'Ideja je nastala, ko sem nekega soparnega, poletnega dne sedela na stopnici pred hišo, pila že šesti kozarec vode in razmišljala o tem, koliko vlog sem oddala in kakšen je bil odziv potencialnih delodajalcev. Gospodarska kriza je terjala svoj davek na trgu dela, zato danes zagotovo ni lahko najti zaposlitve. Delodajalci in kadrovske službe so zasičene z vlogami kandidatov, ki imajo izobrazbo pa nimajo izkušenj, spet drugih, ki imajo izkušnje pa so brez izobrazbe, tretjih, ki imajo oboje pa so medli in nekreativni ter četrtih, ki imajo vse in še več ter tako dobijo službo. Vprašala sem se, kam sodim jaz. Imam univerzitetno izobrazbo, nekaj let izkušenj, prodajalski nasmeh in marketinško naravnanost. Še enkrat sem si ogledala svoj življenjepis in z grozo spoznala, da imam najbolj beden življenjepis na svetu. Naj bo, malce karikiram, vendar ob tej ugotovitvi me je resnično spreletel srh. Kako sem lahko pozabila na osebni marketing?'
Na splet je postavila spletno stran s predstavitvijo in oglasom, da zaposli delodajalca. 'Besedna zveza Zaposlim delodajalca je seveda oksimoron, bistroumni nesmisel, saj delodajalca seveda ne morem zaposliti. Kljub temu se mi zdi poimenovanje odlično, saj predstavlja nekonvencionalen pristop k iskanju zaposlitve in zato mora biti drugačno, unikatno in izvirno. Prav takšno kot sem jaz,' pravi Barbara. Kreativna komunikologinja zase pravi, da je človek, ki se ne boji izzivov in se spoprime s še tako težko in zahtevno delovno nalogo.
Kljub temu ji izobrazba, kreativnost in pozitivna energija niso prinesli službe. Odprla je celo lasten posel, a kmalu ugotovila, da 'biti sp' ni tako enostavno, zato se je na svoj način podala na lov za stalno zaposlitvijo. Zaupala nam je, kako uspešna je bila pri tem, in kako lahko sanjsko službo najdete tudi vi.
Kako dolgo ste iskali zaposlitev na standardne načine, preden ste se odločili poskusiti z bolj inovativnimi metodami? Kakšne so bile vaše izkušnje s potencialnimi delodajalci?
Zaposlitev sem aktivno iskala 6 mesecev, v tem času poslala vsaj 50 prijav na razpisana prosta delovna mesta in bila povabljena na 2 razgovora. Na več kot polovico prijav do danes sploh še nisem dobila odgovora ali pa sem ga dobila po več kot treh mesecih od prijave. Na ta problem opozarja čedalje več brezposelnih, saj si delodajalci po objavi oglasa in po končanem postopku izbire vzamejo veliko preveč časa za odgovor vsem neizbranim kandidatom. Glede na to, da gre pri zavrnitvenih mailih zgolj za nekaj stavkov z obljubo, da bodo naše podatke shranili v bazi za morebitne prihodnje kadrovske potrebe, se velikokrat vprašam, če je resnično takšna težava vzeti si tisti 2 minuti, spisati kratek odstavek z lepimi pozdravi in željami ter poslati sporočilo vsem neizbranim kandidatom naenkrat. V doglednem času, seveda.
Marsikdo, ko ne najde zaposlitve, reče 'pa saj nima smisla', vrže puško v koruzo in se prijavi na zavod za zaposlovanje. Od kod sploh ideja in energija za projekt?
Če primerjam energijo, ki sem jo morala vložiti v klasičen način iskanja zaposlitve in pa energijo, ki je bila potrebna za realizacijo in vodenje mojega projekta, ki temelji na osebnem marketingu, lahko zatrdim da sem se pri slednjem veliko bolj zabavala in mi iskanje zaposlitve ni predstavljajo suhoparne, dolgočasne in duhomorne aktivnosti. Ideja se mi je porodila, ko sem nekega dne kritično ocenila svoj življenjepis in ugotovila, kako marketinško dolgočasen je. Spoznala sem, da premalo izstopam in da sem pozabila na glavno sestavino vsakega dobrega CV-ja – osebni marketing. Nase sem začela gledati kot na produkt, kot blagovno znamko, ki jo moram prodati. Tako sem uporabila različne marketinške in gverilske pristope – od oglaševanja, socialnih omrežij, pošiljanja drobilcev za led in skodelic za kavo peščici zanimivih delodajalcev,…
V tujini je precej podobnih primerov ljudi, ki na kreativen način iščejo zaposlitev, kako pa 'drugačnost' sprejemajo slovenski delodajalci?
Odlično. Razen pri enem delodajalcu, ki je izrazil tendenco k temu, da na njegov naslov romajo zgolj Europass-ovi življenjepisi, saj bi le-ti bili bolj pregledni in standardizirani. Ostali so pristop sprejeli pozitivno in celo z navdušenjem. Še zdaj, ko je projekt zaključen, dobivam ponudbe za službo in vabila za sodelovanje.
Ste imeli v času projekta kdaj občutek, da delodajalci metodo trženja samega sebe vzamejo kot nevarnost, da gre za delavca, ki bo poln sam sebe, preveč samozavesten in težko obvladljiv?
V času projekta niti enkrat, prej pa vsekakor. Kljub temu, da naj bi delodajalci pri kandidatih iskali kreativnost, samoiniciativnost in proaktivnost, je še vedno pri kar velikem številu delodajalcev (med vrsticami) zelo močno izražena afiniteta po prilagajanju kandidata – bolj kot je kandidat samostojen, drugačen, samozavesten, težje je obvladljiv in težje postavljen v določene okvirje.
Kako dolgo ste zaposlitev iskali s pomočjo tega projekta in kot kako uspešnega bi ga ocenili. Bi rekli, da je takšen način iskanja dela bolj ali manj naporen od klasičnih prijemov?
Projekt sem začela 1. avgusta in ga zaključila 21. septembra. Vse skupaj torej 51 dni in prav vsak dan je bil zanimiv. Vsekakor je bil tovrsten pristop bolj naporen od klasičnega zaradi številnih razgovorov in sestankov, na katere sem bila povabljena, ampak mnogo bolj zabaven. Ogromno sem prejela tudi mailov ljudi s podobnimi zgodbami in vzpodbudnimi besedami, in ker sem vesela prav vsakega komentarja, sem odpisovala prav vsem, čeprav z nekaj dnevno zamudo. Kljub temu, da sem bila ob koncih dneva velikokrat močno utrujena, je bilo vredno vsake minute, ki sem jo posvetila svojemu projektu, saj predstavlja odlično izkušnjo, referenco in kar je najpomembneje, spoznala sem ogromno novih zanimivih ljudi in preizkusila svoje marketinške kompetence ter sposobnosti.
Koliko potencialnih delodajalcev se vam je oglasilo v tem času?
51 dni, več kot 25 vabil na razgovor in 8 ponudb za službo, s tem da ponudbe in vabila še kar prihajajo, kljub temu, da je projekt že skoraj mesec dni zaključen.
Se je oglasilo več slovenskih ali mednarodnih podjetij? Pa če morda primerjate ponudbe in izkušnje z obojimi.
Morda sem imela malenkost boljše izkušnje s slovenskimi podjetji. Teh se je tudi največ javilo na moj oglas Zaposlim delodajalca m/ž.
Ste dobili tudi kakšno ponudbo, pri kateri ste se vprašali, ali ponudnik misli resno ali se morda šali?
Seveda, nekaj je bilo tudi nenavadnih ponudb ter nekaj vabil k piramidnim sistemom.
Če bi vam projekt prinesel le eno ponudbo – stalno zaposlitev za minimalno plačo – bi jo sprejeli?
To je zelo nehvaležno vprašanje. Preden sem objavila projekt sem si zastavila cilj, da si poiščem svojo sanjsko službo, oziroma da sanjska služba poišče mene. Če ne bi začela s svojim projektom in bi neuspešno iskala zaposlitev že dalj časa in mi nikakor ne bi uspelo priti niti na razgovor, potem bi se zaposlila, sprejela minimalno plačo in vsekakor iskala naprej. Ker pa sem verjela v projekt, vase in to, da bo izkupiček boljši kot zgolj ena sama ponudba za službo, se nisem odločila za prvo ponudbo, ki sem jo dobila, in ta je prišla že 3. dan projekta.
Trenutek, ko ste se z diplomo v roki znašli na trgu dela … Ste morda pomislili, da bi morale izobraževalne ustanove mlade bolje pripraviti na razmere na trgu dela in jih opremiti s kakšnimi znanji o tem, kako najti zaposlitev?
Ravno v tem je problem. Tudi sama sem se ravnala po vseh možnih napotkih raznoraznih kadrovskih agencij, kako naj napišem odlično spremno pismo in CV pa me to nikamor ni pripeljalo. Vsak iskalec zaposlitve mora najti svoj način iskanja zaposlitve in svojo predstavitev, ker drugače kadrovske službe na razpisano delovno mesto dobijo 200 identičnih prijav s spremnimi pismi polnih klišejskih puhlic in na razgovorih kandidati govorijo tisto, kar mislijo, da bi morali (ker so to prebrali na različnih portalih ali pa so jim to povedali na faksu) in ne tisto, kar si dejansko mislijo. Pri iskanju zaposlitve bi morali kandidati in delodajalci doseči vsaj približen enakovreden odnos in se ne zgolj spraševati kaj lahko kandidat nudi podjetju, temveč tudi obratno – kaj je tisto, kar lahko podjetje (poleg socialne varnosti) nudi kandidatu. Morda za trenutne razmere preveč utopično razmišljanje, vendar upam, da bomo nekega dne prišli do tega spoznanja. Morda že z nadaljevanjem projekta Zaposlim delodajalca.
Vaša želja je bila redna zaposlitev. S katerimi težavami ste se pred projektom soočali kot samostojna podjetnica in kaj je odločilo, da ste kljub ponudbam za redno zaposlitev, sprejeli delo, ki zahteva nadaljevanje sp?
Moja želja je bila redna zaposlitev, vendar sem bila pripravljena nadaljevati tudi podjetniško pot. Ko sem skozi projekt ugotovila in spoznala ogromno manjših in srednjih podjetij, ki so na področju marketinga še nepopisan list, sem našla svoje poslanstvo in se odločila, da nadaljujem kot samostojna podjetnica in ustvarjam na marketinškem področju – področju, ki mi je tako ljubo. Pred projektom sem se kot samostojna podjetnica težko spopadala s konkurenco, ki jo je na marketinškem področju resnično veliko, s projektom pa je prišlo tudi ogromno ponudb za zunanja sodelovanja.
Ste v času projekta spoznali kakšnega Slovenca, ki je že poskušal priti do dela na bolj kreativen način, podoben vašemu. Smo sploh Slovenci po vašem mnenju pripravljeni na kaj takega ali je tako pogumnih posameznikov bolj malo?
Vem, da Slovenija premore več pogumnih posameznikov, vendar ne vemo za njih, ker se ne izpostavljajo. Spoznala sem morda dve osebi, ki sta se iskanja zaposlitve lotili na malce drugačen način, in upam, da spoznam še kakšno takšno.
Vaš projekt je po odzivih sodeč precejšen navdih za marsikoga. Ali razmišljate, da bi stran preoblikovali v portal za kreativne iskalce dela in pogumne delodajalce?
Kljub temu, da se je projekt mojega iskanja zaposlitve zaključil, pripravljam nadgradnjo z imenom Zaposlim delodajalca. Ker sem izredno zaposlena z delom, sestavljam najboljšo ekipo prostovoljcev, s katerimi bomo poskusili dosedanje klasično iskanje zaposlitve postaviti malce na glavo in se pri iskanju zaposlitve predvsem zabavati. Sodelujejo lahko vsi, ki so brezposelni in iščejo službo, ali pa preprosto želijo soustvarjati pri vseslovenskem projektu, ki bo nekaj novega in svežega. Portal bo namenjen vsem kreativnim, drugačnim in out of the box somišljenikom ter pogumnim delodajalcem, ki se prvih ne ustrašijo in imajo prostor za njih v svojih podjetjih.
Dosedanje iskanje zaposlitev in sam projekt so bili najbrž dobra šola v kateri ste nabrali kar nekaj izkušenj. Kaj bi svetovali vsem, ki trenutno iščejo delo?
Izstopajte! Stopite iz svoje cone ugodja in zahtevajte svojo priložnost. Izpostavite svoje kompetence, vrline in posebna znanja ter na podlagi vseh teh gradite svojo predstavitev potencialnim delodajalcem. Iskanje zaposlitve je dinamična aktivnost in zdi se mi, da je večina (tako kot sem tudi jaz) malce zaspala in je premalo aktivna pri iskanju. Danes žal ni več dovolj, da zgolj pošiljamo življenjepise in spremna pisma brez osebnosti in energije, konkurenca je velika in potrebno se je diferencirati. Kaj vas dela drugačne?
Spremljajte nas na Facebooku!