Sir Terry Leahy je bil vrsto let direktor trgovskega podjetja Tesco, tretjega največjega trgovskega podjetja na svetu, ki ustvari 75 milijard prometa in okoli tri milijarde dobička. Ima več kot pol milijona zaposlenih in 6351 prodajnih mest v 13 različnih državah. Vse te številke so bile leta 1979, ko se je podjetju pridružil, skoraj nepredstavljive, a s kopico inovacij je sir Leahy pravzaprav spremenil način nakupovanja in tako zgradil eno najuspešnejših podjetij na svetu. V njegovi knjigi lahko preberemo, kaj je poleg trdega dela ključno za uspeh.
Zaupanje
Dober vodja mora uživati zaupanje med sodelavci, partnerji in strankami. Vsak dogovor je veliko lažje doseči, če ti ljudje zaupajo.
Vrednote
Spoštovanje drugih, integriteta, vztrajnost in jasen občutek za tisto, kar je prav in kar narobe, so vrednote, ki so, čeprav imamo danes pogosto občutek, da je v pehanju za denarjem vse dovoljeno, temelj uspešnega vodenja podjetja. Pomembne so predvsem pri težavnih odločitvah, ko so lahko vodilnim v podjetju v veliko pomoč.
Zvestoba
Pridobiti stranke, ki bodo podjetju zveste, je ena prvih nalog tistega, ki vodi podjetje. Pri vsaki odločitvi, ki jo sprejmete, se je treba vprašati, ali se bo zaradi nje zvestoba naročnikov, strank in partnerjev kaj spremenila. Podjetje mora s stranko vzpostaviti odnos, ki mora biti delno racionalen in delno emocionalen. Le v tem primeru se bo vedno vračala.
Pogum
Da bi lahko uspeli, si morate postaviti čim bolj smele cilje. Da ste na pravi poti, boste vedeli, ko bodo vaši dolgoročni cilji med sodelavce vnesli pozitiven nemir in malce strahu.
Delovanje
Zmagati na volitvah, opraviti dobro predstavitev, napisati dober govor so občudovanja vredne stvari, a spremeniti jih v realnost je nekaj popolnoma drugega. Dober načrt ne pomeni nič, če ga ne boste uresničili, zato si poleg načrta zapišite tudi, kaj vse morate storiti, da se bo uresničil.
Ravnovesje
Ravnovesje v podjetju pomeni, da ima vsak v organizaciji dovolj prostora, da izpolnjuje svojo vlogo in svoje dolžnosti, kot se mu zdi prav, ter da za to nosi odgovornost. Vodstvo podjetja mora ponuditi stabilen okvir, znotraj katerega lahko zaposleni uresničujejo svoje karierne cilje.
Preprostost
Če bodo vaši načrti in cilji preprosti, jih bodo lažje razumeli in vzeli za svoje na vseh ravneh podjetja. Lažje se jim bodo posvetili. Če je delovno okolje, ki ga ustvari vodstvo podjetja, preprosto, ga je tudi lažje prilagajati in spreminjati. Kot se je izrazil sir Leahy, preprostost je nož, ki reže skozi najbolj zapletene težave.
Vitkost
Pri poslovnih odločitvah je vedno vredno razmisliti, koliko sredstev in virov bomo porabili za uresničitev določenih ciljev. Tudi ko je podjetje uspešno, je treba razmišljati "vitko" in se izogibati širjenju samo za to, ker se lahko.
Tekmovalnost
Na konkurenčnih trgih boste vedno naleteli na podjetje, ki bo hotelo prevzeti del vašega posla ali cel posel. A s tem ni nič narobe. Tekmovalnost je zdrava, saj vas vedno žene naprej. Najhuje je, ko vas uspeh uspava.
Resnica
Resnica je osnova vseh človeških odnosov, tudi poslovnih. Ob težkih preizkušnjah se večkrat pojavi skušnjava, da bi resnico malce prikrojili ali skrili, zaradi česar se največkrat storijo najhujše poslovne napake.
Komentarji (25)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV