
1. Oblecite se, kot se spodobi!
So tudi vam povedali, da ljudi nikoli ne sodite po videzu? No, to ne velja za poslovni svet, kjer obstajajo pravila tudi glede videza. Pa s tem ne mislimo na manekenske mere, ampak na urejenost. Velja tudi, da naj bi se zaposleni oblačili eno karierno stopničko višje od njihove aktualne. Služba tudi ni modna pista za predstavljanje najnovejših modnih trendov, vaša oblačila naj bodo zato poslovno stroga, ne pretirano kričečih barv ter obvezno oprana in dobro zlikana. Čeprav velja, da bi naj bi bili petki namenjeni nekoliko bolj sproščeni opravi, pa se tega ne poslužujte, če vaš neposredni nadrejeni tudi ob petkih nosi obleko s strogo zavezano kravato.
2. Poskrbite za primerno pričesko!
Če vam dolgi lasje navihano silijo na obraz, vas to ponavadi dela mlajše. Kar je dobro povsod, razen v službi. Neukročeni lasje vam namreč odvzamejo nekaj strogosti, ki je značilna za videz uspešnih poslovnežev. Čas je, da si omislite sponko za lase. Speti lasje so za ženske namreč del poslovnega videza. Podobno kot za moške urejeni, kratko pristriženi lasje.
3. Na sestankih si zapisujte!
Službeni sestanki niso 'popoldanski čvek', zato tja pridite z beležnico in pisalom ter si zapišite nekaj pomembnih točk. Nadrejenim boste tako dali vtis, da njihova navodila jemljete resno in da si jih nameravate zapomniti.
4. Pazite, kaj in kako govorite.
Vsak trenutek pač niste poklicani za komentiranje. In ko ste že na vrsti … je vaša vsaka tretja beseda 'um …', hmmm' ali kakšno podobno mašilo? Morda na koncu stavka vedno povzdignete glas, da je slišati, kot da postavljate vprašanje, čeprav je šlo v resnici za trditev? Ali pa govorite preveč tiho, preveč nežno ali preveč hitro?
Vse omenjene napake lahko vplivajo na to, da tisto, kar poveste, ni sprejeto kot resen predlog, ampak kot nepomembna opazka. Pazite, da boste nadzorovali svoj glas, ki naj bo miren, a odločen, govorite dovolj počasi, da vas bodo razumeli, in uporabljajte kratke stavke, kjer bo tudi manj nevarnosti, da se zapletete v lasten tekst ali izgubite rdečo nit.

Ne glede na podobo, ki jo prodajajo televizijske nadaljevanke, kjer zaposleni drug na drugem izvajajo najbolj nemogoče potegavščine, se na ves glas smejejo in bolj malo delajo, je služba namenjena delu. Dobro je, da imate smisel za humor, vendar pazite, da ne postanete pisarniški klovn, ker bo to vplivalo na vašo podobo. Podobno velja za pisarniške romance, ki bodo morda nekaj časa zabavale vse vaše kolege, a napredovanja vam skoraj zagotovo ne bodo prinesle.
6. V službi nikar ne perite svojega umazanega perila
Pustil vas je fant? Ste na robu bankrota? Hči si je v brado namestila pirsing? Žena najverjetneje spi s sosedom, medtem ko ste vi v službi? Vse to so sicer resne težave, a o njih v službi raje ne govorite. Zelo dobro je, da imate v službi prijatelje, a zapomnite si, da so to obenem še vedno vaši sodelavci. Zasebno naj ostane zasebno. Enako velja za glasne telefonske pogovore s partnerjem na koncu hodnika ali na stranišču, kjer mislite, da vas nihče ne sliši. Morda pa le ni tako!
7. Ne spremenite svoje pisalne mize ali svoje pisarne v spalnico
V podjetju ste zaposleni že 10 let? Krasno, vendar ni nobene potrebe po tem, da bi morala to odsevati tudi vaša pisalna miza. Razmetano delovno okolje namreč sporoča, da ste rahlo otročji in ne znate pospravljati za seboj. Poleg tega pa boste šefa težko prepričali, da ste pravkar delali na projektu, če boste morali mapo z njihovo vsebino potegniti izpod kupa preostalih papirjev in morda še kakšne škatle za pico. Tudi z dodatki v obliki fotografij otrok, partnerja, hišnih ljubljenčkov in podobnega ne pretiravajte.
8. Pazite, kaj dajete na socialna omrežja
Ste na Twitterju ali na Facebooku? Tudi prav, a preverite, če tam niso tudi fotografije vašega pijanega obraza, zaritega v oprsje striptizete na fantovščini prejšnji vikend! Ste se že kdaj zalotili, da ime in priimek osebe, ki ste jo pravkar spoznali, vpišete v Google in igrate detektiva? No, to počnejo tudi vaši šefi in poslovni partnerji. Ste prepričani, da ne bodo našli nič takšnega, česar se sramujete?
Vzpostavite stik z 'vrhovnim šefom'
Še posebej, če delate v velikem podjetju, imate najbrž le malo stika z najvišjimi nadrejenimi. A to še ne pomeni, da jih ne smete opozoriti na svoj obstoj. Na primer na hodniku ali v dvigalu. Pa to ne pomeni, da jih napadete z zapletenim pogovorom, v katerem razložite vso svojo življenjsko zgodbo in poslovne vizije, ampak bo dovolj že vljuden pozdrav.
10. Žrtvujte nekaj prostega časa.
Morda za pripravo službene božične zabave, za zbiranje dobrodelnih sredstev ali pa vložite nekaj nadur v pomemben projekt.
Komentarji (2)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV