Cekin.si
Elizabeth Taylor in Bill Clinton
Kariera

Je ameriški predsednik izjavil neumnost ali najboljši nasvet vseh časov?

Ž.K.
08. 03. 2013 13.23
11

Bill Clinton po koncu predsedniške kariere služi denar z javnimi nastopi. Poleg tega kot dokazano zelo moder človek občasno komu podeli tudi kakšen brezplačen dobronameren nasvet. Deležen ga je bil tudi Shai Agassi, proizvajalec električnih avtomobilov.

Shai Agassi je ustanovitelj in solastnik podjetja Better Place, ki se ukvarja s proizvodnjo električnih avtomobilov in opreme za njih. V enem izmed nedavnih intervjujev je dejal, da je najboljši nasvet v svoji karieri dobil od nekdanjega ameriškega predsednika Billa Clintona.

Bill Clinton se je po prenehanju svoje funkcije posvetil javnemu nastopanju.
Bill Clinton se je po prenehanju svoje funkcije posvetil javnemu nastopanju.FOTO: X17ONLINE.COM

Iskal je namreč možnost, kako bi lahko ceno električnega avtomobila in baterije znižal pod mejo 25.000 evrov. Ko je proučeval različne možnosti in ni našel hitre rešitve, se je na eni izmed dobrodelnih prireditev zapletel v pogovor z nekdanjim ameriškim predsednikom. Razložil mu je, da je ugotovil, da bo treba potencialne kupce električnih vozil prepričati z dejstvom, da je začetni strošek nakupa avtomobila sicer višji, a prihranki, ki nastanejo zaradi visokih cen bencina, povrnejo investicijo.

Bill Clinton mu je odvrnil: "'Preden boste prepričali bogataše v Izraelu, naj se odločijo za to, in nato prepričali navadne državljane Izraela o uporabi električnih vozil in šele nato poskusili spremeniti razmišljanje Američanov, bo svetu zmanjkalo časa." Temu pa je sledil nasvet, za katerega poslovnež Agassi pravi, da je najboljši nasvet, kar jih je dobil: "Potrebujete poceni avtomobil, ki bo povprečnemu Janezu bolj všeč kot njegov 8 let star bencinar, ki ga je kupil za 3.000 evrov. V resnici bi najhitreje uspeli, če bi avtomobile lahko delili kar zastonj!"

Čeprav se zdi, da se je karizmatični ameriški politik malce pošalil iz poslovneža, pa je na podlagi tega nasveta Agassi začel razvijati poslovno idejo, ki bo morda električne avtomobile v resnici približala širokim množicam.

Podjetje Better Place je namreč izdelalo testni avto, pri katerem je mogoče baterijo zamenjati izredno hitro. Tako bodo postavili mrežo servisov, na katerih se bo električni avto ustavil, da mu bodo prazno baterijo zamenjali s polno, in hitro bo lahko nadaljeval svojo pot. Najboljši del poslovnega modela je, da so baterije last podjetja Better Place, kar pomeni, da jih kupcu avtomobila ni treba  kupiti. Cena avtomobila se tako močno zniža.

Prvi tovrstni servis so zgradili na Nizozemskem, mreža pa naj bi v naslednjih letih postala svetovna.

Komentarji (11)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
janezpodre 11. 03. 2013 12.55
+2
Pred 2o. leti je bil mobilni telefon sestavljen iz gromozanske slušalke in 5 kg škatle v avtu, koštal je 10.000 DM, LCD TV 8o cm je pred 13. leti koštal 18.000 mark. Zakaj neki ne bi mogel električni avtomobil naredit takšnega skoka.? Ker posega v žep naftarjem, pa tudi klasična avtomobilska industrija ni zainteresirana, ker bi verjetno Kitajci hitro pobral smetano, sedaj jim gre pa kar lepo. Tako se najboljši patenti odkupijo, zaprejo v sef, mimogrede se še pa pritisne na banke da ne bi finansirale kakšnih večjih elektro projektov. Ne vem, če je točno tako, logično pa je.
User431798 11. 03. 2013 11.54
+2
Dokler bodo obstajali naftni lobiji, ni variante, da ideja o električnem avtu prevlada na cestah....
Hmeljko 11. 03. 2013 11.13
+0
Realno električni avtomobili za evropo niso tako primerni, in se z njimi ne prišpara, to pa zato, ker imajo Evropski avti že tako nizko porabo, da se računica ne povrne. Za Ameriški trg je pa primerno, predvsem zato, ker je veliko avtomobilov tam velikih požeruhov in nastane neka razlika. Ker realno so električni avtomobili trenutno predragi, in povprečen državljan bo v prvi vrsti gledal, kako bo prišel skozi ceneje in ne kje bo bolj naravno osveščen. Kot drugo je pa, kje lahko tako rečeno tankaš (polniš avtomobil). Ker če to ni razširjena metoda, potem si definitivno ne bi umislil tega. Ker potem bi to pomenilo, da si omejen na določene trase. Malo sem si prebral o tem, kako daleč lahko prideš z enim polnjenjem, in najboljši avtomobili trenutno lahko v optimalnih razmerah pridejo 160km. Realno je pa nekje slabih 100km. Nato je potrebno polnit vsaj eno uro, za 80% baterije. Se pravi ta avto je lahko namenjen samo za mestno vožno, na primer v službo in nazaj. Še vedno je pa potrebno da imaš še en avto, kot glavni. Kar pomeni da moraš imeti kar precej denarja, če se greš igrati zeleno. V glavnem ljudje bomo še vedno na bencinu, če ne bo neke drastične spremembe. Moje mnenje je da naslednji vir prevozov ne bo elektrika, ampak kakšno drugačno gorivo, Lahko pa da se motim.
expost 11. 03. 2013 10.39
+4
to sploh ni neumna ideja. te metode se poslužujeta kozmetična in farmacevtska industrija s svojimi "vzorčki". če bi naredili manjše avtomobile (npr.dvosede ipd) s "testnimi (short-life)" baterijami (npr. za 1000km, brez možnosti polnjenja), nato pa bi uporabnik, če bi želel avto uporabiti kupiti "extended life baterije za cca. 1000EUR" ali pa testno vozilo vrniti proizvajalcu, bi se ti avtomobili dejansko pocenili... ampak kaj, ko bi začeli elektro podjetja dražiti elektriko... ko bi zavohali večje povpraševanje, večja bi bila cena...
Ramzess 11. 03. 2013 10.51
+1
Vedno je nekje zanka. Edina rešitev je prosta energije, ki je za povrh brezplačna.
hitfrom100 11. 03. 2013 11.11
+0
ja saj če postavijo svojo mrežo, pa naj namontirajo fotovoltaiko na te delavnice, kjer bodo zamenjevali baterije:) in naj jih imajo tam, kjer je dovolj prostora - tudi izven centrov velikih mest, kjer ja lahko takšna zamenjava posledično cenejša, kot v mestu, kjer morda ni možno vzpostaviti dovolj močnega fotovoltaičnega omrežja, ali pa lifrajo baterije iz sahare :)
User931447 11. 03. 2013 10.37
+0
Če bi vaši novinarji bili normalni bi dobesedno prevedli izjavo B.C.
Kolani 11. 03. 2013 10.07
+0
Ha ha ha, to je moja ideja izpred 5-6 let nazaj. Baterija mora biti standardna, menja se na "bencinskih" servisih v roku kot je zdaj za polnjenje rezervoarja bencina, plačaš pa le polnjenje in obrabnino baterije.
_endrug 08. 03. 2013 14.07
+0
In Clinton je rekel "povprečnemu Janezu"?
Rafaelus 11. 03. 2013 10.05
+3
Prirejeno Slovenskemu OKOLJU, pač novinarji :)
User177285 11. 03. 2013 10.17
+4
verjetno je reku "average Joe" ;)
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Spremeni nastavitve piškotkov Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1254