Cekin.si
Uroš in Valentina sta bila odločena, da bo kmetija preživela.

Štartaj, Slovenija!

Uroš in Valentina med veliko krizo odkrila rešitev

M.M.
28. 10. 2018 18.25
0

Uroš in Valentina med krizo odločena, da ne bosta čakala konca kmetije, na kateri so delale generacije.

V četrti oddaji Štartaj, Slovenija! sta se predstavila zakonca, ki sta verjela v tradicijo in obenem iskala modernejše poti v poslu. Uroš in Valentina Kavčič živita v majhni vasici, v Dornberku. Kmetija Uroševe družine nosi dolgo tradicijo – sadnega drevja, trdega dela in spoštovanja domače zemlje. 

Vedela sta, kam se bosta vrnila

Že kot otrok je Uroš pomagal obirati breskve. Ko je spoznal najstniško ljubezen Valentino, se skupaj odpravita v Ljubljano na študij agronomije. Samoumevno je bilo, da se bosta po koncu študija vrnila domov. Urošev oče se je celo življenje pripravljal, da bo zemljo, ki se je prenašala iz roda v rod, nekega dne predal edinemu sinu. A na njegovo razočaranje se mladoporočenca zaposlita v podjetjih izven kmetijstva. 

Redna služba in delo na kmetiji

Poleg službenih obveznostih Uroš in Valentina ves čas pomagata na velikih nasadih. Uroš se skozi delo na kmetiji vse bolj začne zavedati, zakaj tako močno ljubi svoj rodni kraj. Z Valentino postaneta starša dvema otrokoma. In takrat Uroš začne razumeti očeta, saj tudi sam začne želeti, da nekega dne otroka prevzameta sadne nasade in kmetijo. 

Zakonca začneta vse moči vlagati v preživetje kmetije, saj želita otrokoma nuditi le najboljše – ljubezen do narave, zavetje na domači zemlji in družinsko delo. 

Pride kriza in treba je najti izhod

Nato tamkajšnja zadruga preneha z odkupom sadja oz. ga kupuje le še v minimalnih količinah. Družina vse manj proda, zato mora poiskati alternative. Uroš se zaveda, da je s tradicionalnimi pristopi konec. Treba se je prilagoditi trgu, sta odločena Uroš in Valentina. A takrat še sama nista točno vedela, kako bosta ohranila kmetijo živo. Videla sta, kaj se dogaja z okoliškimi nasadi, a odločena sta bila, da pretekle generacije ne pustita na cedilu. 

Uroš in Valentina sta bila odločena, da bo kmetija preživela.
Uroš in Valentina sta bila odločena, da bo kmetija preživela.FOTO: POP TV

Posel z marmelado

Odločita se, da bosta začela hoditi po neuhojeni poti. Iz sadja, ki je ostajalo doma, začneta izdelovati svoje produkte. Sočne domače breskve spremenita v marmelado. Slednja je narejena na drugačen, neklasičen način. Mora biti sveža in ne dolgo kuhana. Pričakujeta, da bodo kupci noreli, toda ...

Treba je tvegati

Njuna marmelada je videti popolnoma enako kot vse druge. Zato se odločita za drzen korak. Vsa privarčevana sredstva vložita v prenovo celostne podobe. "Prvoten načrt je bil, da dokončava hišo, stanovanje. Po drugi strani pa so nas tiste marmelade toliko preganjale, da je bilo treba določen del sredstev vložiti v najin dizajn. Če sva hotela, da se prodaja marmelade poveča, sva morala delati na prepoznavnosti," je dejala Valentina. Odločita se za ime "Uroš in Valentina". 

Uroš v tistem času skuša očetu razložiti, kako bosta preoblikovala kmetijo. Starša sta vedno bila na varni strani, novosti so jim pomenile tudi tveganje. Pri Urošu pa je ravno nasprotno. "Če ne riskiraš, ne profitiraš," pravi odločno. 

Treba je biti drugačen

Uroš in Valentina začneta načrtno delati na lastni blagovni znamki. Iščeta nekaj, kar bo njuno kmetijo ločilo od vseh ostalih. "Marmelade so najin prvi produkt, ki sva ga ponudila tržišču. Nato pa sva iskala izdelke, ki jih ni na trgu. Izdelke, ki so drugačni, inovativni," pripoveduje Uroš. 

Uroša obišče prijatelj, ki mu predstavi nekaj povsem novega – marmelado iz mleka. Tiste noči ne spi, saj ves čas razmišlja, kako bi lahko ustvaril nekaj podobnega. Že zjutraj začne eksperimentirati. Želi ustvariti sadni namaz z dodatkom mleka. Po neštetih poskusih in testiranjih mu le uspe! 

Vzorce odnese na sejem, čeprav je Valentino strah, da bo doživel zavrnitev. A ni prostora za strah, pravi Uroš. In že pri prvem človeku, ki je poskusil njihovo stvaritev, je bilo jasno – to je to! Ta človek je odšel in nato pripeljal še pet drugih s seboj. Vsi so bili navdušeni, tako da sta zakonca dobila potrditev, da sta na pravi poti. 

Raziskovanje, ustvarjanje ...

Uroš se odloči, da bosta poleg enega produkta z breskvijo ustvarila še druge okuse. Ob tem še iščeta dobavitelja najbolj kvalitetnega mleka. Vesta namreč, da je prav okus mleka tisti, ki njun produkt loči od ostalih. Končno najdeta nekoga, ki jima ustreza. Prepriča ju kakovost mleka iz mlekarne Celeia. 

Zavedata se, da imata v rokah pravo fantazijo, ki nudi simfonijo okusov. A kako ga primerno poimenovati? Valentina takrat reče: "To je Marmela!"

In tako je nastala Uroš in Valentina - Marmela!

Več o produktu ter pogovor z Valentino in Urošem si lahko preberete v spodnjem članku: 

In ravno v obdobju, ko zakonca iščeta možnosti, kako razširiti glas o njunem produktu, se odprejo prijave za tretjo sezono oddaje Štartaj, Slovenija!. Zagrabita priložnost in se prijavita. 

Ustvarjalci so njun potencial prepoznali in ga uvrstili v tretjo sezono oddaje. Vse, kar morate vedeti o njunih pregrešno dobrih Marmelah: 

In tako so se v Spar Slovenija odločili, da bo prvo naročilo 15.000 kosov Marmel.

Marmela na testu

Aleš Novak je skupaj z različnimi ljudmi testiral Marmelo. Njihove odzive si lahko pogledate v spodaj dodanem prispevku. Tam boste odkrili tudi odličen recept za torto z Marmelo!

Na kakšen način si Uroš in Valentina najraje privoščita Marmelo? Preberite na Okusno.je, kaj svetujeta!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Oglaševanje Uredništvo PRO PLUS Moderiranje Piškotki Politika zasebnosti Splošni pogoji Pravila ravnanja za zaščito otrok
ISSN 2630-1679 © 2025, Cekin.si, Vse pravice pridržane Verzija: 795