Cekin.si
image (28)

Kariera

Niso za vse oči in slabe želodce: Oglasi, ki so izzvali šok, zgražanje in prepoved!

N.Š.
02. 09. 2011 14.15
14

Oglasi naj bi v potrošniku vzbudili čustven odziv. Najbolje takšnega, ki ga bo vzpodbudil k nakupu oglaševanega izdelka …

Pa vendar se je oglaševalska industrija v zadnjih letih precej spremenila. Marsikdo bi rekel, da je v iskanju cilja – torej čim večje prodaje, postala agresivnejša in vse bolj brez zavor.
Kolikokrat ste torej že naleteli na oglas, ob katerem ste še vprašali, kdo je bolj nor – tisti, ki si ga je izmislil, ali tisti, ki je dovolil njegovo objavo.

V resnici nobeden od obeh. Le poslužila sta se 'šoka oglaševanja'. Kot pove ime, gre za oglase, narejene z namenom, da vas šokirajo, so kontroverzni in vzdignejo veliko prahu, ponavadi na račun uporabe nasilja, seksa in igranja s tabu temami.

Meja med šokantnim in še dopustnim pa je pogosto zelo tanka, tako marsikateri iz te skupine oglasov ne dobi zelene luči varuhov javne morale in nikoli ne doživi uradne premiere, a to v času spleta ni kakšna posebna ovira, saj ti oglasi končajo tam in delno vseeno dosežejo svoj namen.

Med podjetji, ki se večkrat odločijo za takšne oglase, prednjači italijanski Benetton. Zdaj legendarni oglasi, ki jih ni strah govoriti o rasizmu, socialnih vprašanjih in celo aidsu, so v osemdesetih na veliko burili duhove. Leta 1991 so celo dobili oglaševalsko nagrado za oglas s fotografijo očeta, ki ob bolniški postelji v rokah drži mrtvega sina.

Vendar pa je učinek takšnih oglasov večkrat tudi nasproten. Fundacija World Wildelife je leta 2009 razburila z oglasom, ki je kot iztočnico uporabil napad na dvojčka svetovnega trgovinskega centra v New Yorku. Dolce & Gabbana pa je moral umakniti oglas, ki je 'poveličeval' skupinsko posilstvo.

Tukaj je nekaj primerov šokantnih oglasov. Dodajamo opozorilo, da so podobe lahko za koga žaljive ali moteče. Zbrali so jih pri portalu Business Insider.

So briljantni ali le kaplja čez rob? Z nami delite svoje mnenje na Facebooku.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (14)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 861