Nakup garaže in parkirnih mest v Ljubljani je dobra investicijska priložnost, ugotavljata nepremičninska posrednika Alen Komić iz ABC Nepremičnine in Vesna Levstek iz Nepremičnine plus. Oba opažata, da so cene parkirišč v Ljubljani naraščale hitreje kot cene ostalih nepremičnin, predvsem zaradi velikega povpraševanja in omejene ponudbe, prav tako pa je področje trga parkirnih mest morda bolj "zdravo" in manj togo kot pri drugih nepremičninah.
Rast cen tako garaž kot parkirnih mest v prestolnici je predvsem posledica ekstremnega pomanjkanja v primerjavi z vse večjim povpraševanjem, dodatno pa vplivajo tudi drugi dejavniki, kot so širitev območij plačljivih parkirnih mest in posebna parkirna mesta za električna vozila, je pojasnil Komić. Veliko povpraševanje zaznava zlasti po samostojnih garažah, ki so bolj redke in jih ponavadi kronično primanjkuje, po drugi strani pa so parkirna mesta v skupnih garažah pod novejšimi naselji manj vredna; več jih je in so posledično cenejša.
"Generalno gledano pa lahko rečemo, da so cene obojih, tako garaž kot parkirnih mest, rastle še hitreje kot cene ostalih nepremičnin. Glavni razlog je seveda njihovo kar že ekstremno pomanjkanje, napram vse večjemu povpraševanju zaradi vse bolj težavnega parkiranja v večjih stanovanjskih soseskah in centru ali vsaj blizu. Na hitro rast cen vpliva tudi vse več parkirnih mest, namenjenih izključno za električne avtomobile in širitev območij plačljivih parkirnih mest, kar še dodatno daje vrednost lastniškim garažam in parkirnim mestom," je obrazložil.

Najemnine parkirišč v Ljubljani so nekje med 50 in 200 evri na mesec, medtem ko se cene nakupa gibljejo od približno 7000 do 35.000 evrov. Ob nakupu se lahko cene najdražjih parkirišč povzpnejo do petkratnika cene najcenejših, pri najemu pa je manjši razpon in je najvišja najemnina "le" trikratnik najnižje, je opisal Komić.
Na ceno močno vpliva povpraševanje, ki je močno odvisno od lokacije. Najdražja so mesta v centru, bližje objektom s premalo parkirišči in v določenih stanovanjskih soseskah, kjer je zelo oteženo parkiranje na javnih površinah, kar so po opažanju Komića denimo terasasti bloki v Kosezah. Da so cene neposredno odvisne od ponudbe in povpraševanja, poudarja tudi Levstekova, ki prav tako vidi, da so najbolj zaželene lokacije s premalo prostih parkirišč, kot so center mesta, okolica UKC, Glinškova ploščad, Koseški terasasti bloki, Trnovo in podobno.
Kaj pa je bolj smiselno: najeti ali kupiti garažo oziroma parkirno mesto?
Odločitev med nakupom ali najemom garaže je odvisna od več dejavnikov. Nakup garaže je po Komićevih pojasnilih smiseln zaradi nizke amortizacije in minimalnega vzdrževanja, obenem pa se lahko dolgoročno izkaže za bolj ekonomičnega kot najem, predvsem če se stroški nakupa povrnejo v razumnem času.
Dodatno garaže pridobivajo na vrednosti zaradi povečanja povpraševanja po stanovanjskih nepremičninah in omejene ponudbe novih garaž ali parkirnih mest in je nakup garaže privlačna investicija, ki lahko hkrati tudi poveča vrednost pripadajočega stanovanja. Torej gre za zanimivo naložbo z donosi, primerljivimi s stanovanji, a z manjšimi tveganji in nižjim osnovnim vložkom, izpostavljata nepremičninska posrednika.
"Donos je podoben kot pri stanovanjih, vendar so tveganja za najemodajalca bistveno manjša. Skoraj niso možni škoda in neplačani mesečni računi, ni potrebna prijava bivališča in tudi najemnina se velikokrat plača v enkratnem znesku za celoletno obdobje. Pa tudi osnovni vložek je bistveno nižji in hitreje dosegljiv," je nanizala Levstekova.

Trg garaž in parkirnih mest v Ljubljani je dinamičen; Levstekova poudarja, da so se cene v zadnjih letih približno podvojile. Vendar ne enakomerno in ne vse na enak način, zaradi česar lahko sklepamo, da je tržišče bolj zdravo in togo. Manj je tveganj, saj visoko povpraševanje vpliva in bo predvidoma tudi v prihodnje določalo cene in donosnost naložb. Obenem so parkirišča cenejša od stanovanjskih objektov, kar je priložnost tudi za investitorje z nižjim finančnim vložkom. In ne zgolj v prestolnici – povpraševanje po garažah oziroma zanimanje za nakup in najem je tudi v drugih mestih, zlasti kjer je zaradi pomanjkanja skoraj nemogoče parkirati na javnih površinah.
In vse kaže, da bo iskanje parkirnega mesta v mestih tudi v prihodnje precejšen izziv, s čimer bodo pričakovano rastle tudi cene. Ker je v središčih malo prostora in vse več ljudi, bodo parkirišča še vedno zelo iskana, zlasti na gosto poseljenih območjih. Z razvojem električnih avtomobilov bodo postala še bolj zaželena zaradi polnilnih postaj, po drugi strani pa bi lahko več dela od doma v nekaterih predelih zmanjšalo potrebo po parkiranju. Tako se bo dinamičen trg parkirnih mest verjetno še naprej spreminjal in prilagajal novim razmeram ter ohranjal sloves vroče naložbe z malo tveganja.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV