
Sploh, če se pogovarjate nekje, kjer je več ljudi in je glasno, se potrudite, da se osredotočite na osebo, s katero se pogovarjate. Če je ne slišite dobro, predlagajte, da se pomakneta v tišji predel. Bodite empatičen poslušalec. To pomeni, da si med poslušanjem predstavljate, kako se sedaj vaš sogovornik počuti. Nato pomislite, kaj bi, če bi se tako počutili tudi sami, želeli slišati sami.
2. Uporabite dve čudežni besedici
Večina ljudi zelo uživa v pogovoru, v katerem imajo priložnost deliti svoje zgodbe in izkušnje. V spominu boste ostali kot zelo prijeten sogovornik, če jih boste k temu spodbujali. Zato sta dve čudežni besedici, povej mi ali povejte mi. Vaša vprašanja naj bodo pravzaprav vedno takšna, da sogovornik ne more odgovoriti samo z da ali ne. Vprašajte: "Povejte mi, kako ste ustanovili svoje podjetje." Nato pa poslušajte.
3. Uporabite sogovornikovo ime
Tako kot ljudje radi pripovedujejo o sebi, radi slišijo tudi svoje ime. Sploh, če s tem, ko ga omenite, pokažete, da ste si ga denimo zapomnili, ker vam ga sogovornik ni ravnokar povedal. Če si težko zapomnite imena, to vadite. Takoj, ko imate nekaj trenutkov zase, si denimo zapišite imena oseb, ki ste jih ravno spoznali, poleg pa pripišite še kakšen podatek, po katerem si boste zapomnili, kdo je ta oseba.

4. Vneto se strinjajte in nežno nasprotujte
Če se nekdo z vami strinja, vam je zagotovo takoj malo bolj simpatičen. Strinjanje med ljudmi ustvari nekakšno vez. Naenkrat imate s sogovornikom nekaj skupnega. Da bi uspešno poslovno sodelovali, pa morate ljudem kdaj tudi nasprotovati. A pomembno je, da to storite spoštljivo. To, da se ne strinjate, poskušajte drugi osebi povedati čim bolj prijazno. Poleg tega boste pustili boljši vtis, če boste tudi v takšnih primerih ljudem dovolili, da razložijo, zakaj mislijo tako, kot mislijo.
5. Govorite manj in več poslušajte
Zelo osnoven nasvet, na katerega pa marsikdo pozablja. In ko nekdo govori, ga res poslušajte. S celim telesom. Glejte v oči, kimajte, bodite obrnjeni k sogovorniku. Tako vam bo tudi bolj zaupal. Ko pa oseba preneha govoriti, vprašajte tisto, kar vas res zanima. Če česa ne razumete, naj vas ne bo sram prositi za podrobnejšo razlago. Ljudje res radi podajajo svoje znanje. Pravzaprav se jim je s tem, da jim to dopustimo, res enostavno prikupiti.
6. Ne skačite v besedo
Četudi dobro poznate temo, o kateri vam nekdo pripoveduje, ne skačite v besedo, da bi bili vi tisti, ki bi povedali tisto, kar je sogovornik ravno mislil razložiti. Včasih imamo sploh v poslovni komunikaciji občutek, da bi morali pokazati, kako pametni in načitani smo. A da bi pustili dober vtis, je včasih bolj koristno ostati tiho. Poslušati, nato pa svoje znanje pokazati s pametnim vprašanjem, pametnim nadaljevanjem teme, ki jo je načel sogovornik. Nikakor z vmešavanjem. Če boste pustili ljudem čas, da povedo, kar si želijo povedati, vas bodo že zaradi tega spoštovali.
Komentarji (4)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV