Cekin.si
Steve Jobs z novim iPodom

Kariera

V katero generacijo sodite?

Ž.K.
05. 04. 2009 12.18
0

Ljudje se od nekdaj radi razvrščamo v skupine, bodisi po stilu oblačenja, velikosti zaslužka, glasbi, ki jo poslušamo, spolni orientiranosti ali zgolj po obdobju, v katerem smo se rodili. Na prestol pleza generacija Y!

S tem kako ugotoviti, čem več lastnosti, ki združujejo neko skupino ljudi se poleg sociologov, ukvarjajo tudi strokovnjaki v večjih in manjših podjetjih.

Zakaj?
Prvi razlog so seveda nakupovalne navade. Strokovnjaki, ki se ukvarjajo z razvojem novih izdelkov in prodajnih poti, po katerih bodo izdelki prišli do kupcev, želijo poznati kakšne so navade in vrednote kupcev. Z navadami generacij se ukvarjajo tudi v kadrovskih službah, saj jih zanima kakšen odnos do dela, kariere in denarja ima kakšna generacija. Torej veliko stvari s katerimi se boste srečevali v življenju je odvisno od tega kateri generaciji pripadate.

Zablujena generacija
Zablujena generacijaFOTO: Dare Čekeliš

Generacije se nekako delijo po dogodkih, ki naj bi jih označevale.
Današnja generacija starih oziroma ostarelih je zaznamovana z drugo svetovno vojno in jo združujejo občutek odgovornosti, skupnega dela in konzervativnost. Sledi ji prva slavna generacija tako imenovanih Baby boomerjev. Baby boomerji naj bi bili povojni otroci rojeni med leti 1946 in 1964. Generacija, ki je spreminjala svet z glasbo, uporništvom in cvetjem. V mladosti jih je označevalo zanikanje obstoječih družbenih vrednot, boj proti oblasti in antimaterialistično razpoloženje. Po ekonomski krizi v začetku osemdesetih, naj bi se generacija spremenila in se tako danes zavzema najvišje položaje v multinacionalkah, ki jih označuje predvsem pohlep.

Sledi znamenita generacija X, ki naj bi zavzemala vse rojene do leta 1980. So prva generacija s katero so se intenzivno začeli ukvarjati oddelki za marketing po velikih podjetjih, hkrati pa tudi kadrovske službe, saj so pripadniki te generacije precej nestanovitni. Označuje jih pogosto menjavanje delovnih mest, v času izobraževanja naj bi si nabrali veliko znanja, ki pa ga se jim ga, po besedah Bruca Tulgana, avtorja priročnikov o tem kako upravljati mlajše generacije, ne da uporabljati. Ker naj bi odrasli v finančni varnosti jim je boj za denar in položaje odveč. Radi imajo varnost, ki pa je ne želijo zamenjati za odvisnost, kar se kaže tudi v partnerskih odnosih, saj naj bi generacija X veljala za generacijo samcev. Po raziskavah oglaševalcev generacijo označuje tudi velika skeptičnost tako do oglaševalskih akcij kot do izjav politikov

Generacija Y

Sledi ji generacija Y, ki naj bi označevala vse rojene med leti 1980 do leta 2001. So otroci elektronike. Računalniki, internet, elektronska pošta, mobilni telefoni in elektronska glasba. Hočejo fleksibilne službe, telekomunikacijo, možnost polovičnega delovnega časa oziroma možnost odhoda s trga delovne sile, ko je na prizorišču otrok. Visoko cenijo svoje sposobnosti in si želijo v službi takojšnega napredka. Zaposlitev in poklic so pripravljeni zamenjati večkrat. Po podatkih raziskav skoraj 100% pripadnikov te generacije v razvitem svetu poseduje računalnik, skoraj 100% jih poseduje mobilni telefon, primarni vir informacij je postal internet. Veliko pozornosti namenjajo svojemu izgledu in zdravemu načinu življenja. Kajenje in alkohol sta out, privlačne so energetske pijače, nezdrava oblika življenja se kaže v uporabi drog kot so: extasy, speed in kokain.


Zaradi njih si oglaševalci skoraj vsak dan izmišljujejo nove pristope, delodajalci pa so na robu obupa. Generacija Y rada dela, vendar je služba le sredstvo za služenje denarja, ki jim omogoča lagodno, varno življenje. Kariera ni na prvem mestu. Ne pričakujejo, da bodo dalj časa v isti službi, tudi menjavanje poklicev jim ne predstavlja ovir. Hkrati imajo velika pričakovanja tudi od svojih nadrejenih. Od njih pričakujejo visoko izobraženost in obvladovanje novih tehnologij ter stalen razvoj. Na „dress code“ se požvižgajo, važno je dobro počutje in izražanje individualnosti. Dolgčas je prepovedan!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 856