoklicati jih bo treba približno pol milijona. Gre za Volkswagnove jette, hrošče, golfe in passate letnika 2014 in 2015 ter Audije A3, letnike od 2009 do 2015.
Na škandal se je z zaskrbljenostjo odzval tiskovni predstavnik Bele hiše Josh Earnest, pri preiskavi sodeluje pravosodno ministrstvo ZDA, zaslišanja pa že napovedujejo tudi v kongresu. Nemška kanclerka Angela Merkel pa je dejala, da upa na transparentne preiskave, s pomočjo katerih bodo razčistili zadevo. S podjetjem je v stiku tudi nemški minister za transport Alexander Dobrindt, ki se obenem usklajuje tudi z zveznimi avtomobilskimi organizacijami.
Razprtije med vodilnimi
Berlinski časnik Tagesspiegel je medtem poročal, da bo okoljski škandal odnesel prvega moža Volkswagna Martina Winterkorna, kar pa so v podjetju že zanikali. Najbolje plačani menedžer v Nemčiji je sicer letos sicer zmagal v bitki z nekdanjim predsednikom nadzornega sveta Ferdinandom Piechom, ki ga je na položaj spravil leta 2007.
V začetku leta se je med Piechom, ki je podjetje vodil med letoma 1993 in 2002, in Winterkornom razvnela bitka zaradi težav pri krepitvi tržnega deleža na ameriškem trgu in prevelika odvisnost Volkswagna od kitajskega trga. Potem ko je Piech nekaj tednov želel s stolčka spraviti prvega moža v Wolfsburgu, je konec aprila nepričakovano sam odstopil. Poleg njega je iz nadzornega sveta odstopila tudi njegova žena Ursula.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV