Cekin.si
image (28)

Kariera

Kdaj je bolje imeti zaprta usta?

Ž.K.
19. 02. 2013 12.05
2

Od načina, kako komuniciramo na delovnem mestu, je pogosto odvisno, kakšni so naši odnosi s sodelavci in nadrejenimi. Od načina izražanja je lahko celo odvisno, ali bomo dobili povišico ali pa bili nemara odpuščeni. Poglejte, česa na delovnem mestu ne smete govoriti.

Darlene Price je avtorica knjige Dobro povedano! Prezentacije in pogovori, ki prinašajo rezultate. V knjigi so opisani tudi načini komuniciranja, ki nas lahko na delovnem mestu spravijo v težave, četudi se tega ne zavedamo. Poglejmo si nekaj izjav, ki se jih morate na delovnem mestu izogibati.

"To ni pošteno!"

Če je sodelavec dobil povišico, vi pa ne in se zato počutite ogoljufane in spregledane, svoja čustva le zadržite za nekaj časa. Krivice se na delovnih mestih in v svetu dogajajo vsak dan. Če boste na ves glas oznanili, da se vam godi krivica, vas bo delovno okolje zaznalo le kot nekoga, ki nerga. Zberite dejstva o svojih dosežkih na delovnem mestu in jih predstavite tistemu, ki odloča.Torej, argumenti in ne tarnanje.

"To ni moj problem! To ni moje delo! Premalo sem plačan za to!"

Če vas nekdo prosi za pomoč ali vam naloži delo, ki ni vaše, ne iščite konfliktov. Nihče ne pravi, da morate delo sprejeti, le argumentirajte, zakaj dela ne boste sprejeli: zaradi lastne prezaposlenosti, premalo vstopnih informacij ali celo pomanjkanja znanja. Namesto da vzrojite in nadrejenega, ki vam je naložil dodatno delo, odpravite z besedami, da ste za to premalo plačani, izkoristite priložnost, da mu pokažete, kako zasedeni ste. Vprašajte ga, katero od aktivnosti, ki jih trenutno opravljate, prekinete, da boste lahko storili tisto, kar vas je prosil.

"Mislim, da ..."

Namesto "mislim, da ..." v stavkih, v katerih izražate svoje mnenje, uporabljajte raje "verjamem" in "vem".
Razlika se zdi skoraj neopazna, a tisti, ki vas posluša, bo o vas dobil občutek, da ste odločni, prepričani o tistem, kar govorite, in zaupanja vreden sogovornik. Včasih veliko razliko naredi že samo ena beseda.

"Ni problema"

Ko sem vam nekdo zahvali za delo, ki ste ga dobro opravili, odgovorite s preprostim "prosim". Čeprav naj bi stavek "Ni problema" označeval, da ste delo opravili z lahkoto, pa lahko pri sogovorniku hkrati vzbudi tudi občutek, da bi bil opravek pod določenimi okoliščinami lahko "problem". Temu se raje izognite.

"Se bom potrudil"

Predstavljajte si, da nekoga prosite, naj odda vašo nujno pošto, in vam odgovori s stavkom: "Se bom potrudil." Zdaj ne veste, ali bo vaša pošta prispela ali ne. Če nečesa ne morete ali ne želite storiti, potem to tudi argumentirano razložite. Najboljši vtis pa boste seveda naredili, če boste jasno in odločno povedali, da boste zadevo opravili v najkrajšem možnem času.

"Vedno smo to delali tako"

Dandanes je inovativnost v podjetjih izredno zaželena. Z vztrajanjem pri utečenih praksah, kažete na to, da ste nedojemljivi za spremembe in napredek. Če že imate pomisleke, potem poskusite spodbuditi diskusijo o tem, kaj dobrega in kaj slabega lahko novosti prinesejo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (2)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795