V državah Latinske Amerike si lahko poslovne ženske privoščijo nekaj različnih barvnih odtenkov, medtem ko so v Aziji in na Bližnjem vzhodu dovoljena le enobarvna oblačila, nevtralnih barv. Darilo v obliki steklenice izbrane alkoholne pijače vam lahko olajša pot do posla v Tokiju, medtem ko lahko v Dubaju pristanete celo za zapahi.
Poglejmo si nekaj nacionalnih posebnosti držav, ki utegnejo biti v naslednjih letih nosilke svetovnega gospodarstva:
Brazilija:
Spoznavanje v Braziliji je zelo pristno, rokovanje se dostikrat sprevrže tudi v objem. Ženske se med seboj celo poljubijo na lice, dvakrat, če so poročene, trikrat, če so samske. Bodite pozorni na besedo "jeito“, ki pri nas pomeni način ali pot. Brazilci s to besedo večkrat označijo, da vedno obstaja pot do rešitve. Tudi ko se boste znašli pred navidez nerešljivo težavo, vam bodo Brazlici vedno optimistično povedali, da vedno obstaja pot. Potrebna pa je tudi vaša pripravljenost za kompromise in sprejemanje nenavadnih rešitev
Kitajska
Nikoli ne naslavljajte svojih kitajskih partnerjev zgolj z osebnim imenom. Vedno s priimkom in nazivom. Pozorni bodite tudi na to, da Kitajci vedno postavljajo priimek pred ime. Torej, najbogatejša Kitajka Wu Yajun je gospa Wu, oziroma po kitajsko "furen Wu". Primerno oblačilo za ženske je konzervativna, enobarvna obleka ali kostim. Dovoljen je tudi skromen nakit. Oblačila morajo pokrivati ramena, roke in noge. Pri poslovnih darilih bodite pozorni predvsem na to, da na kitajskem tako bela kot črna barva simbolizirata smrt.
Indija
Tudi v Indiji za naslavljanje poslovnih partenerjev uporabljamo nazive Mr., Miss ali Mrs. ter priimek osebe, s katero komuniciramo. Primerni so tudi akademski nazivi profesor ali doktor. Pri poslovnih ženskah iz Indije lahko pričakujete, da se bodo rokovale le z ženskimi predstavniki delegacije, z moškimi običajno ne. Žensk se v javnosti ne sme dotikati. Zelo nespodobno je tudi, če se koga dotaknete s podplati. Če koga slučajno pohodite, se nemudoma opravičite, saj gre za hudo žalitev. Če vas povabijo domov, se sezujte pred vrati.
Rusija
V Rusiji si je za poslovne razgovore vedno treba vzeti čas. Ob spoznavanju bodite pripravljeni na stisk roke ter tradicionalno rusko poljubljanje, čeprav ga v zadnjih letih opuščajo.
Bistveni del se dogaja že pred samim poslom, saj Rusi želijo svoje partnerje najprej spoznati. Neformalno spoznavanje pa največkrat vključuje tudi vodko ali druge alkoholne pijače. Pijače nikoli ne zavrnite, kljub pogostemu nazdravljanju pa pazite, koliko boste popili.
Japonska
Ženske po japonskem poslovnem bontonu nikoli ne smejo nositi hlač in le čevlje z nizkimi petami, da ne bi po višini presegle moškega. Tudi brisanje nosu v javnosti je zelo nespoštljivo.
Dubaj
Petek je v islamskih državah dan za molitev in počitek, zato svojo poslovno pot temu prilagodite. Bodite tudi pozorni na mesec ramadan, deveti mesec po islamskem koledarju, ko je med sončnim vzhodom in sončnim zahodom prepovedano jesti, piti, kaditi in spolno občevati. Obdobje ramadana običajno traja 30 dni.
Francija
Francozi v poslovnem svetu veljajo za zelo konzervativne. Pri ženskah je zaželeno oblačilo kostim. Kljub temu da so znani šarmerji in galantneži, pri poslovnem sestanku od ženske pričakujejo hiter in odločen stisk roke. Pri rokovanju morajo tudi ženske vstati.
Italija
V Italiji imajo, tako kot drugje v južnem delu Evrope, malce drugačno pojmovanje osebnega prostora kot pri nas. V pogovoru se vam bodo dostikrat popolnoma približali, se vas celo dotaknili ali pa vam govorili čisto na uho. S tem želijo ustvariti občutek zaupanja. Če se jim ob tem umaknete, boste izrazili nezaupanje in kar veliko napako.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV