Pivovarna Knap je zrasla iz veselja do domačega varjenja piva. Danes Renee Vozelj predstavlja eno zadnjih generacij rudniškega Zasavja, ki je še imela stik s pravimi knapi in prav njim se poklanja s svojima različicama svetlega aromatičnega pale aleja in temnega stouta.
- Prosim, opišite vašo zgodbo.
Najrajši sem se igral z lego kockami in sestavljal makete tako kupljene iz plastike kot svoje iz kartona. Takrat sem si mislil, da bom postal arhitekt. S poslovnim svetom sem se prvič srečal v času lokalnega športnega društva in študentskega kluba, pri različnih organizaciji dogodkov in trženja le-teh. Prvi koraki so potekali v programu Podjetno v svet podjetništva, pozneje sem s kolegom odprl bar.

- Prosim, predstavite vaš izdelek.
Za izdelek v današnji obliki je preskočila iskrica v garaži, kjer varim pivo. S kolegi smo ob pivu razmišljali, kako dodati dobremu pivu še dodaten podpis pred lansiranjem na trg. Glede na izvor mojih prednikov in Zasavja, ki iz leta v leto pozablja na svoje korenine in dediščino, je nastala Pivovarna Knap ter v "cajg seriji" piva Herc (stil american pale ale) in Kramp (stil stout).
Ideja se gradila kar nekaj let. V najstniških letih sem se prvič srečal s pivom, prvo okušanje ni bilo kaj spodbudno. Pozneje smo na fakulteti s kolegi razmišljali, kako bi privarčevali nekaj evrov. Ena izmed idej je bila tudi varjenje lastnega piva. Na spletu smo našli trgovino s pripomočki za domače varjenje, naročili prvi komplet in se preizkusili na domačem "špurgetu" (štedilniku).
Mojim staršem kuhanje in pacanje po kuhinji ni prav nič dišalo, zaradi nespodbudnih rezultatov pa smo idejo hitro opustili. Vendar je celotna izkušnja še vedno zorela nekje v ozadju. Nato sva s kolegom Patrikom prvič resno in v celoti zvarila prvo pravo pivo leta 2014. Pričela sva pisati blog Zasavski pivovar ter testirati produkt pri kolegih in znancih. Sredstva za zagon sem zagotovil iz svojih prihrankov.
V prvi vrsti je pivo Herc in Kramp za vse pivoljube in tiste, ki radi posežejo po drugačnem okusu in nečem novem, domačem. Prav tako pa je pivo tudi produkt, ki še vedno opominja na vse, kar so nam Knapi v 250 letni tradiciji zapustili.

- Kaj naj nekdo najprej naredi, ko dobi idejo za izdelek/storitev?
Čim prej naj naredi testni produkt/storitev, ga sistematično preizkusiti na uporabnikih, opravi čim več intervjujev o problemu, ki ga rešuje, po potrebi preoblikuje produkt/storitev. Sledi naj preizkus na trgu. Po dobrih kazalcih prodaje pa naj stori naslednji korak iskanja zagonskih sredstev. Naslovov za pomoč je kar nekaj: Mladi podjetnik, različni pospeševalniki, program PVSP ...
- Zakaj ste se odločili sodelovati v oddaji "Štartaj, Slovenija!"?
Priložnost je v medijskem smislu izpostavljenosti skoraj neverjetna. Pravi test izdelka na trgu celotne Slovenije preko Spara Slovenije. Lekcije, kako poslovati v tako velikem sistemu, ter v upanju nadaljevanja sodelovanja tako z POP TV kot Sparom.
- Kje se vidite v prihodnosti, čez pet, 10 let?
Vsekakor postavitev, zagon lastne proizvodnje piva in ustvariti nova delovna mesta. Utrjevanje blagovne znamke Pivovarna Knap. Dokončati "cajg serijo" s še štirimi pivi in postopoma dodajati nove okuse piva. Ob vsem tudi širiti kulturo pitja piva in opominjati na rudarsko dediščino. Čez 10 let pa kot proizvajalec piva, ki je okusno, domače in dostopno čim širši množici ter dober delodajalec.
*Minister za zdravje opozarja: Uživanje alkohola lahko škoduje zdravju.
Komentarji (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV