Cekin.si
Ko imaš vsega dovolj...

Kariera

Sovražijo me, sovražim jih, a moram delati tam...

N.Š.
01. 09. 2010 16.41
0

Večina zaposlenih ljudi je že kdaj izkusila, kako je delati v sovražnem okolju. Ali vam živce para nadležen sodelavec, ali so se zaposleni porazdelili v skupine, ki se med seboj ne marajo, še slabše pa jo odnesejo tisti, ki ne pripadajo nobeni skupini, ali pa vse skupaj mori nadležen, nesposoben in vedno slabo razpoložen šef.

Ko imaš vsega dovolj...
Ko imaš vsega dovolj...FOTO: iStockphoto
Naj bo karkoli izmed naštetega, stvari lahko pridejo tako daleč, da vam služba postane najhujše življenjsko breme. Večina, še posebej pravkar zaposleni novi sodelavci, skuša sprva ignorirati negativno razpoloženje in se izogiba sporom ali izražanju mnenja, ki še bolj priliva olje na ogenj, a čez nekaj časa to ni več mogoče in ne glede na to, kako se upirate - spori in negativno ozračje vam bodo zlezli pod kožo.

K slabim odnosom med sodelavci vse bolj prispeva tudi negotovost. Brezposelnost je visoka, odpuščanja na dnevnem redu, odpuščene delavce pa večkrat zamenjajo nadomestni, začasni delavci, ki dajejo tudi preostalim 'staroselcem' občutek, da so z eno nogo že na zavodu za zaposlovanje. Kako torej (vsaj poskusiti) preživeti v sovražnem delovnem okolju?

1.Bodite pripravljeni na to, da konflikti bodo in da jih bo treba reševati.
Ne zapletajte se v konflikte, če se jim lahko izognete, če pa že ne gre drugače, pa za reševanje spora nikakor ne uporabljate žaljivk, ostrih odgovorov in ne dajte se zmesti. Prav to je namreč tisto, kar 'težaki' iščejo v osnovi - nekoga, ki ga bodo s svojimi pikrimi opazkami in ne vmesnimi pripombami lahko vrgli s tira.

Poslušajte jih do konca, nato odgovorite z najmanjšim možnim številom vljudnostnih stavkov in se vrnite na svoje delo. Ko bo takšna oseba ugotovila, da niste prav nič 'zabaven' partner za jezne pogovore, bo najverjetneje odnehala.

Heroj v službi?
Heroj v službi?FOTO: iStockphoto

2.Poskusite biti prijatelji
Se spomnite otrok, ki v vrtcu niso imeli prijateljev in so zato vrstnike za kanček pozornosti cukali za lase? No, nekateri te faze še niso preživeli. Včasih negativno nastrojeni sodelavci nimajo dovolj socialnih spretnosti, da bi navezali pozitivne stike z ljudmi in se skrivajo za jezo in surovostjo, včasih se za slabo voljo skrivajo zasebne težave...

Ni vam sicer treba postati njihov zaupnik ali psihiater, a vljudno ponuditi pomoč, prijazno besedo ali z njimi spiti kavo med odmorom, zagotovo ne bo škodovalo.

3.Odstranite se!
Če se konfliktu ne morete izogniti, ker se je jezni sodelavec zasidral pri vaši mizi, vas kritizira, nadleguje in kar noče stran, se najprej 'umaknite' v mislih. Namesto, da mu poveste vse, kar bi pravzaprav moral slišati, a v resnici nima smisla, ker tega ne bo upošteval, se osredotočite na dihanje, da se umirite.

Nato mu vljudno povejte, da sicer spoštujete njegovo mnenje, a se z njim ne strinjate in da imate že drugo delo. Nato odidite iz prostora. Do takrat, ko se boste vrnili, da bo glavnina slabe molje morda že minila. Se je pa po večjih sporih s sodelavci zelo težko ponovno osredotočiti na delo, zato se skušajte takšnim sporom izogibati.

4.Postavite meje!
Če nimate druge izbire kot da nadaljujete sodelovanje s sodelavcem, ki vas javno zaničuje in kritizira, omejite stike na zares najbolj nujne. Bodite profesionalni, po drugi strani pa se ne branite in ne poslušajte njegovih nenehnih pritožb čez službo in sodelavce. Povejte, da sami pri vašem delu uživate in da menite, da ga opravljate dobro.

Jim gre na slabše?
Jim gre na slabše?FOTO: iStockphoto

5.Osredotočite se na delo.
Tako boste manj razmišljali o negativnem ozračju, izkoriščali svoje potenciale in se vsaj počutili koristne. Če ne drugega, ima služba vsaj eno dobro plat. Plačo. Pa naj bo ta dobra ali slaba.

Poleg tega - manj kot boste v sovražnem okolju preživeli časa ob avtomatu za kavo, bolj profesionalno distanco boste ohranjali s kolegi, ti pa vas bodo manj poznali, manj razpravljali o vas in vas posledično tudi bolj pustili pri miru.

6. Niste edini, ki se tukaj ne počuti dobro ...
Negativno ozračje ne vpliva slabo samo na vas. Ozrite se okoli sebe in videli boste, da zagotovo trpi še kdo drug. Če najdete ljudi, s katerimi boste lahko delili svoje občutke, je to lahko odličen filter, ki vam bo pomagal opraviti s slabo voljo, ki se kopiči v ljudeh, ko ugotovijo, da so se znašli sredi osjega gnezda in ne vedo, kako naj pobegnejo.

10 ali 15 minutni odmor ob kavi, kjer se nasmejete službenim zgodam in prigodam odlično vpliva na razpoloženje in dvigne poteptano samozavest in delovno vnemo.

7.Organizirajte druženja sodelavcev.
Če imate veliko energije in zagona, da bi popravili skrhane odnose, poskusite predlagati druženje v prostem času. Visoko plačani uslužbenci velikih svetovnih podjetij takšna 'druženja' pripravljajo v dragih letoviščih, a za druženje je povsem primeren tudi piknik v naravi.

8.Razmislite o novi službi.
Ni delovalo nič od naštetega? Na žalost ljudje, ki s svojo negativno nastrojenostjo morijo celotno ekipo, barko zapustijo zadnji in se delovnega mesta, čeprav ga morda na vse pretege kritizirajo, zaradi nezaupanja vase, držijo kot pijanec plota. Če težko prenašate napete odnose ali ti že celo načenjajo vaše zdravje, pojdite naprej.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795