
Resnica je nekoliko drugačna - za veliko ljudi je služba res izjemno stresna stvar. Obstaja pa množica "malenkosti", nad katerimi se pritožujemo najbrž vsi.
Ker se le redko rešijo, je morda dobro zavzeti pozitiven pristop, se kakšni težavi tudi nasmehniti in jo pogledati še z drugega zornega kota, premisliti in s trezno glavo poiskati rešitev. Ali pa preprosto ignorirati.
1. PLAČA
Večen problem. Vendar je realnost takšna, da se celo za enako delo plače razlikujejo glede na regijo, podjetje, znotraj podjetja in celo glede na spol uslužbenca, pri čemer kratko potegnejo ženske. Seveda pa se tudi življenjski stroški razlikujejo med regijami, tako boste za preživetje meseca v Ljubljani potrebovali nekoliko več denarja kot na primer v Murski Soboti.
Bistvo kapitalizma je, da podjetja pač hočejo dobiček, vendar za to potrebujejo tudi dobre delavce. Namesto, da ob kavnem avtomatu, na pivu s prijatelji in ob družinski večerji sebi in drugim kvarite razpoloženje s kritiziranjem svoje plače, raje pomislite, kako lahko od delodajalca iztržite več.
Razen, če je res popolnoma slep, vase zagledan pomembnež, bo, če boste svoje kvalitete redno potrjevali z dobrim delom, vaše dosežke prej ali slej opazil, vi pa se boste lažje pogajali za povišico. Če pa je jasno, da je ne boste nikoli dočakali, razmislite o vzporednem iskanju nove zaposlitve.

2. VSE MANJ UGODNOSTI
So se tudi v vašem podjetju še kakšno leto nazaj med sestanki mize kar šibile od dobrot, bučno ste praznovali vsak rojstni dan, novo leto in druge praznike? Vse to so sicer odlične, a v resnici nepomembne reči. Če se pritožujete, ker jih ni več, pomislite, kaj bi raje: da odpustijo pet ljudi ali da se vsi skupaj odpoveste pretiranemu pisarniškemu razkošju?
3. VAŠE ZASEBNO ŽIVLJENJE
Imate huuuudega mačka? Vaš sostanovalec je povsem nemogoč? S fantom sta se skregala, ker mu ni bila všeč barva vašega spodnjega perila... Vse naštete podrobnosti so odlične teme za prijateljske pogovore ob kavi, precej verjetno pa je, da ljudi, ki so vaši sodelavci, niti slučajno ne zanimajo vaše osebne travme. Poleg tega najbrž ne želite, da popolnoma vsi sodelavci vedo popolnoma vse o vas, kajne?
Preveč dela imate in zato ste povsem na robu živčnega zloma. Res hudo, ampak tudi ostali so. Že mogoče, da vas bodo z besedami ob vsakem vašem izbruhu lepo potolažili, a vas ne bodo nič bolj spoštovali, nič manj dela ne boste imeli, nič bolj priljubljeni ne boste med sodelavci, pa tudi delovna klima v pisarni bo le še slabša in bolj zamorjena.
Namesto tega skušajte na novo prerazporediti svoj čas, postanite pozorni na stvari, ki vam vzamejo več časa kot bi bilo potrebno in si urnik razporedite tako, da boste v službenem času zares delali, v prostem pa zares lenarili.

5. ZANIČ HRANA
Ali pa 5 kilometrov oddaljena prva restavracija Ker smo že vsi kdaj poskusili hrano v tovarniških menzah razumemo, da vam kdaj pa kdaj vsebina krožnika ni všeč. Tudi, če se morate na kosilo odpraviti skorajda v drugo vas zna biti težava, a namesto, da za to izgubljate živce, malico enostavno prinesite s seboj. Ta možnost bo všeč tudi vaši denarnici in bančnemu računu.
6. VAŠA PISARNA, MIZA IN PODOBNO
Morda vaša pisarna res ni sodobno urejeno delovno mesto, ki bi vas še dodatno motiviralo k delu, ampak neprestano pritoževanje vam pa tudi ne bo prineslo napredovanja, ki bi vas spravilo iz utesnjene "shrambe".
Če nadrejeni temu izrecno ne nasprotujejo, je rešitev v tem, da si svoj prostor vsaj malo uredite po svoje s kakšno lončnico, šopkom ali osebno fotografijo.
7. KLIMATSKI POGOJI
Delovno mesto bi naj bilo prostor za rojevanje novih idej, ne pa kraj za popoldansko dremanje ali hladilnik. Na srečo bo zato vaš delodajalec večinoma sobno temperaturo nastavil znotraj za človeka sprejemljivega območja. A tudi v tem primeru bo koga zeblo, komu bo vroče.
Skratka težave in dobra tema za slabo voljo in prepire s sodelavci. Rešitev je bolj enostavna kot si mislite, če vas zebe, s seboj prinesite kakšen kos oblačila več, če vam je vroče, pa si omislite namizni ali stoječi ventilator, ali pa kakšen kos oblačila manj.

8. VAŠ ŠEF
Že mogoče, da ne marate šefa. Še več! Morda z njim ne želite biti niti v isti sobi. Pomembno pa je, da tega ne razglašate celemu svetu. V idiličnih okoliščinah bi bil vaš šef krasna oseba in vaš dober kolega. No, v tem svetu pa vam s šefom ni treba biti prijatelj, da bi skupaj delala profesionalno, zato se brzdajte. Razmislite pa tudi o možnostih osamosvojitve. Kdo ve, morda pa bi kot sam svoj šef odlično uspevali.
9. PO VAŠEM NIKOLI DOBLJENO NAPREDOVANJE
Sprijaznite se, vi in 99% vaših sodelavcev si želi višjo plačo in višji položaj. Vendar pa je za napredovanje bolje, da je zasluženo kot izsiljeno. Dejstvo, da ste nekje zaposleni že 10 let, vas samo po sebi še ne uvršča na prednostno listo za napredovanje.
Če ga hočete, se raje pozanimate, kaj bo treba za to postoriti, morda pridobiti še kakšna dodatna znanja, delati več, bolje, bolj kreativno. Bistvo napredovanja je, da gre za nagrado za dobro opravljeno delo. Razen, če seveda ne gre za posledico sorodstvenih ali prijateljskih vezi!
10. DOLGA POT DO SLUŽBE
Donald Trump ima srečo, da je lastnik poslovno stanovanjske zgradbe, ki je sedež njegove družbe, zato se v službo odpravi zgolj kakšni par vrat naprej od vhoda v lastno spalnico. No, vi niste Donald Trump, zato so vam jutranje gneče dobro znane.
Vendar tudi po 10 letih stokanja, služba ne bo prišla nič bližje doma. Razmislite o uporabi javnega prevoza, kolesa, ali pa najetju stanovanja bližje službe. Če pa se že vozite, uživajte v poslušanju glasbe, radia, jezikovnih tečajev. Dogovorite se s sodelavci in se v službo peljite skupaj. V prijetni družbi bo čas zagotovo minil hitreje!
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV