Cekin.si
Naše strežno osebje je dobro plačano, zato napitnin ne sprejemamo, piše na računu.

Naslovnica

Račun, kot ga še niste videli!

L.E.
24. 10. 2014 09.51
3

Japonska restavracija v New Yorku preseneča z računom, na katerem piše, da njihovim natakarjem ni treba dati napitnine, saj jih dobro in pošteno plačajo sami.

Račun restavracije Sushi Yasuda je v ZDA sprožil kar precej polemik. Plače ljudi, ki delajo v strežbi, so namreč vse nižje ravno zato, ker naj bi jim ljudje tako in tako plačevali še napitnine. Če dobro delajo, bodo zaslužili veliko dodatnega denarja, pravijo mnogi. A resnica je drugačna, saj stranke niso nikoli tako racionalne, da dejansko nagradijo ravno dobro delo.

Komu pustimo napitnino, komu ne, koliko denarja sploh pustimo, je povsem neracionalna odločitev, trdi Michael Lynn, profesor na prestižni ameriški univerzi Cornell, ki se že več let ukvarja s preučevanjem sistema napitnin. V svojih študijah je med drugim ugotovil, da več napitnine prejmejo natakarji, ki so oblečeni v rdeče ali med strežbo ne stojijo ves čas, temveč ob mizi stranke počepnejo. Več denarja naj bi zaslužile natakarice, ki so plavolase in imajo lepšo postavo. Kar ni ravno nagrajevanje dobrega dela. Je torej pravično, da pošteno plačilo dobijo samo tisti, ki so nam bolj simpatični?

Napitnine poleg tega dajejo ljudem občutek moči, pojasnjuje Lynn. Tudi moč, da se na različne načine znašajo nad strežnim osebjem, čeprav si to tega ne zasluži. A da bi na mesec zaslužili toliko, da pokrijejo svoje stroške, so prisiljeni marsikatero žalitev in nadlegovanje nato požreti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795