Za Matica Kašnika se je po diplomi na računalniški fakulteti vse odvijalo res hitro. Sprva je bil prostovoljec v mednarodni organizaciji AIESEC, že po treh mesecih je dobil ponudbo EF Education First, kjer nudijo jezikovne tečaje v tujini. Ponudili so mu mesto vodje ekipe digitalnega vsebinskega marketinga v Bangalorju, začel je z ekipo treh, ki je v dobrem letu zrasla na sedem in danes šteje osem ljudi.
"V ekipi smo grafični oblikovalci, razvijalci, analitiki in navdušenci nad dobro zabavo." Ukvarjajo z marketingom, svetujejo in vodijo projekte po svetu, skupaj celotna ekipa. Šef se mu zdi grda beseda, prepričan je, da mora vodja voditi in ne ukazovati, mora prisluhniti ekipi, jim nuditi izobraževanje, jim dati možnost za uresničenje dobrih idej. Vizijo mora prestaviti tako dobro, da jo bodo zaposleni vzeli za svojo, in mora znati sprejeti kritiko.
Njegovo stanovanje je od pisarne oddaljeno tri kilometre, vendar mu pot do službe v prometni konici z avtom vzame tudi 30 do 45 minut, z rikšo pa 15 minut. "Je pa promet res zanimiva izkušnja. Ob prihodu v Bangalore sem mislil, da sem prišel v prometni kaos, vendar sem spoznal, da obstaja sistem znotraj kaosa, ki dejansko deluje." Delovnik je od ponedeljka do petka od 9. do 18. ure, a velikokrat dela tudi od doma, "saj veliko komuniciramo tudi z državami iz Latinske Amerike, kjer je časovna razlika včasih tudi 12 ur".

Ima 21 dni dopusta, vendar je v Indiji zelo veliko praznikov, tako da nekje skupaj gledano nanese od 25 do 30 prostih dni letno. Zaradi pogodbe ne sme razkriti plačila, je pa v Indiji zakon, da morajo polno zaposleni tujci prejemati minimalno bruto plačilo v vrednosti 25.000 ameriških dolarjev (22.600 evrov) na leto. Pogoji so drugačni za praktikante, ki za delo prejemajo okoli 500 dolarjev na mesec, kar pa je še vedno dovolj za normalen standard. "Denar ni vedno vse, veliko bolj cenim znanje in izkušnje, saj mi jih more nihče vzeti."
Stalno išče izzive, tako da tudi v prostem času, če ne potuje in raziskuje skrite kotičke sveta, dela na projektih in tudi piše blog. Ob vikendih rad z nočnim avtobusom raziskuje Indijo, v stanovanje se vrne v ponedeljek zgodaj zjutraj ali ponoči. V tujini pogreša prave prijatelje, ker se zaposleni hitro menjajo. Z družino se skoraj vsak dan sliši po Skypu, vsake tri, štiri mesece se "ustavi" doma, kjer obišče družino in prijatelje. Ob obiskih je tudi pri nas opazil hiter razvoj startupa in čedalje več podjetnih ljudi.
Mladim študentom svetuje, naj si naberejo čim več izkušenj še pred diplomo, v mladinskih ali nevladnih organizacijah. Prepričan je namreč, da je na nas, kje želimo delati in kakšno delo bomo izbrali. "Vedno obstaja pot za uresničitev cilja, da delaš, kar te navdušuje. Izziv je samo, ker se včasih izgubimo med množico. Verjamem pa tudi v sledeče; če želiš imeti, kar ima le pet odstotkov ljudi na svetu, moraš tudi trdo delati tako kot dela teh pet odstotkov."
Po njegovih izkušnjah imajo mladi nove, kreativne in inovativne ideje, ki velikokrat ne zagledajo luč sveta, saj jih na žalost ne morejo uresničiti. "Mislim, da je problem v Sloveniji, ker mladi težko dobijo priložnosti." In sprašuje se, ali se vodilni dejansko zavedajo njihove vloge. Morali bi se odločiti, kaj je bolje: "spopadanje s samim sabo, s svojim egom, ali postavitev zaposlenih na prvo mesto, kar je največja naložba v podjetje".
Po njegovih besedah je v Indiji podjetništvo skoraj zapisano v genskem zapisu, "pa čeprav imajo samo majhen kiosk s cigareti". Vidi jo kot deželo raznolikosti, kjer globalizacija igra pomembno vlogo predvsem v večjih mestih. Priporoča obisk vsakemu vsaj enkrat in "obljubim, da bo popolnoma drugače cenil svet, v katerem trenutno živi. V Sloveniji se ne zavedamo bogastva, ki ga imamo, in se igramo neumne igrice ljubosumja s sosedi, namesto da bi stopili skupaj in naredili našo državo najboljšo na svetu. Zagotovo imamo potencial, pomemben je samo odnos, ki ga imamo do ljudi okoli sebe, dela in življenja."
V 10-milijonskem Bangalorju je trenutno razvoj startupov v ogromnem porastu in v predvidoma petih letih bodo doživeli .com boom. Mediji celo predvidevajo, da bo popolnoma zasenčil .com boom v Silicijevi dolini, saj se vse razvija res hitro. "Globalizacija ima ogromen vpliv in Indijci so res skočili na pravi vlak. Za posameznika, ki išče ideje, izzive in nove podvige, je idealna priložnost za uspeh. Ogromno je tudi podjetij, ki zaposlujejo, in tudi mene so že snubila velika podjetja, ki so trenutno med najhitreje rastočimi v Indiji, če ne celo na svetu."
V Slovenijo se bo zagotovo vrnil, čeprav ne more povedati, kdaj. "Lahko naslednje leto, lahko čez pet let. Vem pa, da ne bom nikoli nehal potovati, če mi bo le zdravje dopuščalo. Po vsej verjetnosti se vračam prihodnje leto na delo v Evropo, vendar se pustim presenetiti." Upa, da bo čez 10 let še vedno v digitalnem marketingu bodisi v neki organizaciji bodisi v startup podjetju ali pospeševalniku. Obožuje izzive in ideje, ki spreminjajo svet na bolje, "zato ne bom presenečen, če bom s prijatelji ustanovil svoje podjetje in bomo spreminjali svet na bolje". Vedno bo delal in se učil, saj je prepričan, "da sem lahko vsak dan vsaj malo boljši kot včeraj".
Komentarji (4)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV