Cekin.si
stanovanja - 8
Premoženje

Zato Slovenci ne bi smeli več kupovati stanovanj!

Ž.K.
14. 08. 2012 10.50
61

Lahko bi rekli, da se na nepremičninskem trgu odvija mala psihološka vojna. Bodo prodajalci uspeli ohraniti visoke cene, bodo banke dale nove kredite in poplačale stare? Bodo kupec končno zopet postal kralj?

Po podatkih Geodetske uprave RS se počasi a vztrajno cene stanovanj nižajo. Banke imajo na prvi pogled ugodno ponudbo kreditov, ki temelji na zgodovinsko najnižji vrednosti Euribora, hkrati pa za odobritev kredita zahtevajo večja zavarovanja kot kdajkoli prej. Zavedajo se namreč, da je večji padec cen nepremičnin skoraj neizbežen in rast euribora v prihodnosti skoraj gotova. Kaj naj torej v tej zmedi stori nekdo, ki si želi stanovanje. Naj ga kupi ali najame?

stanovanja - 7
stanovanja - 7FOTO: Nepremicnine.net

Američani, ki so na področju nepremičnin zelo pragmatični na tem področju uporabljajo več različnih pravil. Eno izmed teh je, da se splača nepremičnino najeti, če so sešteti zneski najemnin za obdobje 15 let manjši od nakupne cene. Če bi v Sloveniji upoštevali to pravilo, bi morali vsi živeti v najemniških stanovanjih. A ker so način razmišljanja, bivanja in kvaliteta nepremičnin pri nas popolnoma drugačni smo za potrebe našega članka pravilo malce prilagodili. Vzeli smo obdobje 30 let, kar je najdaljša odplačilna doba za stanovanjski kredit pri naših bankah in za primerjali znesek kredita in najemnine, ki bi jih v tem obdobju morali plačati. Izračuni so bili narejeni na podlagi ponudbe nepremičnin na spletnem portalu nepremicine.net, za dvosobna stanovanja v velikosti med 60 in 70 kvadratnih metrov. Podatki o obrokih kredita so izračunani na podlagi kreditne ponudbe ene izmed komercialnih bank, ki ponuja trimesečni euribor in 2,6 odstotka pribitka.

stanovanja - 11
stanovanja - 11FOTO: Nepremicnine.net

Glede na tabelo se danes, razen v Celju, bolj splača biti v najemu, kot pa lastnik stanovanja. Seveda vsak povprečen Slovenec trdi, da je lastna streha nad glavo osnova bivanja in da je, po koncu dobe odplačevanja, nepremičnina nekaj kar lahko pustimo zanamcem in da gre v vsakem primeru za dobro investicijo. A ob tem je pomembno izpostaviti še nekaj dejstev. V primerjavo niso vključeni stroški, ki lastnike nepremičnin doletijo zaradi opreme stanovanja, vzdrževanja stanovanja, zavarovanja stanovanja. Večina bank ob sklenitvi dolgoročnega hipotekarnega kredita priporoča (zahteva) tudi sklenitev življenjskega zavarovanja, kar ni zanemarljiv mesečni strošek. Najbolj pomembno pa je dejstvo, da dokler nismo odplačali zadnjega obroka kredita v resnici nismo lastniki stanovanja.

Ob tem je potrebno tudi vedeti, da nepremičnina niso edina investicija s katero lahko oplemenitimo svoj denar.

Res pa je, da je naš najemniški trg še precej nerazvit in da se pogosto zgodi, da se najemniki ne zavedajo svojih pravic in tako obliko bivanja jemljejo kot precej rizično. A počasi se s popisom nepremičnin in obljubo države, da se bo bolj posvetila najemniškemu trgu tudi na tem področju obetajo spremembe.

Komentarji (61)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
User396653 13. 09. 2012 16.05
kg1,napoleon VII in drugi... samo kredit moraš dobit a ne? nekateri ne moremo živeti pri " hotel mama" , zaradi različnih razlogov . Poleg tega nevem kje v slo se dobi služba za nedoločen čas. Danes te menja vsak po par mescih, pa če se še tako trudiš ali pa si največ 2 leti.. Torej hočem povedat, da so lahko neprimičnine poceni danes, seveda so lahko! Ampak brez kredita ga ne moreš imeti. Kredit pa brez službe z eno normalno(in ne hlapčevsko) plačo pač ne moreš dobit... pa smo tam. Če ti lahko mamica in očka kupita stanovanja in zgradita hiška, ti pa se medtem lahko šolaš, pa preko poznanstev dobiš službo lahko si pameten ja...
kg1 10. 09. 2012 16.35
-1
NAPOLEON ti si gumpec...blodiš v tri krasne...seštej si tole...najemnina za 2SS ali staro 3SS znaša v lj, kjer pač živim 450-500€. Obrok hipotekarnega kredita vezanega na to nepremičnino 400-500€ . Če imam 3SS in mi slučajno zagusti, da izgubim službo ali pa ne morem plačevat, se odselim v manjše stanovanje, z manjšo najemnino, tega pa dam v najem študentom za 150-180€ na osebo. Še vedno zaslužim! v takšno 3SS stanovanje strpam najmanj 3-5 ljudi. Po 30 letih praviš...imaš staro stanovanje in nič denarja...30 let staro stanovanje lahko še vedno oddam za 400€ in imam dodatno pokojnino!!! oz teh 400€ na mesec investiram v nov kredit in z njim odplačujem hišo, za stara leta ali pa potujem po svetu. Lahko stanovanje prodam za isto ceno, ali pa malo manjšo, še vedno pa ostane za stara leta! za KARKOLI! Na tajskem ali pa podobnih državah za 400€ na mesec živiš kot gospod!!! Tako, da tvoj izračun, ki ga delaš NI REALEN! POMNI: Stroške, ki si jih naštel pri najemniškem stanovanju plača NAJEMNIK!!!!!! samo da je to zavito v 50-70€ višjo najemnino!!! malo ti lastnik zavije čokolado v folijo, da je tašen gumpec, kot si ti, ne vidi!! Če pa si 30 let podnajemnik pa nimaš NIČ! denar, ki bi ga kao prihranil, bi sproti zapravil za razne stvari, če te odpustijo ali kaj podobnega! tako da tvojih realnih kao 70 prišparanih jurjev je utopija! Kot pravim, ni bistvene trenutne razlike, če plačuješ kredit za 400€ ali pa najemnino za 400€!! razen po dobi 30 let ko nekaj imaš za sabo... Sploh pa si kot večina ljudi sam postavil dobo 30 let, ki za sabo potegne največ obresti! stanovanje in podobne investicije se plačujejo največ 15-20 let da se to izplača!!! tako da ne prodajej buč!
chili 02. 09. 2012 07.48
Treba naredit revolucijo,pa mal preluftat une voluharje,ki na našem denarju sedijo
User459581 31. 08. 2012 22.27
kerinb na koga si jezen-smo mi krivi da imaš 4 otroke, ki jih ne moreš vzdrževat, žal je to danes luksuz
napoleon VII 14. 08. 2012 17.27
+0
Nakup stanovanja na kredit je ena najpomembnejsih odlocite v zivljenju ce se nameravas zapufati za 30 let. Vsak si naj sam naredi kalkulacijo in ne na pamet govorit saj cez 30 let bo pa moje... Ce kupis 70 m2 stanovanje v vrednosti 100000 EUR moras imeti minimalno 15% svojega kapitala, prav tako potrebujes denar za opremo oziroma kako renovacijo da stanovanje uredis po svojih zeljah. Vsi ki komentirate da je 50 EUR razlika med najemom in kreditom pa da po 30 letih ostanes drez vsega ce si podnajemnik ali pa imas svoe stanovanje si preracunajte tole: 15% svojega kapitala- 15000 EUR renovacija oprema- 5000-10000 EUR letno zavarovanje nepremicnine- 100 EUR na leto x 30 let- 3000EUR strosek rezervnega sklada ki ga placuje lastnik-0,5 EUR x 70 m2- 35 EURx12mesecevx30let- 12600 E preplacilo kredita oziroma obresti-20000 EUR (ce je kredit na manjso dobo je ta znesek kar manjsi) CE TO SESTEJES JE OKROG 60000 EUR BREZ KREDITA IN TEKOCIH STROSKOV VZDRZEVANJA SAMO DENAR KI GA DAS ZA NAKUP IN OBVEZNI MESECNI STSKI CE K TEMU DODAMO SE PREJ OMENJENO RAZLIKO 50 EUR NA MESEC (kredit-najemnina) NANESE TO SE 18000 EUR V 30 LETIH CE SE DANES ODLOCIS ZA NAJEM PRIHRANIS 78000 EUR CE OMENJENIH STROSKOV NIMAS IN TA DENAR NAMENSKO VARCUJES DA IMAS CEZ 30 LET NEKAJ- TO JE DENAR BREZ OBRESTI KI BI JIH DOBIL NA BANKI. CE SE ODLOCIS ZA KREDIT IMAS PO 30 LETIH NAJMANJ 30 LET STARO STANOVANJE ZA KATEREGA SI PLACAL 78OOOEUR + 85000EUR--163000EUR IN NIC DENARJA PA NE MI SEDAJ PISAT DA ZDRAVEN SE NEKAJ VARCUJES IN IMAS NEPREMICNINO IN DENAR KER POTEM LAKO VARCUJES TUDI KO SI PODNAJEMNIK IN IMAS SE VEC DENARJA TAKO DA IMAS VEC OPCIJ KAKO GA PORABIT... PA NE POZABIT CE SI DANES STAR 30 LET BOS PO ODPLACILU 60 LET
User872345 14. 08. 2012 19.37
+4
Tvoji izračuni so smešni in totalno zavajanje. 1. Ne rabiš svojega kapitala, lahko imaš dve hipoteki - svojo in na bajto od staršev, recimo. 2. Renovacija je velikokrat potrebna tudi pri najemu. Razen če se misliš ti z družino vsakih 5 let nekam odselit in vedno nove otroške sobe kupovat. 3. Tudi v najemu moraš zavarovati opremo - odvisno od tega, kaj ima lastnik zavarovano. Lahko je oprema v končni fazi tvoja. Je pa v tem zavarovanju še marsikaj drugega, tako da to zavarovanje imaš v vsakem primeru. 4. Rezervni sklad pa gre za fasado, streho, luči, dvigalo, stopnice, zavarovanje... za vzdrževanje. Ponekod ga celo sporazuno dvignejo, pri nas za 50%, da smo dodatno izolirali cel blok in zdaj porabimo 70% manj kurjave. Toliko o stroških. Zdaj pa na te tvoje evre... Če se danes odločiš za najem, prihraniš 50 evrov, ne 78.000. To so virtualni evri v tvoji glavi, ki jih boš malo verjetno dejansko dal kam varčevati. Pri najemnini 450 evrov ne vem, koliko boš še varčeval dodatno. Pa dolgoročno varčevanje na banki res ne bi no - sploh ne v teh časih. Za 30 let izključno v zavarovalnici. Na koncu imaš stanovanje in nič denarja, ti pa nimaš niti stanovanja niti denarja. Kar naprej mešaš sedanjost in evre čez 30 let. Če bi ti vse to dal varčevat, bi bilo 15% tega tvojega pisanja res. Dejstvo je, da so pri nas drage najemnine zato, ker ljudje niso kreditno sposobni za stanovanjski kredit. Pa večina srednjih šol in faksov je v Ljubljani, kar da zraven še faktor študentov. Daj mi najemnino 150 evrov za trosobno stanovanje in takoj prodam svoje in vrnem kredit. Do takrat pa ne bom financiral produktov jazbinškove stanovanjske reforme.
napoleon VII 14. 08. 2012 22.37
+3
lahko imas 2 hipoteki, samo v teh casih ce izgubis sluzbo oziroma vir dohodka ti lahko vzamejo tvoje stanovanje in hiso starsev, ce imas hipoteko na stanovanje ki ga kupujes je minimum 15% pologa svojih sredstev... renovacija pri najemniskem stanovanju ni tvoj strosek razen ce belis stene(kar ni drago) ali kupis svojo opremo ki jo lahko odneses v drugo stanovanje... zavarovanje stanovanja placa lastnik(sedezne garniture ce jo kupis pa menda ne bos zavaroval-vsaj se nisem slisal za tak primer) rezervni sklad se placuje za to kar si napisal vendar ga placuje lastnik ne najemnik in v tem primeru privarcujes nekaj EUR... ce so evri virtualni v moji glavi je tudi lastnistvo virtualno v tvoji dokler kredita ne poplacas... izracunal sem stroske ki jih imas v dobi 30 let ce kupis stanovanje...je pa potem tvoje ce imas nejemnino lahko vse ostale stroske skozi leta privarcujes in denar dajes na stran le v tem primeru prisparas zgoraj omenjene prihranke... sem tudi sam najemnik vendar si zelim imeti svoje stanovanje kljub mogoce vecjim stroskom in vlozkom, vendar sem na zacetku zgornjega komentarja napisal naj si sam zase preracuna ce se mu to financno izplaca...ker je veliko ljudi ki HOCEJO imeti svojo nepremicnino pa zal nimajo dovolj denarnih sredstev in se zakreditirajo do grla in potem zivotarijo v svojem stanovanju...mogoce pa bi lahko vsaj nekoliko bolje ziveli kot podnajemniki...
NotMe 14. 08. 2012 17.00
+4
140.000 za dvosobno v Ljubljani? Že mogoče, v 30 ali 40 let starem bloku, kjer moraš not zmetat še 50.000, da bo vredno človeka (beri - vrzi ven vse, od inštalacij, tal in oken), ali pa v kolikorotoliko v redu stanovanju, ki se nahaja takoj za tablo LJUBLJANA,, na kakšnem Barju, ali pa Gameljnah.
User430572 14. 08. 2012 16.56
+3
Imnesi oprosti, ampak za popravila dolocenih stvari v bloku(npr. obnova strehe) obstajajo rezervni skladi, katere placujes z tekocimi stroski, tako da po 30 letih ta strosek niti ni tako velik. Kar se pa obnove tice po 30 letih, pa ti lahko iz prve roke povem, da z malo samoiniciative in iznajdljivosti ta obnova niti ni tako velik strosek.
User708102 14. 08. 2012 16.42
+12
Bodo kupec končno zopet postal kralj? Slovenija tvoj doma?
User88920 14. 08. 2012 16.31
+5
>Glede na to, da je Maribor drugo največje slovensko mesto, so cene stanovanj zelo ugodne. Glede na to, da je MB mesto nategunov, pozerjev in luzzerjev, ki vsi samo izigravajo imiđ, v resnici pa nimajo za burek, folk pa je na splošno obupano depresiven in brez denarja, potem so cene tam še vedno previsoke, še posebej zato, ker v MB nihče noče živet!
User474053 14. 08. 2012 16.05
+9
Admin kje se je izgubil moj komentar...kritika agencijam, ker ne opravljajo svojega dela, ampak samo gledajo da dobijo čimvišjo provizijo!!!In prodajajo po načeli "videno-kupljeno" z vsem ostalim sranjem pa se naj kupec zeza sam.Hvala za take agencije, ki napizdujejo ljudi, ki želijo prodati.
Helix Nebula 14. 08. 2012 15.28
+14
''Bodo kupec končno zopet postal kralj?'' to je stavek ki ga preprosto zmaga :D
User708148 14. 08. 2012 15.51
+4
Google translate za bolj slovnično pisat....
User937561 14. 08. 2012 15.07
+9
Pozabili ste povedat, da v večini primerov kreditojemalec mora imeti tudi 30% kupnine že v žepu in da znesek hipotekarnega kredita ni vse...
muceli 14. 08. 2012 14.53
+4
če nisi lenoba, je z nekaj dela in malo denarja vzdrževanje nepremičnine zagotovljeno. Oken nerabiš menjat 30 let, če vsake 3 leta prebarvaš, streha zdrži tudi krepko več kot 30 let, tla je potrebno redno čistit in malo pazit, pa jih ne rabiš menjat, zbrusiš in prelakiraš jih, pa so kot nova.... če pa ne paziš na stvari, ti pa tudi v podnajemu ni lepo. Po zakonu lahko namreč najemodajalec 2x letno vstopi v svoje stanovanje in preveri stanje. Če najemnik ne pazi in poškoduje stanovanje, se znajdeš pač na sodišču (če pač noče plačat škode). --- v odgovor imnesi-ju
imnesi 14. 08. 2012 14.54
-4
:) in potem se čudimo cenam nepremičnin :)
churtz 14. 08. 2012 14.26
+19
Dragi 'novinarji' pozabili ste poudariti, da je ogromna razlika v višini plače in ceno najema.. Poglejte mal v tujino kakšne plače so in cene stanovanj za najem.. Ko boste opravl domačo nalogo pa napište še kakšen članek v tej smeri.. recimo v Avstraliji je povprečna plača vsaj 5x višja od slovenske cene stanovanj pa niso 5x večje...
