Cekin.si
Ena izmed ključnih lastnosti je ciljna osredotočenost.

Kariera

10 značilnosti uspešnega podjetnika

M. R.
23. 10. 2009 09.57
0

Lahko sicer rečemo, da je nekdo rojen podjetnik, vendar se nihče zares ne rodi kot podjetnik. Za uspešnega podjetnika se je potrebno usposobiti in si privzgojiti tudi določene lastnosti in navade. Vas zanima katere so ključne za uspeh?

Ena izmed ključnih lastnosti je ciljna osredotočenost.
Ena izmed ključnih lastnosti je ciljna osredotočenost.FOTO: iStockphoto
Na splošno naj bi bili uspešni podjetniki ustvarjalni posamezniki, ki so usposobljeni za reševanje problemov, obstajajo pa tudi druge značilnosti, ki se jih je mogoče naučiti.

Predstavljamo vam deset ključnih lastnosti uspešnega podjetnika:

1. Osredotočenost na cilj
Ostati osredotočen na jasen cilj in tudi ohranjanje osredotočenosti zaposlenih na ta cilj je pogosto ena od najtežjih nalog podjetnika. Pravzaprav je ena od najpomembnejših lekcij, ki se jo lastniki podjetij naučijo že na začetku ta, da njihovo podjetje ne more biti vse vsem ljudem. Bolj, ko je podjetje osredotočeno na produkcijo tistega, kar dela najbolje, bolj je verjetno, da bo uspelo.

2. Osredotočenost na stranko
Brez stranke podjetnik ne more zgraditi posla. Uspešen podjetnik zato nameni veliko časa proučevanju interesov in nakupovalnih trendov potencialnih kupcev, poleg tega pa tudi povečevanju ugleda družbe, njenih izdelkov ali storitev v očeh potrošnikov.

3. Teamska usmerjenost
Večina uspešnih podjetnikov priznava, da ne morejo zgraditi ali voditi svojega posla sami. Prenos odgovornosti na team zaposlenih ali celo zunanjih svetovalcev ne bo le omogočilo podjetju, da se osredotoči na svoje temeljne pristojnosti, ampak bo poleg tega lahko tudi izboljšalo učinkovitost svojega poslovanja ter omogočilo, da se kreativne ideje sfiltrirajo na svoji poti do managementa.

4. Usmerjenost v veščine
Vsak član ekipe mora imeti sposobnosti, ki lahko prispevajo k splošni uspešnosti podjetja. Bistroumen podjetnik poskrbi, da ima njegova ekipa različne baze znanja - predvsem take, ki dopolnjujejo podjetnikovo lastno znanje in lahko ustvarijo sinergije v okolju skupine. Poleg tega pa zaposlenim omogoča ohranitev njihovih spretnosti z zagotovitvijo stalne možnosti izobraževanja.

Uspešen podjetnik je kljub nenehni borbi s časom dobro organiziran.
Uspešen podjetnik je kljub nenehni borbi s časom dobro organiziran.FOTO: iStockphoto
5. Tehnološko znanje
Praktično vsak vidik poslovanja, od proizvodnje do finančnega upravljanja ali marketinga, zahteva tehnološko znanje. Podjetnik mora imeti nekaj znanja o tehnologiji in sprejemati pobudo za najem posameznikov, ki lahko izvajajo tehnološke načrte in programe.

6. Globalno razmišljanje
Vedno več podjetij danes posluje mednarodno. Poslovanje v globalnem okolju pomeni, da morajo podjetniki razumeti trende ter ekonomska in pravna izhodišča, ki imajo vpliv na mednarodne trge in proizvode, kakor tudi lokalne običaje. Vendar tudi, če podjetje ne širi svojega poslovanja po drugih celinah, je lahko razumevanje načina kako podobna podjetja delujejo v drugih delih sveta dragocena informacija, ki jo lahko uporabijo pri svojem poslovanju.

7. Fleksibilno razmišljanje
Uspešen podjetnik je občutljiv na spremembe trga, strategije konkurence in preference kupcev ter temu ustrezno prilagaja svoje izdelke ali storitve.

8. Finančna previdnost
Ustvarjanje denarja in dobička zahteva uspešno upravljanje denarja. Finančna bistroumnost, skrbno trgovanje s prodajalci in dobavitelji, in najem pravih finančnih svetovalcev lahko pripomorejo k poslovnemu uspehu.

9. Socialna odgovornost
Tudi družbena odgovornost lahko prispeva k uspehu podjetja. V današnjem poslovnem in družbenem ozračju lahko podjetniki, ki se trudijo biti socialno in ekološko odgovorni do okolja npr. s finančno pomočjo ekonomsko prikrajšanim, skrbjo za varstvo okolja in podobnim, s tem zvišajo ugled podjetja in povečajo možnosti za izbiro njihovih izdelkov ali storitev s strani končnih uporabnikov.

10. Usmerjenost v prihodnost
Uspešni podjetniki si ne dovolijo zaustaviti se vsakodnevnim problemom. Imajo neomajno vizijo za prihodnost svojega podjetja in se trudijo razumeti trende in sile, ki lahko vplivajo na njihovo sposobnost doseganja te vizije. Nenazadnje, zahvaljujoč vplivu svetovnega spleta, vedno več kupcev od  podjetij pričakuje, da bodo na voljo 24 ur dnevno. Od podjetnika pa to terja še več časa, energije in virov, da se lahko odzove na zahteve in potrebe strank. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856