ŠTARTAJ, SLOVENIJA!

21-letni Mirza kar v svoji sobi ustvaril pijačo

Natisni1
Četrta sezona podjetniške oddaje Štartaj, Slovenija! se je začela s predstavitvijo mladega podjetnika, ki s svojo podjetniško vizijo navdušuje.

Začelo se je! Četrta sezona podjetniške oddaje Štartaj, Slovenija!, ki smo jo že vsi prav nestrpno čakali. V prvi oddaji smo spoznali mladega podjetnika, ki je kot dijak delal monotona dela, v srcu pa si je vedno želel ustvariti nekaj svojega in drugačnega. Imel je jasno vizijo: da bi za družbo in okolje ustvaril nekaj, kar bi pozitivno vplivalo na naša življenja. To je poslanstvo 21-letnega Mirze Ljubijankića

Mirza Ljubijankić je star 21 let in ima jasno vizijo o svoji podjetniški poti.
Mirza Ljubijankić je star 21 let in ima jasno vizijo o svoji podjetniški poti.FOTO: Aljoša Rebolj

Po izobrazbi ekonomski tehnik je leta 2016 dobil idejo o lastnem produktu – napitku kombuči. Leta 2018 je že zagnal svojo proizvodnjo in sedaj ima svoje podjetje. "Trenutno delam 100-odstotno le v mojem podjetju," je za Cekin.si dejal Mirza. 

Zakaj ravno kombuča in od kod sploh ideja, da ustvarijo posel s kombučo, nas je zanimalo. Podjetnik Mirza nam je odgovoril, da je ideja nastala med obiskom Kanarskih otokov, kjer je takrat živel njegov brat Zlatan in mu je tudi predstavil kombučo. Ravno v tem času je za rakom zbolel njun oče, tako da sta mu želela olajšati pot do okrevanja. Hitro za tem je ugotovil, da na slovenskih policah takih pijač primanjkuje, zato se je odločil, da bo imel lastno proizvodnjo. Takrat pa so imeli na šoli tudi podjetniški krožek, tako da je izkoristil ponujeno in se mu pridružil. Želel se je namreč čim več naučiti o podjetniškem svetu in o tem, kako na trg lansirati lastni izdelek.  

Nikoli ne obupaj! Če nimaš odgovora na vprašanje, ga boš našel na svoji poti.
— Mirza Ljubijankić, Be Life

Na krožku je vpijal znanje, doma pa je delal kombučo. Kako, nas je zanimalo? "Tako kot vsi ostali sem kombučo delal doma, in sicer v steklenih galonih. To mi je predstavljalo neko sprostitev. Hitro sem opazil, da smo se vsi družinski člani začeli zabavati in uživati ob delu. Vse bolj sem se poglabljal in raziskoval o kombuči, pridružil sem se skupini profesionalnih kombučarjev na Facebooku in začel razvijati zanimive okuse. Kar naenkrat sem se iz svoje sobe prestavil v pravo malo proizvodnjo," ponosno pove mladi podjetnik. 

Številni podjetniki se na začetku soočajo s pomisleki, strahovi in tudi vprašanji, ali so res pripravljeni na samostojno podjetniško pot. Res je, ni enostavno, saj je odgovornost velika, vsak korak pa mora biti premišljen. A Mirza nam iskreno pove, da pomislekov in strahu pred samim začetkom podjetniške poti ni imel. 

V začetnem obdobju sem se srečeval z različnimi izzivi in vprašanji: kako postaviti proizvodnjo, kako najti financiranje za podjetje, primernega partnerja. Poleg samega razvoja izdelka, je bil eden največjih izzivov iskanje poslovnega partnerja, ki bi dovolj verjel v mene.
— Mirza Ljubijankić, BeLife

"Na poti sem se srečeval oz. se še srečujem z različnimi izzivi, ki smo jih reševali kar sproti. Nekajkrat me je neka situacija spravila v položaj, da sem vse skupaj hotel opustiti in se vrniti nazaj v šolo. Največji izziv, ki nas je doletel, je bil prostor za proizvodnjo. Za pravi prostor smo namreč porabili ogromno časa," je za Cekin.si razložil Mirza. 

Seveda je vsak začetek težak, pravi in dodaja, da sprva ni niti vedel, kaj so to davki, kaj šele, kako jih plačati. "Postavitev proizvodnje, kako narediti napitek primeren za police in ali ga bo kdo sploh pil? Imel sem ogromno vprašanj, na katere odgovora iskreno nisem vedel in sem jih vsak dan iskal," pove in dodaja, da se je to dogajalo, ko je bil študent 1. letnika fakultete za managment. A nato je odločitev le padla: pustil je študentsko življenje in se odpravil na samostojno podjetniško pot. 

PREBERI ŠE
BeLife

Zakaj Štartaj, Slovenija!, nas je zanimalo. Mirza nam pove, da oddajo spremlja že od prve sezone. "Takrat sem si želel postati del Štartaj, Slovenija! družine," razkrije in doda, da projekt vidi kot "VIP" vstopnico za dolgoročno sodelovanje s trgovcem Spar Slovenija. Projekt mu je dal ogromno novega znanja in prepoznavnost. 

Podjetnik mora imeti vizijo. In Mirza jo ima. 

Poleg očeta in mame, mi že od samega začetka ob strani stoji moj starejši brat, s katerim se je vse skupaj tudi začelo. Skupaj kot družina si pomagamo in vsakodnevno podpiramo.

Načrtovanje je v podjetništvu ključnega pomena. Novi produkti, promocija, vlaganje v posel, širjenje proizvodnje ... Mladi podjetnik nam pove, da trenutno razvijajo nove okuse, ki jih bodo predstavili še letošnjo zimo. Si pa vsekakor želi tudi preboja na tuje trge. 

To pa so veliki načrti, ki potrebujejo večje ekipe. In Mirza nam pravi, da bi rad zaposloval. "Želim si ustvariti ekipo, s katero bomo dihali kot eno. Kot delodajalec si želim biti vzor in predvsem želim dati svobodo svojim kolegom in kolegicam, da kot posamezniki in posameznice osebnostno rastejo. Moj cilj je ustvariti ekipni duh in vzdušje, kjer bomo vsi hodili na delo z nasmeškom," je za Cekin.si še povedal 21-letni podjetnik Mirza Ljubijankić. 

BeLife
BeLifeFOTO: Aljoša Kravanja

Si želite aktualne novice prejemati tudi na elektronski naslov? Potem se prijavite na Cekinove e-novice!

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij. Omogoči piškotke