devlon 14. 08. 2012 14.14
+17
ne vem, če prav razmisljam... a ni bolje, da imas potem cez 30 let v lasti npr. nepremicnino v vrednosti 100.000 (ki jo lahko prodas in koristis za nadaljno najemnino, magari), kot pa da nimas nic!
imnesi 14. 08. 2012 14.14
-5
ne
User872345 14. 08. 2012 14.50
+8
meni se zdi, da je imnesi napisal ta članek :-))
imnesi 14. 08. 2012 14.57
+1
nisem:))) pač imam drugačno mnenje od večine, čeprav sem trenutno tudi sam lastnik. Ampak vseeno mislim kot mislim. :)
NotMe 14. 08. 2012 17.01
+2
Imnesi, edini plus, ki ga prinese tvoje razmišljanje, je, da se tvoji otroci nimajo za kaj kregat!!!
luksy_ 14. 08. 2012 14.03
+36
Pa kdo od vas, sploh razmišlja? Razen tistih, ki podpirajo nakup tukaj noben ne razmišlja logično. Če si jaz pri 30 vzamem kredit na 30 let, je nepremičnina po pretečenem času (če je ne odplačam prej) moja. Lahko z njo naredim kar hočem, prodam, renoviram,... Če mi vmes hiša ni več zanimiva, jo prodam in se odselim drugam. Denarja ki sem ga odplačal za kredit do časa prodaje, ne izgubim ampak ga dobim nazaj s prodajo. Vi, podporniki najemnine pa razen "hitrejše" selitve nimate odgovora. Kaj vam pomaga, da lahko zamenjujete najemnike. Če se bomo mi v sloveniji še imeli čez nekaj let možnost upokojit sigurno nebojo 2x povečali pokojnin. sedaj pa si predstavljajte da imate 700e pokojnine od tega pa 300 - 400 takoj date za najemnino. Kje je tukaj logika? Boljše je kupit stanovanje in ga odplačat ko ste/smo še redno zaposleni in ne denarja vrečt v luft. Mogoče se motim, ampak to kakšno razmišljanje imate eni tukaj pa je res katastrofa. Ni čudno da je Slovenija v takem položaju (da ne omenjamo politikov, ki so tako ali tako zgodba zase).
imnesi 14. 08. 2012 14.05
-3
Ja res je čudno, v kakšnem stanju je naša država. Ker očitno razviti svet nima pojma, kar se tega tiče. Očitno so 50 let za nami, reveži, ki živijo v najemu. :) Zaradi razmišljanja kot je tvoje, je stanej na trgu nepremičnin takšno kot je. Cene so previsoke, ker bi vsak rad bil lastnik... se pravi je povpraševanje visoko in temu primerno je tudi cena visoka. Če pa povpraševanaj ne bi bilo oz. bi ljudje gledali majo tudi po najemu, bi prodajalci morali nižati cene, če bi hoteli prodati. Dokler pa kaj prodajo, pa jim tega ni treba. Pa pustimo zdaj vegrad in ta nova stanovanja.. to je pač anomalija, ki pa bo odpravljena, kar pa se ne bo poznalo na trgu, vsaj dokelr bo mentaliteta lastništva pri nas še vedno tako močno prisotna.
luksy_ 14. 08. 2012 14.17
+5
To je samo krog, ki se vrti nič drugega. Če zdaj spremenili svoje mišljenje in šli živet v najem, bi trgovci spustili cene in samo vprašanje časa je, kdaj bi spet začeli stanovanja kupovati in ne najemati. Razmišljaj malo. Tam, kjer pa imajo dovolj visoke plače in penzije (nemčija, avstrija in ostale države) pa lahko dajo tudi od penzije denar za najemnino brez nekega odrekanja.
User519475 14. 08. 2012 14.28
+3
strašni geniji ni kaj....sem najemnik in kaj??? pol pa mi povej kako pri p....m.... naj kupim nepremičnino z 700e plače in 4 otroki????kao naj imam še 30 let kredit po 300e na mesec a??? in tudi če ga dobim a naj to sranje odplačujme do 70tega leta??? a bom sploh še potem živ???kaj bom mel od življenja?? p.s. jaz živim življenje danes ne čez 50 let ko me morda več nebo.je pa res država je dotalno gnila mislim našo vrlo vlado..
luksy_ 14. 08. 2012 14.30
+3
V vsakem sistemu obstajajo izjeme. Razumljivo, da tisti ki si nepremičnine ne more privoščiti si je nebo in bo živel v najemu. Žalostno je od naše države da to dopušča. Nikakor pa nemore veljati to, kar oglašujejo ti naši novinarji, ki pravijo da kljub temu da imamo denar se bolj splača imet nepremičnino v najemu.
imnesi 14. 08. 2012 14.33
+2
kakorkoli, jaz sem še vedno prepričan, da lastništvo ne prinaša nobene prednosti, razen tega občutka, da si na svojem. Je pa ta občutek zelo močanin ljudi sili v neracionalnosti.
User519475 14. 08. 2012 14.35
+3
najemnik gor ali dol morda pa nimaš druge izbire....do konca lajfa...žal in to ni smešno kot se enim zdi....
User872345 14. 08. 2012 14.49
+4
V Sloveniji gre pri ceni predvsem za lokacijo. V Celju stane 3 sobno stanovanje 70.000., v Prekmurju, vasi pri Lendavi, stane velika hiša z njivami in veliko zemlje 36.000 evr. V LJ si iz Lendave v 1h 45 min pri 130 na uro. Iz Celja si v LJ prej kot pa ob 7.00 zjutraj iz Iga v Stegne. V Angliji ni nič nenavadnega, da se voziš 50 km v službo. Pri nas pa očitno je.
imnesi 14. 08. 2012 14.56
+2
se strinjam.
modelx 14. 08. 2012 17.07
+5
samo v angliji imajo kulturo vožnje z vlaki. ki pa so seveda moderni in vozijo preko 200 in si na cilju v cca 20 min.
User699239 14. 08. 2012 17.11
+2
jst bi pa pokomentirala istovetenje v ameriki - tam mora biti 1) cena stanovanja res veliko večja od najemnine, 2) nesigurna služba po načelu mafijskega kapitalizma in ne normalnega kapitalizma, 3) oportunistično delo (če greš ti za 5 let v ljubljano in potem nazaj v nevem-radovljico imaš na izbiro da se voziš kar je tudi strošek al pa da najemaš eno stanovanje z namenom da greš čez 5 let nazaj, kupiti se ti ga definitivno ne splača) ne morete res čist vsega enačiti s tujino. sej kot je bilo že prej omenjeno, stanovanja imajo isto ceno kot v avstriji, dejanski dohodek pa je mnogo manjši, ker gre za socialne trensferje in tajkune in dokapitalizacije. mi nimamo istega standarda in ga pri taki mafiji v politiki tudi ne moremo imeti! če pa ni mafija pa vsem režejo in ne samo svojim stričkom iz ozadja!¨ker uni so vedno nedotakljivi.
User662180 14. 08. 2012 13.15
+25
Fora je v tem da po 30 letih odplačevanja kredita je stanovanje tvoje in ne rabiš plačevat naprej. Če si pa najemnik boš pa najemnik do konc lajfa =)
User100068 14. 08. 2012 13.19
+24
novinarji razmišljajo po novinarsko, se pravi sploh ne razmišljajo
imnesi 14. 08. 2012 13.31
+16
novinarji razmišljajo čisto pravilno. to, da stanovanje ni formalno tvoje je čisto vseeno. V najemu plačuješ manj, nimaš stroškov vzdrževanja stanovanja, si bolj fleksibilen in se lahko seliš,.... je precej ceneje na dolgi rok. Argument, da si po koncu odplačevanja kredita lastnik svoje hiše ali stanovanja je smešen. Že nova hiša ali stanovanje v novem bloku je po 30 letih potrebno temeljite obnove ali vsaj delne renovacije (+ menjava strehe, oken, tal,....) in ob koncu teh 30 let si tako spet na tem, da moraš vzeti kredit, če hočeš naprej živet v svojem lastnem stanovanju ali hiši. Če pa že v štartu vzameš kredit za staro hišo ali stanovanje, je pa stvar še toliko bolj negativna. zato biti najemnik do konca lajfa ni tako slaba rešitev. Živiš brez problemov in skrbi.
ateistek 14. 08. 2012 13.36
+13
Če vzameš kredit pri 35 letu na 30 let...koliko lajfa pa ti potem še ostane? Ne ravno veliko...na Zahodu je povsem normalno, da je večina ljudi najemnikov, pri nas pa se je uveljavil mit, da stanovanje preprosto moraš imeti Zakaj že? Kaj ni bolj enostavno zamenjati najemodajalca, ko se naveličaš enega stanovanja in se preprosto preseliš v drugega..
imnesi 14. 08. 2012 13.38
+6
ateistek, se strinjam. Ljudje se ne zavedajo tudi tega, da je lastnina draga za vzdrževanje. Potem pa poslušamo, kako so ljudje proti nepremičninskim davkom za hiše, za katere nimajo denarja niti za vzdrževanje, kaj šele za davek. V tujini se plačuje na hiše davek, ki znese na letni ravni več tisoč $ ali €.
User872345 14. 08. 2012 13.57
+11
Mislim, ej, dokler bo 50 evr razlike med obrokom banki in obroku najemodajalcu, sploh nimamo kaj razpravljat, kaj se bolj splača. Dejstvo je, da so pri nas najemnine predrage, kar je smešno glede na to, koliko imamo praznih stanovanj. Kupiti stanovanje in ga dati v najem je lahko posel samo v naši kokoški, drugje pač ne. Ja, v Nemčiji imajo samo 20% lastniških stanovanj, ostalo je v najemu. Ampak so najemnine zato tako nizke, da se se splača kupovati. Pri nas pa majhni jazbinškovi razbojniki živijo na račun kreditno nesposobne raje.
imnesi 14. 08. 2012 14.02
+1
ni samo 50€ razlike. po 20 letih najema, greš lahko drugam in pustiš menjavo strehe, menjavo podov, oken in ostale stroške lastniku, ti pa poiščeš novo stanovanje. Torej ne gre za teh 50 €, ampak za precej več. To, da si po polovici življenja končno lastnik že stare nepremičnine, potrebne obnove, pač ni moj prvi cilj, za katerega bi se odrekal v najboljših letih.
mymind 14. 08. 2012 14.22
+7
In kam greš, če izgubiš službo? Kam greš, če se recimo poškoduješ in ne moreš opravljati dela, za katerega si usposobljen... Potem naj pa država pomaga, a ne.
imnesi 14. 08. 2012 14.37
+1
ja v tvojem primeru ti vzamejo hišo in si na cesti.
User872345 14. 08. 2012 14.43
+2
imnesi, govora je o najemu stanovanja, ne nakupu hiše. In večji kot je blok, več je stanovanj, manjši so stroški skupnih popravil.
User872345 14. 08. 2012 11.52
+22
"Glede na tabelo se danes, razen v Celju, bolj splača biti v najemu, kot pa lastnik stanovanja. " A se vi hecate al kaj? Za 50 evr več na mesec sem pa že raje na koncu lastnik stanovanja in ga prodam in dobim 2/3 denarja nazaj. Dokler ne bodo najemnine 30% obroka za nakup, se najem dolgoročno ne splača. Zavarovan pa itak moraš bit, halo... Glede investicije pa je edini motiv ta, da mi bajte ne morejo vzet. Drugače pa obstajajo manj boleči načini za tistih nekaj procentov na leto. Kakšna švicarska banka recimo...
imnesi 14. 08. 2012 13.36
-3
če na koncu prodaš stanovanje, si na cesti. torej ga ne boš prodal in tega denarja ne boš dobil nazaj. Torej je vseeno ali si lastnik ali ne. v vsakem primeru živiš v tem stanovanju. samo da v enem primeru plačuješ manj kot v drugem.
User872345 14. 08. 2012 13.51
+6
Jao. Ne, če na koncu prodaš stanovanje, imaš 2/3 denarja in lahko greš naprej v najem.
imnesi 14. 08. 2012 13.57
-1
ja in kaj si profitiral? po 30 letih greš v najem... in daš pa tisti denar za najemnino in si na istem. s tem, da si prej 30 let trepetal za službo, ker brez službe tudi kredita ne moreš odplačevat in adijo hiška....
mymind 14. 08. 2012 14.25
+6
Tipično razmišljanje človeka, ki v življenju ni ustvaril ničesar! Osebno sem zgradil hišo v slabih dveh letih in se niti približno nisem odrekel ničesar. Sem pa ponosen, da imam nekaj svojega v kar sem vložil tudi svoje veselje in čas. Nekateri pač preživijo več časa v bifejih.....
User519475 14. 08. 2012 14.33
+14
mymind vsaka ti čast čeprav mi smrdi na lastno hvalo. mimogrede eni težko že položnice plačamo kaj še le da bi gradili ali kupili kako hiško podrto.... žal tako je....drugače bi tud sam vložil to veselje in čas žal so le sanje.. lep dan,...
mymind 14. 08. 2012 14.39
+0
Hvala, saj sem imel tudi jaz srečo, da sem to naredil 15 let nazaj, ko je bilo lažje. Verjemi, pa bo tudi tebi uspelo.
User872345 14. 08. 2012 14.42
+9
imnesi, daj en filter med to, kaj misliš in kaj napišeš. Če je najemnina 400 evr, obrok banki pa 450, a v najemu pa ne bom trepetal za službo al kaj? in ko bom v penziji, bo penzija bistveno nižja od moje plače. Zato bo prekleto pomembno, da nimam več stroška najemnine in da sem si med produktivnim obdobjem zaslužil streho nad glavo. Res je, da lahko tudi v penziji še kaj služim. Ampak velka je razlika med morati in med če se mi še ljubi. Izhodišče debate pa je primerjava, kako je boje boiti v najemu, ker je 50 evr ceneje, kar je smešno.
muceli 14. 08. 2012 14.43
+6
če na koncu prodaš stanovanje si res "na cesti" ampak precejšnjo vsoto denarja v žepu
User519475 14. 08. 2012 14.47
+1
imnesi enako lahko ostaneš brez najema stanovanja kakor brez lasnega stanovanja katerega odplačuješ.....tu je dvorezni meč...... moraš pa vedeti da vsem ljudem ni dano in tako pač ostajamo v najemu.....dan danes še toliko težje prideš do česa...lep dan....vsem...
imnesi 14. 08. 2012 14.52
+1
Beredezen prosim v izračun vrzi še menjavo strehe, obnova kopalnic, kuhinje, napeljave elektrike, vodovoda, odtokov, menjava oken, vrat, podov,... in potem spet napiši, da je razlike 50€.
User872345 14. 08. 2012 15.59
+1
Odvisno, v kaj se vseliš. Tudi podnajemniška stanovanja niso vsa kot iz škatlice. Lahko pa to vse počasi rihtaš in zase, v podnajemniškem pa ne vlagaš nič, ker ni tvoje. In to se pozna sčasoma :-)
User937579 14. 08. 2012 16.07
+4
ma ne morem verjet, da ste lahko novinarji tako zab...i spodbujate najemnino, ki je skoraj enaka obroku kredita...ob tem pa pozabljate dejstvo, da je po odplačanem kreditu nepremičnina tvoja v lasti in imaš nekaj vrednaga - nepremičnino.pri najemu, pa lahko samo spokaš in greš ....sj ni čudno da smo v gnoju ko pišete take oslarije
User742405 14. 08. 2012 16.49
+8
Najemnine so definitivno še previsoke napram plačam. Po odplačanem kreditu je nepremičnina tvoja in res da je verjetno potrebno kaj obnoviti, ampak to obnavljaš kadarkoli ko imaš čas, denar,... Pri najemu ti "kao" ni potrebno obnavljati nič, samo če si dobil v najem ne novo nepremičnino si pa odvisen od najemodajalca, kako bo imel on čas in denar da nepremičnino obnavlja, drugače boš pač porabil naprimer več za ogrevanje/hlajenje, zastavljal zopet lasten denar za manjša nujna popravila itd.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1087