Cekin.si
David Sarnoff je postavil temelje sodobnih medijev.

Kariera

'Odpustil sem vse nesrečne ljudi!'

Ž.K.
07. 12. 2011 10.57
2

V Sloveniji je odpuščanje zaposlenih zagotovo eno najbolj osovraženih dejanj. V podjetniško bolj razvitih državah, kjer je odpuščanje in seveda tudi zaposlovanje nekaj vsakdanjega, vedo, koga je treba odpustiti takoj.

V spletni izdaji časnika Businessweek so nedavno brez sramu zapisali, da je treba ljudi, ki s svojimi težavami ovirajo inovativni proces v podjetjih, nemudoma odpustiti. Ob tem so zapisali tudi izjavo neimenovanega predsednika uprave enega izmed inovativnih podjetij, ki je dejal, da je za to, ker želi imeti srečno podjetje, odpustil vse nesrečne ljudi.
Toda, kdo so ljudje, ki jih moramo odpustiti, da bi naše podjetje lahko napredovalo in bilo inovativno. Po čem jih prepoznamo in zakaj strokovnjaki menijo, da razvoju podjetja škodijo do te mere, da jih je treba poslati na Zavod za zaposlovanje?

Prvi tip ljudi, ki jih je treba postaviti na cesto, če želite, da bo vaše podjetje napredovalo in da bo v njem vladala pozitivna klima, so 'ŽRTVE'. V naših podjetjih bi jih zagotovo našli cel kup. To so ljudje, katerih pogovori o delu so omejeni na sledeče stavke: 'Lahko verjamete, kakšno delo so nam naložili sedaj? Že tako smo premalo plačani, sedaj pa še to. In kdaj naj bi to naredili? Šef nima pojma.' Zagotovo te stavke posamezno, skupaj ali pa v različnem zaporedju, slišite pogosto.

Žrtve so ljudje, ki izzive, ki so postavljeni pred njih, vidijo zgolj kot obremenitev, nepotrebno spremembo rutine in predvsem izkoriščanje nadrejenih. Včasih nove zadolžitve doživljajo celo kot kazen. Največkrat so jezni, užaljeni in se vedno pritožujejo. Za take ljudi v okoljih, ki želijo napredovati in biti inovativna ni prostora.

Drugi tip so 'NEJEVERNIKI', ljudje, ki ne zaupajo viziji podjetja in ne verjamejo v napredek. Ob vsaki novi ideji vzdihujejo in jo vnaprej obsojajo na propad. Pri podjetju Western Union so npr. leta 1876 v internem obvestilu zapisali, da ima telefon preveč pomanjkljivosti, da bi kadar koli lahko postal resno komunikacijsko orodje. Henry Ford pa je nekoč rekel: 'Ne glede na to, ali misliš, da boš uspel, ali misliš, da ne boš uspel, imaš prav!' Če želite z novo idejo uspeti, morate vanjo verjeti. To je osnova vsakega naprednega inovativnega početja. Ljudje, ki v inovacije in v nove pristope ne verjamejo, lahko podjetju naredijo veliko škode. Še posebej tisti, ki po podjetju iščejo svoje somišljenike, ali pa sodelavcem razlagajo, kako nekaj ne bo uspelo. Nejeverni Tomaži v inovativnih okoljih nimajo kaj početi.

Tretji tip so 'VSEVEDI'. Zagotovo jih poznate. Sodelavce, ki vse vedo in so že vse doživeli. Iz lastnih izkušenj vedo, kaj bo uspelo in kaj ne. V glavnem največkrat vedo, zakaj je kakšno delo odveč. Zdi se jim škoda dodatnega dela in energije, ker že iz izkušenj vedo, da nekaj ne bo uspelo. Na žalost so do pogosto ljudje, ki res imajo veliko znanja in izkušenj, ki pa jih na žalost namesto za to, da bi reševali težave, uporabljajo za to, da lahko razložijo, da se nekaj ne da.

Tako so Davidu Sarnoffu, ustanovitelju medijske hiše NBC in legendarnemu vodji RCA (Radio Corporation of America), silno pametni ljudje, ko jim je predstavil radio kot investicijo, odgovorili, da brezžična glasbena skrinja (kot so poimenovali radio), zagotovo nima nobene komercialne vrednosti, saj si ne predstavljajo, da bi kdo lahko plačal za to, da bo predvajal sporočila neznanim ljudem.

David Sarnoff je postavil temelje sodobnih medijev.
David Sarnoff je postavil temelje sodobnih medijev.FOTO: wikipedia
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (2)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 861