
Svetovno znana revija Forbes je objavila seznam panog, ki tudi v kriznih časih cvetijo. Podatke so zbrali na podlagi poslovnih rezultatov 100.000 srednje velikih podjetij, rezultati pa so zanimivi tako za tiste, ki hočejo ustanoviti svoje podjetje, kot za tiste, ki iščejo zaposlitev.

Zanimivo je, da so na prvem mestu med tistimi panogami, ki prinašajo dobiček pristale računovodske storitve. Med najboljšimi desetimi izstopajo še, zdravstvo in z zdravjem povezane dejavnosti, ter pravne storitve. Vsa najbolj donosna področja imajo skupno to, da je povpraševanje po njihovih storitvah stalno (ljudje bodo vedno obolevali, obiski sodišč pa so prav tako stalnica v našem vsakdanu). Med panogami, kjer kraljujejo velika podjetja in korporacije, se za dobičke ni treba bati farmaciji in telekomunikacijam. To kažejo tudi napovedi poslovnih rezultatov za letošnje krizno leto. Nizke cene delnic in dobri poslovni rezultati pa predstavljajo idealne pogoje za nove prevzeme.Pri srednje velikih podjetjih je po podatkih revije Forbes opaziti, da gre pri uspešnih podjetjih, pri katerih lahko dobiček pred davkom dosega tudi do 25% celotnega prometa, v glavnem za podjetja s področja storitev, pri katerih je povpraševanje konstantno, obseg strank je v veliki meri odvisen od kakovosti opravljenega dela, njihove stranke pa so bolj ali manj stalne. Računovodje, ki dobro opravlja svoje delo že deset let, pač ne bomo menjali, če pa se odločamo o zamenjavi ponudnika pa se pojavijo tudi številni psihološki dejavniki: odvetniki poznajo številne podrobnosti o našem osebnem življenju, računovodje podrobnosti in skrivnosti našega poslovnega življenja, vsaka menjava zdravnika pa pomeni novo čakalno obdobje in še enega človeka, ki bo spoznal največje intimnosti vašega življenja. Skratka odločitve, ki jih vedno skrbno premislimo.
Med zdravstvenimi in z zdravjem povezanimi dejavnostmi, prednjačijo zobozdravniki, sledijo pa jim dejavnosti, ki se pri nas v podjetništvu šele razvijajo: kiropraktiki, zasebni strokovnjaki za mentalno zdravje ter strokovnjaki za prehrano.
Poglejmo si še slabši del lestvice. Torej dejavnosti v katerih podjetniki dosegajo najslabše rezultate in v povprečju celo izgubo. Ponovimo, da je raziskava zajela srednje velika ali celo manjša podjetja. Na vrhu seznama podjetij, ki prinašajo slabe dobičke, se nahajajo podjetja, ki nudijo pomoč pri izvedbi sejmskih in drugih prireditev, prodajalci in trgovci s pijačo in hrano, prodajalci in proizvajalci tekstila, ki jih s svojo ponudbo stiskajo velike korporacije zaradi krize pa se je v negativni del lestvice preselila tudi trgovina z nepremičninami.
Strokovnjaki pa opozarjajo, da ravno
krize lahko iz zmagovalcev naredijo poražence in obratno. Gonilo
podjetništva je ravno dejstvo, da dobri podjetniki povsod vidijo
poslovne priložnosti. Tudi v krizi.

Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV