Česa se je Janja Štrumbelj naučila iz sodelovanja v prvi sezoni oddaje "Štartaj, Slovenija!"? To je njena izpoved.
Druga sezona oddaje "Štartaj, Slovenija!" trka na vrata, z njo pa se bodo slovenski javnosti predstavili novi podjetniki. Kako zdaj, ko je minilo že nekaj časa, vi gledate na svojo izkušnjo v tem projektu?
To je bila neprecenljiva in nepozabna izkušnja, ki mi je dala čisto novo širino v podjetniškem razmišljanju. Predvsem so se v moji glavi bistveno premaknile meje mogočega, pa tudi meje osebnih sposobnosti. Sploh na začetku sem se počutila kar malo izgubljeno, saj je bilo treba v kratkem času organizirati in izpeljati veliko zahtevnih stvari, s katerimi sem se srečevala prvič. Prehranski izdelki terjajo posebno odgovornost in zavedala sem se, da medijska izpostavljenost to odgovornost še dodatno povečuje. Dragoceno je tudi spoznanje, kako pomembna in učinkovita je medijska podpora pri prepoznavnosti in prodaji izdelkov. Podjetništvo je kompleksno in tudi sodelovanje v "Štartaj Slovenija" je bilo zelo kompleksno in zahtevno, zato sem ponosna, da mi je uspelo lePotičke postaviti na trgovske police Spara. Sreča je bila še toliko večja, ko je odziv kupcev in vseh, ki so izražali pohvale, presegel vsa pričakovanja. Podaljšana pogodba s Sparom pa je bila češnja na vrhu smetane. Skratka, če bi imela možnost, bi sodelovala ponovno.

Nam zaupate najpomembnejšo lekcijo, ki ste se je naučili med sodelovanjem v oddaji "Štartaj, Slovenija!"?
Naučila sem se predvsem to, da vsega ne moreš narediti sam in da je zelo pomembno, kako izbiraš partnerje, s katerimi sodeluješ. Še posebej, ko so šle stvari zelo na tesno, je bilo pomembno, da sem se lahko zanesla, da bodo svoje delo opravili, kot je treba in pravočasno.
Nam zaupate napako, iz katere ste se največ naučili?
Kakšne konkretne napake pravzaprav ni bilo. Na splošno pa se je pogosto uresničilo pravilo, "če gre lahko kaj narobe, bo narobe tudi šlo". In velikokrat je šlo narobe tudi kaj, kar sploh nisi mogel predvideti in sploh ni bilo v tvoji moči. Zame je bilo to precej stresno in iz tega sem se naučila mirneje reševati krizne situacije.
Kaj ste počeli po zaključku prve sezone oddaje "Štartaj, Slovenija!"? Imate morda že kakšne nove izdelke?
Zaradi medijske izpostavljenosti je bilo zadnje mesece lanskega leta povpraševanje po mojih izdelkih tako veliko, da smo kljub povečanim zmogljivostim komaj zmogli izpolniti vsa naročila. Tako sem si po norem decembru vzela nekaj predaha, ki sem ga izkoristila za urejanje novih prostorov za dopeko in pakiranje daril. Prej sem namreč delala v manjši slaščičarni, kjer sem po potrebi najemala proste kapacitete, letos pa sem si v bližini doma uredila svojo pekarsko delavnico.

Kakšni so vaši cilji za prihodnost?
Lastna pekarska delavnica mi omogoča, da razširim poslovanje in ga nadgradim z idejami, ki že čakajo na svojo priložnost. Seveda si želim ohraniti prodajo lePotičk v Sparu, morda v ponudbo dodati kakšen nov okus. Ker sem po izobrazbi ekonomistka, se kljub ljubezni do kulinarike v prihodnosti vidim bolj v direktorski vlogi. Želim si utrditi prepoznavnost blagovne znamke "le Potica" kot sinonim za najboljšo slovensko potico, ki je na voljo celo leto, ne le za praznike. Velik del energije usmerjam v svojo trgovino, ki sem jo odprla na Mestnem trgu v Ljubljani. Želim si, da bi trgovinica postala prepoznavna točka v turistično-kulinarični ponudbi mesta. Nekega dne pa morda odprem tudi svojo kavarno, kjer bomo stregli lePotičke – še tople, naravnost iz pečice.
Nam, zunanjim opazovalcem, se zdi, da je pri vas vse tako enostavno – delate, kar vas veseli, delate, ko želite, ste sam svoj šef, uspešni ste, vedno nasmejani in dobre volje … A podjetništvo ni tako enostavno, mar ne? Kaj se dogaja, ko pridejo težki dnevi in kako jih preživite? Ali imate koga, ki vas na vaši podjetniški poti podpira? Kako pomembna je ta podpora?
Iz svojih izkušenj bi rekla, da bolj, ko podjetje raste, manj romantično je v resnici vse skupaj. Podjetništva vsaj na začetku ne moreš strpati v osemurni delavnik, saj si obremenjen z nešteto opravili. Z rastjo podjetja rastejo tudi tveganja in odgovornosti. Poleg tega tudi v prostem času na dan prihajajo nove ideje, o katerih veliko razmišljaš in si jih želiš čimprej realizirati. Jaz rada rečem, da podjetništvo ni služba, temveč način življenja z relativno svobodo. Če si dobro organiziran in discipliniran, imaš lahko dovolj časa tudi za družino in hobije. Kadar posel cveti in podjetje raste, seveda ni težko delati noč in dan. Vendar kjer so vzponi, so tudi padci in pri slednjih je, še posebej pri malih podjetnikih, zelo pomembna podpora partnerja in družine. Na srečo je tudi moj mož podjetnik in povsem razume probleme, s katerimi se soočam. Ker ima v podjetništvu veliko več izkušenj kot jaz, je moj prvi svetovalec in tudi kritik, kadar sama ne najdem prave rešitve.
Za konec morda še vaš nasvet podjetnikom, ki sodelujejo v drugi sezoni oddaje "Štartaj, Slovenija!".
Sodelovanje v oddaji "Štartaj, Slovenija!" je izjemna priložnost za medijsko promocijo, o kakršni bi sicer lahko samo sanjali. Poleg tega podjetnikom ponuja možnost, da preizkusijo potencial svojega izdelka na zelo zahtevnem področju maloprodaje. Od posameznega podjetnika pa je odvisno, ali in v kolikšni meri bo to priložnost izkoristil.

Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV