Cekin.si
Pisarniška romanca vam lahko prinese težave, zagotovo pa boste zaradi ljubimkanja z nadrejenim močno zdrsnili na lestvici priljubljenosti med sodelavci.

Kariera

Kako sodelavce spraviti ob živce?

N.Š.
28. 01. 2010 12.12
0

Polovica zaposlenih je pod stresom zaradi sodelavcev. Škoda, ki jo slabi odnosi povzročajo podjetju, se meri v dolarskih tisočakih. Kako se izogniti slabi volji in sporom?

Po svoje je sobivanje s sodelavci kot zakon – majhni spodrsljaji zrastejo v velike moteče napake.  V galeriji lahko preverite 13 stvari, ki ljudem grenijo življenje na delovnem mestu.

Svetovalec Peter Post sicer meni, da je težava enaka kot v vseh drugih odnosih. Pogosto pozabljamo, da lahko ljudje naša dejanja ali besede interpretirajo povsem drugače, kot smo mislili, da jih bodo, ali pa preprosto prihajajo iz drugačnega okolja in imajo drugačne navade.

Ženske proti moškim

Ženske se pogosto razburjajo zaradi gore posode in ostankov hrane v službeni kuhinji. “Nisem tvoja mama, zato pospravi za seboj, pacek!”  Večina moških sodelavcev v resnici ne pričakuje, da bodo sodelavke čistile za njimi. Le moška logika deluje nekako takole: “Bom že pospravil pozneje … ali pa morda čez nekaj dni."

Ne, vaše sodelavke si ne želijo nadomeščati vaše mame in čistiti za vami.
Ne, vaše sodelavke si ne želijo nadomeščati vaše mame in čistiti za vami.FOTO: iStockphoto

Z zmanjševanjem delovnega prostora – v pisarnah je vse več ljudi, ločenih le s tankimi stenami, ali pa množica dela celo za isto mizo, narašča število sporov. “Poslušamo službene in zasebne pogovore drug drugega in vohamo kosila ali malice sodelavcev. Vse to je mnogo več informacij, kot bi jih morda v resnici želeli vedeti, ” meni Jacqueline Withmore.

Živčno pisanje SMS-sporočil in ignoriranje okolice

Svoje pa je prinesla tudi sodobna tehnologija. Oči ljudi tudi med sestanki in pogovori ostajajo prilepljene na zaslon računalnika ali mobilnega telefona. To daje sodelavcem občutek, da vam je brskanje po spletu in stik z zunanjim svetom bolj pomemben. Nasprotno pa sodelavec, ki to počne, zase ne meni, da je nesramen, ampak prepričan, da opravlja odlično delo, ker hitro odgovarja strankam. Tehnologija je zaposlenim prinesla tudi dodatno porcijo stresa, še menijo raziskovalci. “Pričakuje se, da smo dosegljivi 24 ur na dan in 7 dni v tednu. V manj časa in z manj sredstvi naj bi naredili več in sočasno opravljali vsaj tri naloge." Raven stresa se tako zviša, prav tako pa se poveča občutljivost na sodelavca, ki medtem, ko odgovarjate na elektronsko pošto, pišete sporočilo in telefonirate, pride z vprašanjem, ki vam bo “vzelo samo sekundo". Ne! Ker vas je zmotil, boste morali morda celo začeti od začetka. Dovolj velik vzrok za slabo voljo?

Rešitev so že majhne spremembe

Ker je najboljša rešitev težav pogovor, je dobro, da sodelavcu, ki vas spravlja ob živce, to na lep način in predvsem izključno na štiri oči tudi poveste. Večina ljudi se svojih napak namreč sploh ne zaveda in vam ne bo zamerila.

Razmislite, katere stvari motijo vas in premislite, ali jih morda ne počnete tudi sami. Poleg tega naj bodo besede, kot so 'prosim', 'oprosti' in 'hvala', sestavni del vašega besednjaka. Že kratek stavek “hvala, to si pa odlično opravil”, lahko, če je seveda upravičena in na mestu, močno izboljša odnos.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795